maandag 17 februari 2020

17 februari 2020

Dag van:
Mijn leerlingen kunnen bouwen....
Dat heeft wat oefening gekost maar.... in een kleine tien minuten staat er toch een leuk muurtje vol kleurige duplo steentjes en nog eens zo'n tien minuten later nog eentje met een overkapping....
Een luchtig huisje zullen we maar zeggen...
En voor alle doeleinden geschikt..
Je kan er een auto onderdoor laten rijden maar ook diertjes onder zetten of poppetjes op laten klimmen...
Maar neem nú die Chinezen eens.....
3 februari meldt het nieuws dat in Wuhan, binnen tien dagen twee ziekenhuizen uit de grond gestampt zijn...
Ziekenhuis met... jawel... een capaciteit van duizend bedden....
Dat is... als je even meerekent een ziekenhuis met 250 kamers... als ik er even van uitga dat er 4 mensen op een kamer liggen zoals hier in Nederland...
Waarschijnlijk een OK of 4 á5... wachtruimtes.... magazijnen... keukens... vergaderruimtes.... spreekkamers...receptie balies.... en weet ik veel wat nog meer....
 Om het nog maar niet te hebben over de medicijnen en apparatuur....
Al zullen die medicijnen niet het grootste probleem zijn want ik las ook dat er een groot tekort aan medicijnen in Nederland komt omdat China nu niet mag leveren met dat Corona virus dat er rond raast...
Ze houden dus alles daar....
Maar... we zijn er nog niet....
Vandaag weet de krant te melden dat binnen 6 dagen... dat lees je goed ja...6 dagen, een fabriek voor mondkapjes uit de grond getimmerd is....
Volgens het Chinese Xinhua persbureau kunnen daar 250.000 mondkapjes per dag gefabriceerd worden...
Oeps... en de bestellingen voor mondkapjes lopen op tot 5.000.000 per dag...
Dat gaat m dus niet worden heren Chinezen...
Ik zou nog maar eens een fabriekje of 19 uit de grond stampen wil je aan die vraag kunnen voldoen....
En dan nog voorzie ik problemen want..... er wonen zo'n 1500.000.000 Chinezen in China...
5 miljoen kapjes per dag voor 1500 miljoen Chinezen....
Dat betekent dus dat er dagelijks misschien wel 1495 miljoen Chinezen onbeschermd rondlopen....
En dat wil dan weer zeggen dat er zo'n 3000 mondkapjes fabrieken moeten zijn om de complete bevolking te kunnen voorzien....
En dan wil ik niet weten hoe vaak je die dingen moet verversen... dus dat is lopende band werk 24/7...
Hoeveel Chinezen zijn er daarvoor nodig om dat draaiende te houden...?
Van....zouden ze het bij dat ene fabriekje laten,  dan houdt dat in dat er vast en zeker nog zo'n 1495.000 ziekenhuizen bijgebouwd moeten worden om alle 'besmettelingen', in quarantaine,  te kunnen huisvesten...
Omgerekend is dat dan in 10 dagen 2 x 747.500 ziekenhuizen....
Ze bouwen er 2 in tien dagen dus over 7475.000 dagen moeten er genoeg zijn...
Reken dit nou niet na... want rekenen is niet mijn sterkste kant...!
Maar duizelen doet het me wel...
Je kunt niet zeggen dat ze er niks aan doen daar....
En dan te bedenken dat ik, als we gaan klussen, roep...'niet teveel mensen want anders loop je elkaar alleen maar in de weg..."
Hoeveel Chinezen zijn er nodig om 2 ziekenhuizen in 10 en 1 fabriek in 6 dagen te bouwen...?
Ik wou er maar geen rekensom meer op loslaten....
Het lijkt mij alleen wel dat als straks de epidemie voorbij is, de hele economie daar moet instorten...
En dat is maar goed ook dan want ik vrees ook dat er heel wat Chinezen met burn-out zullen rondlopen....
Jongens jongens... ongelofelijk...!
Doe mij maar duplo...!
Van.... storm Dennis heeft zich volgens mij én naar wat ik lees, aardig rustig gehouden in vergelijking met Ciara....
Je kan beter een 'mannen storm' dan een 'vrouwen storm' hebben gegooid ik...
Wat nu niet meteen moet gaan leiden discriminerende en vrouw onvriendelijke beeldvorming natuurlijk....
Je kunt ook zeggen dat vrouwen beter hun werk doen namelijk...
Niet dat mannen dan sulletjes zijn.... nee.. dat wil ik er nou ook niet mee zeggen...
Maar het klinkt wel lekker...
De volgende storm is ook weer op komst hè...
Stormen schijnen iets met weekenden te hebben want deze komt er alweer in een weekend aan...
Komend weekend wel te verstaan...
En het is weer een vrouw hoor....
Ze heet Ellen....
Over beeldvorming gesproken... ik kan me bij Ellens alleen maar blonde schonen voorstellen...
Ben dan ook benieuwd of een Ellen echt kan huishouden in Nederland...
Van... nou ja... veel zinnigs komt er vandaag niet meer uit...
Heb dan ook een abnormaal, mentaal gezien, top zware dag achter de rug...
En zeker geen storm in een glas water...
Dit was er eentje met windkracht 13....
Nu dus maar gauw in de ruststand...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten