maandag 10 februari 2020

10 februari 2020

Dag van:
De wind...
Heb toch nog wat leuke dingen opgezocht over dat windje...
Het bleef immers maar waaien vandaag...
Kennen jullie de goden van de wind...?
Het zijn er notabene vier...
Tja en ik wel logisch eigenlijk...
Aeolus de Grieks Romeinse God van wind was de zoon van Zeus.... die door Poseidon als bewaarder van alle winden was 'aangenomen'....
Boreas de Noordenwind...
Botos de Zuidenwind...
Euros de Westenwind...
Zephyros de Oostenwind....
Aeolus hield die winden opgesloten in een grot en kon ze maar buiten sturen als hij het ergens wilde laten waaien of stormen...
Aeolus kwam Odysseus tegen op de Lyrische eilanden en gaf hem een zal waar tegenwinden zaten zodat hij op zijn reizen op zee nooit tegenwind zou krijgen...
Maar de reisgenoten van Odysseus waren nieuwsgierig... zee kennen... en floep... winden eruit...
Zo kwam Odysseus nog niet op zijn bestemming...
Er zijn nog tal van winden goden geweest vertellen de verhalen... want er is natuurlijk ook noordoosten wind en zuidwestenwind.. maar tja hè... zo blijf ik aan de gang....
Om het dan nog maar niet te hebben over de Scandinavische landen die ook weer hun eigen wind goden en geesten hebben...
 Van.... vanmorgen een grote brandweerauto die mij de weg naar school blokkeerde...
Een boom omgewaaid...
Dat krijg je als je in een bos werkt....
Maar goed... op het werk kom je evengoed wel...
Vanmorgen in de kring toch maar eens gevraagd (thema beroepen nog steeds)... Wat de kleuters eigenlijk later zelf willen worden...
'Worden' blijkt dan toch wel een moeilijk begrip...
'Wat willen jullie later gaan doen?'......
Die vraag verstonden ze beter...
'Koekjes bakken....'
Oké dus je wordt bakker...
'Nee... koekenbakker'....
Volgende.....en wat wil jij later gaan doen...?
'Spelen...!'
Aha... dus je wordt beheerder van de speeltuin...?
'Nee... van het schoolplein'....
Tja.... zo komen we wel verder....
Van..... stagiaires komen om van ons te leren...
Maar hoe heerlijk is het om zelf van zijn jonge frisse wind te leren....
17 Jaar oud is de jongedame in kwestie...
Maar wat een heerlijke wijsheid...
Het gesprek gaat over het kind achter de leerling met zijn handicap/ beperking...
De jongedame in kwestie:....
'Het gevoel dat het kind een huis bouwt....
Een huis van rode bakstenen....
Maar er zit één gele tussen.....
Dan klopt dat huis voor dat kind niet meer...
En kan het voor z'n gevoel instorten...'
Ik bedoel maar...17 jaar.... wauw....
Dat beloofd een fijne stage periode te worden....!
Van.... yes... mijn voorlamp van de auto gerepareerd....
Te betalen...€15.97...
Daar kun je nog geen frietje voor halen, zeg ik...
'Nou mevrouw... toch twee flinke kapsalons hoor....'
Ik heb thuis maar even opgezocht wat een kapsalon is....
En wat ik ervan begrijp kan je daar een aardige stukje derde wereld land mee van voedsel voorzien inderdaad....
Van... Willem is de koning te rijk met zijn nieuwe tussenkabeltje....
Een snoertje van een krakkemikkig cd spelertje naar zijn peperdure versterker en wauw wat een geluid...
Dat betekent dus de halve avond fluit concert van Willem...
En ik die het psalm 'wat de toekomst brenge moge' herontdek.....
Van.... de wereld heeft er weer iets bij om racistische uitingen te uiten begrijp ik...
Nu zijn de Chinezen de pineut...
Alsof zij het corona virus zelf ontdekt hebben...
Het is toch weer de wereld op z'n smalst hè.... bah!....
Doe me dan maar een paar grappen over Ciara....
Van... ik heb m'n balkondeur maar weer op een kiertje gezet...
Met een beetje frisse wind door de kamer slaapt het toch lekkerder....
Woei waai....
Morgen kom ik weer aanwaaien....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten