zondag 16 februari 2020

16 februari 2020

Dag van:
Goh ja... laten we weer eens een record verbreken...
De warmste 16e februari ooit....
En dan met Willem in de auto zitten omdat hij kaplaarzen moet hebben...
Nadat ik hem vroeg of hij wel zeker wist dat hij zijn dikke winterjas aan zou doen en niet beter kon kiezen voor zijn vest...
Het is best heel aangenaam weer Willem....
Op weg naar Intratuin zijn...
En dan die opmerking van hem..."mijn thermometer van de auto is stuk... hij geeft 17 graden aan..."
Dat dus...
Van..... Willem die een afspraak maakt met onze vakantievrienden...
We zien elkaar enkel in de vakantie... en dan meteen twee weken achtereen...
Onze tenten naast elkaar.... samen koken... samen eten... samen boodschappen doen... samen alles...
Dan elkaar 351 dagen niet zien... en hup... rond januari de koorts van, naast een Willem en ik luxe samen weg week, ... eerst de twee weken met onze camping vrienden plannen...
Zo doen we dat al jaren.... al wil de vakantiespreiding nog zo graag roet in het eten gooien...
We komen er altijd weer uit met die twee weken....
Al moet ik... zoals dit schooljaar... dan ook meteen de eerste vakantie weekend dag de campinggasten pakken en wegwezen...
Maar oké... Willem plant dus een afspraak...
Want... ook zij maakten deel uit van de vakanties die wij voorheen ook met de vrienden kliek vierden....
De ouders van mijn vakantievriendin staan nog steeds jaarlijks in Drenthe...
Wij hebben een time out nu de kinderen zich niet meer vermaken op een boerderijcamping, maar het gedoe van disco... jeugdhonk... animatieteam prefereren...
Dus wil Willem met onze vakantievrienden naar onze oervriend die zo ziek is....
"Nog één keer whisky drinken samen"..... herinnering aan, naast vele nacht nachtbraken, vooral die ene onvergetelijke nacht in Beilen...
De nacht van whiskey en blues....
Willem belt... Willem plant..... met onze vakantievrienden uit Enkhuizen...
Het is nogal een gedoe om een datum te plannen...
Ze zijn daar in Enkhuizen natuurlijk best druk.... en wij ook....
Maar het lukt....
Ik: zeg Willem heb je misschien de gastvrouw ook gevraagd of het uitkomt...?
"Nee... dat ga ik nu doen...."
Iets met volgorde chaos...?????
En ja hoor....daar heb je het al....het kan dus niet.... de andere kliek vrienden die ver weg zijn gaan wonen komen die dag....
De zieke kan niet veel drukte hebben dus twee is genoeg....
Willem belt wederom de vakantievrienden...
Heel slim Willem om wéér niet eerst even met de gastvrouw te overleggen welke datum voor hen wél uitkomt....
Maar goed... ik wacht deze chaos rustig af....(glimlachend)....
Willem en de vakantievrienden komen tot een volgende datum...
Willem appt wederom de gastvrouw....
Nee dus... de tweede datumspoging komt ook niet uit....
Maar... lang leve de vrouwen... de gastvrouw oppert wel meteen nu een andere datum....
Hmm denkt Willem... dat is een dag na die eerste poging...
Hé denkt Willem... en als onze vakantievrienden toch blijven logeren... dan kunnen we ook de dag na hun aankomst gaan en van die eerste dag en gezellige samen dag maken....
Willem belt nu maar even naar Enkhuizen.... toch wel handiger...
Hij draait het hele tweede plan weer terug....
Je hoort de manlijke kant lachen... maar mijn vakantievriendin moppert....
En geen wonder....
(Intratuin)
En mevrouw Stemband (uit de meneer Kaktus show)...wat heeft u nou vandaag geleerd....?
Ik heb geleerd dat je mannen nooooooooit een afspraak moet laten maken meneer Kaktus....
En toch ben ik zo blij met mijn Willem klungel...
Van.... ook als.... nou ja... neem nou vanmiddag....
 Feyenoord-PEC Zwolle.....
En zoals elke zondag kan je Willem uittekenen met gebogen hoofd over zijn mobiel...
De voetbalvoetbaluitslagen en tussenstanden volgend op teletekst...
Ik snap soms werkelijk niet waarom die man 's avonds nog maar studio sport kijkt....
Enfin... Feyenoord komt met 2-0 achter....
Je wilt dan niet in Willems buurt zijn dat zeg ik je...
Maar ik zit helaas naast hem in de auto....(we gingen namelijk laat laarzen halen omdat ik zo lang in bed bleef liggen vanmorgen...)....
Ik ben dus wel degelijk in zijn buurt en hoor het gemopper, getier, gescheld aan....
Om vervolgens mijn handen voor de oren te houden als Feyenoord scoort... en nog een keer....
Dit alles gepaard gaande met, volgens hemzelf, zijn eigen deskundig voetbal commentaar over hoe de aanpak van Dick Advocaat is....
"Dit gaat ergens over Wampie"... moet ik ook goed begrijpen...
Maar daar gaan we alweer... in de 59ste minuut....PEC scoort....
En hoe dat nou toch kan... en gemopper , getier, gescheld,  boosheid, frustratie....
En ja hoor... gejuich... euforie..."zie je wel... dit kan alleen onder Advocaat... ik zei het toch"...(hij zei helemaal niks)....het is 3-3.....
Maar goed... ik kan weer even ademhalen... gelijkspel...1 puntje maar... maar goed...
Dan komen we thuis.... hij opent direct weer zijn mobiel... en dan is de euforie compleet....
Gedans door de kamer... armen in de lucht...
Zijn cluppie heeft gewonnen...3-4....
"En niet eens in eigen huis Wampie"...(hij bedoelt de Kuip)....
Nee schat... niet eens in eigen huis....
Maar als studio sport begint, ben ik wel blij in eigen huis te zijn... want ik vlucht naar boven als studio sport begint...
Ik pas voor een herhaling.....
Ach ja...mannuh....!!!!!








(Op z'n nieuwe kaplaarzen)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten