donderdag 10 december 2020

10 december 2020

Dag van:

 Het was gisteravond laat...
Doodmoe was ik.... toen de telefoon ging...
School...
Op dit uur..!!!!?????
Één positief getestte collega....
Twaalf collega's in quarantaine....
Klassen dicht...
Berichtje op het schoolplatform voor ouders....
Oproep kinderen thuis te houden....

Het is nog later...
Ik had al een uur kunnen slapen...
Ik bel ouders die het bericht nog niet gelezen hebben....

Het is laat.... ik hang de laatste ouder op....
Slechts één leerling heb ik morgen...

Ik slaap...
Een uurtje...
En paar uurtjes...
Weer één uurtje..
De nacht bestaat uit scherven....
Een uiteengevallen gebroken nachtrust...

Brak sta ik op...

Ik ga naar school...
Een best wel lege school nu...
Een kleuterafdeling met een verslagen sfeer...

Hoe dichtbij is nu de corona.....?
Wanneer zijn wij aan de beurt...?
Wat zal het met ons doen...?
Maar vooralsnog staan we overeind....
En proberen een kleuterafdeling enigszins draaibaar te houden...

Twee leerlingen heb ik vandaag....
En een ondersteuner...
De ondersteuner doet het werk....
Als een moeder die zich over haar twee kinderen ontfermd....

Ik probeer de evaluaties te schrijven...
10 voor ontwikkelingsperspectiefplan
10 voor handelingsplan
10 rapporten


Maar steeds komt er iemand binnen...
Voor een praatje...
Voor een luisterend oor....
Er komt weinig van schrijven....

Om half vijf nog een leerlingbespreking....
Intensief....

Kwart voor zes...
Boodschappen doen...
Als een zombie door de Jumbo....

Koken..... maar ik krijg geen hap door mijn keel....
Willem die advies wil voor een gedicht dat niet vlotten wil...
Willem die zijn nieuwste nummer laat horen welke hij vandaag samen met zijn dirigent heeft opgenomen...

Telefoon...
Collegiaal gesprek...

Bed....
Voor een zoveelste gebroken nacht...?
Ik word geleefd...
Ik laat me geleefd worden....
En slapen lukt niet....

Bijna negenduizend positief getesten vandaag...
Waar gaan we heen....?
Waar houdt dit op....?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten