woensdag 19 februari 2020

19 februari 2020

Dag van:
Ik heb iets met nieuws...
Nee niet 'Iets nieuws' maar actualiteiten nieuws zeg maar...
Ik verslind journaals op radio en tv....
Herhalingen vind ik niet altijd zo erg... ik hoor altijd wel weer een detail dat ik de uitzending daarvoor over het hoofd zag of niet hoorde omdat ik alweer verder nadacht...
Geen idee waarom ik dat heb...
Zal wel iets uit de vroege jeugd zijn...
Mijn vader (financieel economisch journalist/hoofdredacteur) was altijd van alles op de hoogte en deelde dat met ons... hoe klein we ook waren en ook al snapten we er niets van...
Maar als ik dan vandaag weer kijk begin ik me voorzichtig af te vragen of ik het eigenlijk wel allemaal wil weten....
Van... ik hou erg van politiek maar zal mijn voorkeur niet gauw uitspreken...
Mijn afkeur wel...
Wat mij betreft mogen PVV en FVD morgen afgeschaft worden...
Dag Wilders... dag Baudet ...
En alsjeblieft ook niet op andere hoge functies plastsen die gasten....
Wat mij betreft is... na de nodige zorgvuldige afwegingen... namelijk ieder mens welkom bij ons...
Graag ook nadenken over alle gevolgen die het met zich meebrengt en ook daar zorgvuldig mee omgaan en op inspringen...
Ik zie genoeg dingen in het onderwijs waarvan ik denk 'had dat nou eerder bedacht"...of....
Hoe heeft Arie Slob dat over het hoofd kunnen zien...
Maar goed... welkom dus...
Fijn veilig bij ons...
Al het verdriet meenemen maar het leed achter je laten...
Maar... dan lees ik dat bericht...
Tientallen zwangere vrouwen verdwenen uit AZC's....
Pats boem... abacadabra... hup weg...
En dan.....
Neem vreest voor mensenhandel/ mensensmokkel.....
Het gaat om ...25.... west Afrikaanse vrouwen... waarvan het merendeel afkomstig uit Nigeria...
Volgens het AZC en EMM zijn ze vast niet vrijwillig vertrokken want de verdwijning vond  net voor de bevalling of net voor de afhandeling van de asiel procedure plaats....
Dat lijkt niet logisch want ze zien hier immers legaal en hebben recht op medische en kraam hulp...
Begin dit jaar waren er ook al jonge vrouwen mét pasgeboren baby's verdwenen...
Komen ze in verkeerde handen dan komen vrouwen vaak in de prostitutie en de kinderen worden voor adoptie verhandeld....
Denk je in een veilig land te zitten...
Eindelijk de ellende achter je te kunnen laten...
Volgens Lost in Europe liepen vorig jaar zo'n 2500 kinderen weg uit asielzoekerscentra...
Een deel gaat naar familie in binnen en buitenland maar een groot deel valt in verkeerde handen...
Is dit weer zo'n staaltje van slechte informatie...?
Als... wie dan ook... een AZC binnenkomt, waarschuw je toch als eerste deze mensen hiervoor....?
En dan nog.... haal de beveiliging maar weg bij voetbalstadions... en zet ze maar bij het AZC...
Lijkt me nuttiger....
Van... maar dan nog een krankzinniger bericht...
Of... nee... je spreekt niet van erg, erger ergst...
Een dus evenzo krankzinnig triest bericht als hierboven... maar dan anders...
Een website biedt zwangere vrouwen een peperdure blender aan als zij hun kinderen niét laten inenten tegen kinkhoest...
Dat lees je goed ja...
De website betwijfelt het nut en stelt dat de vaccinatie niet veilig is...
Gelukkig verbiedt de reclamecodecommissie nu deze reclame......
De website Miss Natural Life is in overtreding....
Nou dat lijkt mij ook...
Wie verzint er zoiets...
Een blender à €399.00 cadeau als je je kind blootstelt aan een ziekte....
Het lijkt wel een medisch experiment... slik een blender in plaats van een inenting...
Het argument van de reclamecodecommissie vind ik ook niet steekhoudend hoor...
Miss Natural Life mag deze actie niet uitvoeren omdat er geen wetenschappelijk tegenbewijs is dat de vaccinatie onveilig is ....
Allemensen.... al was het wel dubieus dan potdorie zet je daar nog geen blender tegenover... dan verbiedt je van overheidswege uit dat medicijn....
Of ben ik nou gek...???
Van...... alles is communicatie zei psycholoog Watzlawick ooit...
Ik vraag me alleen wel eens af of alles ook nieuws is...?
Sommige zaken moet je juist géén podium geven...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten