woensdag 5 februari 2020

5 februari 2020

Dag van:
Dag na wereld kankerdag....
Dag die doorging.... je niet afvragend hoe...
Je niet afvragend waarom....
Je niet afvragend waarheen....
Dag dat het leven gewoon doorging...
Ondanks dat er een steen werd gelegd in de rivier....
Ondanks dat de dagen die komen nooit meer helemaal zullen zijn zoals ze waren...
Maar toch doorgingen....
En hoe alles soms samenvalt...
Eén van de beste vrienden van Frank van toen en nu...
Eén van onze schoolvriendengroep van toen en nog....
Hij deelt het bericht van een makelaar dat het huis van zijn ouders te koop heeft staan...
Zijn vader woont er nog steeds....
Wil graag bij zijn vrouw gaan wonen en heeft een andere woning vlakbij haar verpleegtehuis....
Tegenwoordig word je immers na 60 jaar huwelijk uiteen gerukt als een van de twee verzorging nodig heeft maar de ander niet....
Ik zie de woning....
Hoe vaak waren we daar als pubers niet....
Lijn 6 Kievitsdel.....
Bijna naast Brigitte en iets verder op het hoekje aan de overkant,  woonde Gerrit.
Straatje uit en je lag in de Branding.... het golfslag bad....
Herinneringen......ze gaan nooit weg gelukkig....
Annemarie en ik kwamen er vaak... en graag...
Weer een niet meer tastbare herinnering....
Dag van.... met tante Bets voor wondcontrole en inenting naar de dierenarts...
En natuurlijk heeft Willem dat contact met een hondje....'dat écht nooit naar mensen gaat en al helemaal niet naar mannen... zo vreemd meneer dat hij wel naar u komt..."
Het hondje is aan één oog blind en zijn pootje vertoont scheefgroei....
Verder zit er een Truus....
En pup van 9 weken... maar met voor 9 jaar streken ...
Een ruwharig geval dat een hang naar gordijnen schijnt te hebben volgens haar baasje...
Ze klimt er tot halverwege in omhoog...
Het zal toch geen kat in hondskleren zijn....
Dan klinkt er een oorverdovend gejank....
Hond tussen de deur...
"Ach... we zijn aan het goede adres hier..." grinnikt de man terwijl hij zonder enig troost voor het arme dier, doorloopt....
Truus ontdekt Bets ondertussen... en schijnt niet te begrijpen dat katten in mandjes achter tralies zitten...
Maar goed... dat schijnt Bets ook niet te begrijpen...
Truus wil spelen...
Vrouwtje begint haar zoveelste wijze puppy les.... en legt haar Truus uit dat het een kat is een geen hond...er feest dat niet samen gaat...
Nou mevrouw deze kat speelt anders thuis met drie Duitse herders...
Baasje is stil...
Volgens mij zichtbaar genietend dat we vandaag voor een kat komen en niet voor drie Duitse herders....
Bets wordt overigens geroemd om haar ogen door de dierenarts...
Ze kan er wel naar blijven kijken...
"Wat een ogen... wat een prachtige ogen.... daar zitten alle kleuren in.... oh wat een mooie ogen".... en die woorden dan in het Vlaams...
Zoals het nu volgende...
"Uwe dochter had gelijk hoor... het is unne zeer bijzonder katske..."
Nou Bets... zo kan je wel weer....
En uwen katten zijn ook zulke liefkes hè....unne zachtmoedig karakterske....
Ja ja Willem... niet alleen jouw hond kameraden krijgen complimentjes....
" ze zijn wel bijzonder onze katten hè?"..... stelt Willem vol trots als we buiten lopen...
En ja... dat zijn ze...!
Ge het ut zelluf gehoord zunne.... en gij mankeert nieks an uwe oorkes Willemke....!!!!
 Dag van... een snoertje voor Willems sound mixer resulteert in een nieuwe telefoon voor mij...
Een Samsung A51....
Hatseflats...!!!!
Soms moet je eens gek doen....
Thuis krijg ik voor geen meter het sim kaartje erin dus ik kan morgen terug...
Waarschijnlijk verkeerde formaat kaartje...
En krijg ik een mega agressief mailtje van Vodafone dat er niet geïncasseerd kan worden...
Ik hoop toch dat dit om pishing mail gaat want anders ben ik not amused met mijn nieuwe provider....
Morgen maar even bellen...OP MIJN OUDE TELEFOON...!!!
Want er kan gewoon afgeschreven worden... klungels....
Dag van.... het kan nog gekker...
We gaan gewoon uit eten...
Ik ga voor kreeft...
Willem voor de rest van de vis....
Gespreksstof:... de uitzending van DWDD gisteren met Adriaan van Dis die de 's werelds grootste denker Yuval Noah Harari interviewt...
Zelden een mens gehoord die alleen maar zinnige dingen zegt die aan alle kanten hout snijden en raak zijn..
Wauw... mijn volgende boek keuze lijkt me duidelijk...!!
21 Lessen voor de 21ste eeuw....
Al hebben we geen idee waar we in deze hectische tijd over 30 jaar zullen staan...
Ben ik dan 90...?
Zou ik het nog beleven...?
En zou ik dan nog net zo nieuwsgierig zijn als nu naar die 30 jaar daar weer na...?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten