zaterdag 22 februari 2020

22 februari 2020

Dag van:
Ik ben de schandvlek van de familie...
Nou ja.... vandaag dan eventjes...
De vakantie is begonnen en mijn bed is mijn heiligdom...
Zes kussens, een zalig opgeschud donzen dekbed,  en ik daartussen...met het vooruitzicht van helemaal niets....
Gewoon helemáál niets....
Geen gedachten golven van Willem...
Geen werk....
Geen wekker...
Geen alles en dan nog wat...
Gewoon alleen mijn bed, de poezen die zich aan mijn voeteneind verschansen, een boek, een spelletje op mijn mobiel, en als je ogen dichtklappen ze gewoon dicht laten....
Van... dan het sprei over de dekens klappen ....een onogelijke trui over een onmogelijke rok... sloffen eronder.... en beneden koffie drinken.....
De talloze liefdevolle betichten vol waardering lezen naar aanleiding van Willems Facebook bericht over zijn afscheid van het onderwijs....
M'n breiwerk oppakken... weer moe worden en dus gewoon weer naar boven lopen en op bed gaan liggen...
De enige inspanning is de trap op lopen....
Je ogen dichtdoen en alweer een dutje doen...
Dat zeg ik dus... ik ben vandaag de schandvlek van de familie...
Van... ALAAF Babeth... veel plezier...
Iets met carnaval vieren...
Het gaat totaal aan mij voorbij...
Maar ja ... dat gaat het immers ieder jaar...
Carnaval is van oorsprong een gekerstend heidens volksfeest. Het valt binnen de christelijke traditie op de zondag, maandag en dinsdag direct voorafgaand aan de vastentijd van 40 dagen. Carnaval is bij uitstek het feest van zotheid, spot en uitbundigheid. (Wikipedia)
Zotheid, spot en uitbundigheid... ik moet er niet aan denken....
Op een dag als vandaag niet... en nooit niet...
Zoiets van... je hoofd nog vol hebben... knop omdraaien en gek doen...
Ik ben er niet voor in de wieg gelegd..
Nee en ook niet voor in mijn zalige warme bed....
Carnaval dankt trouwens zijn naam aan de Italiaanse term carne levare.. wat in het Nederlands dan weer zoiets betekent als 'vlees weglaten'...
Wat mijn gedachten dan weer erop brengen dat carnaval wel eens een feest voor vegetariërs zou kunnen zijn...
Maar als ik dan weer lees dat de carnaval in Brabant wordt afgesloten met koffie en worstenbroodjes denk ik dat ik daar toch naast zit....
Ik zal er de komende dagen wel op terugkomen...
Carnaval duurt namelijk wel een paar dagen .....
Van.... verder zijn we maar weer eens uit eten gegaan...
Tapas in Ramblas....
En Willem...8 kilo lichter dan een paar maanden geleden... geeft aan vandaag eens niet te letten op calorieën...
Lijkt me een goed plan...
Wat zullen we drinken Willem... sangria...?
"Euh... misschien zit er in wijn toch minder"..
Willem!!!!!!!....
"Doe maar bier.... een halve liter"....
We bestellen... via zo'n tablet...4 tapas per keer...
En dan 10 minuten wachten voor je weer mag bestellen....
Willem wil ossenhaas puntjes...
"Doe maar niet die met peper roomsaus... daar zitten zoveel calo......."
Willem!!!!!!!.....
"Doe toch maar wel".....
Enfin het was een gezellige avond....
Elkaar op oudere leeftijd leren kennen betekent niet veel mijlpalen over om te vieren...
Maar het afsluiten van 40 jaar werkzaam leven is er toch zo eentje hoor...
We zijn dan ook té dankbaar dat we dat saampjes mogen vieren...
Van... enneuh... daarna was het weer tijd om mijn bed op te zoeken....
Zes kussens en wat dons...
En plons!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten