woensdag 12 februari 2020

12 februari 2020

Dag van:
DE WERELD DRAAIT DOOR STOPT!!!!!
Nu draait de wereld echt door...
Het is bijna wereldnieuws...
Matthijs van Nieuwkerk stopt met zijn programma...
Wat moet ik... als selectief televisiekijker nu op doordeweekse dagen om 7 uur...
Niet dat ik nou altijd keek.... maar toch....
De mogelijkheid was er gewoon altijd...
Matthijs stond voor je klaar... elke dag om 7 uur...
Nou was het al afkicken als hij even een winter of zomerstop maakte...
En ik heb vreselijk moeten wennen aan M (Margriet)....
Maar je wist... hij komt weer terug....
Na 27 maart is er echter geen "hij komt weer terug" meer....
Ja fijn hoor dat zijn creativiteit waar hij, zoals hij vanavond vertelde, zo driftig van wordt als het geen uitweg krijgt, nu op zaterdag tot uiting komt....
Maar dat is zaterdag.... als ook wie is de mol of the Voice of weet ik veel wat voor dance of talent gedoe,
 door dochters of kleinkinderen bekeken moet worden....
En... het is maar eens per week....
Matthijs... Matthijs... wat doe je nou...???
Ik als toch al selectief kijker (.want ik ben geen "hele avond voor de buis hanger").... soms geen tv... of soms die ene of hooguit twee uitverkozen programma's die ik bekeek ....
waaronder jij....
Waar blijft Nico....?
We kunnen niet zonder hem ook....?
What about your tafelgasten....?
Ik denk dat ik een petitie begin...
Want al gun ik je de wereld (zonder doordraaien)...:
MATTHIJS MOET BLIJVEN... MATTHIJS MOET BLIJVEN....
(Ik ben egoïstisch... ik weet het...)
Soms zijn er echter mensen die niet te evenaren zijn...
Ik pleit voor televisie stilte en zwart beeld van 19.00 uur tot 20.00 uur...
Van.... kijk nou naar Wim Brands en zijn programma boeken....
Het programma werd nooit meer hetzelfde...na zijn dood....
Ernaar kijken bleef pijn doen... zelfs na een jaar...
Het is nu uiteindelijk ook gestopt....
De boeken konden niet zonder Wim....
Oké... er zijn programma's bij wie het wel werkt...
The Voice zonder Wendy... nu Chantal er is weet ik niet eens meer hoe het met Wendy was...
Wie is de mol....
Het duurde misschien even maar Rik is uiteindelijk net zo leuk als Ard.....
Maar aan die nieuwe Pauw uitzendingen met duo presentatie kan ik niet wennen...
Ik keek al niet vaak maar nu helemaal niet meer...
Johnny de Mol bijvoorbeeld moet ook NOOIT weggaan bij zijn gasten die downsyndroom hebben...
Juist door hem leerde de wereld zien dat ze het hebben maar niet zijn...!!!
Neem echter nou Jantje Smit bij beste zangers... ik denk dat hij juist weer wel vervangbaar is....
Het programma moeten ze alleen nooit van de buis halen....
En meer kijk ik eigenlijk niet...
Ja af en toe een goede documentaire....
En het nieuws....
Maar dan gaat het me om het nieuws en niet om de presentatrices of presentatoren... al kan ik me aan sommige ergerlijk irriteren....
Van enfin.... een leven van alledag zonder Matthijs dus...
We hebben nog tot 27 maart...
Nu al het begin van een rouwproces.... en dan de echte klap....
Wen er maar vast aan....
Kunnen ze het niet een paar dagen verzetten...
En er dan een 1 april grap van maken.....
Ik zou het een hele goede vinden ....
En niet boos worden...
Van..... en verder was het een dag met notaris bezoek...
Zo'n man kan dus wel diagonaal door zijn eigen stukken lezen hè...
Terwijl wij dagen zwoegen om één alinea te ontcijferen en te begrijpen....
En het was een dag van...brrrrr.... tandartsbezoek.....
Nu is de techniek zo vernuftig...
Ze vinden de mooiste, gekste, handigste, snelste dingen uit...
Maar een tandartsboor blijft iets vreselijks...
Zou er nou niet één knappe bol op de wereld zijn met tandarts vrees....
Die een geluidloze... pijnloze manier van gaatjes maken en vullen uitvindt....
 Ik wil hem nog wel sponsoren ook .....of een inzamelingsactie beginnen...
 Van nou ja.... zo'n  vrije dag dus...
Weer gevuld met van alles en nog wat waar je anders niet aan toe komt....
Overvolle woensdag... eindigend in bad.... met je mobieltje... om je blog te schrijven... en al je gemaakte huisdieren foto's nog eens te bekijken.....
Wat zal ik strakjes slapen....
Tja.... of wakker liggen... piekerend over een leven ..... nou ja.... een uurtje dan....zonder van Nieuwkerk...







Geen opmerkingen:

Een reactie posten