maandag 21 december 2020

21 december 2020

 Dag van:

Jaaaaaaaaaaaa vanaf vandaag worden de dagen weer langer...
Yes yes yes...!!!!!!
Ik download meteen de tijden van zonsopkomst.....
En ja hoor... zo'n beetje half à eind februari kan ik weer in het licht naar school rijden...
Hmmmmm... totdat ja... totdat de zomertijd ingaat....
Da's waar ook....
Ik zou het haast vergeten zijn....
Maar... Dan kan ik tenminste in het licht weer naar huis...

Vandaag word ik sowieso met licht wakker...
Nou ja grijze lucht maar wel lichter dan de donkere avondlucht...
Ik slaap namelijk een gat in de dag...
Erg prettig...!
Zal het wel nodig gehad hebben ook...
"Gaan we nou nog maar Duitsland?"..... hoor ik van beneden roepen.....
Jahaaaaaa.... effe wakker worden....
En wakker worden in je vakantie mag een minuutje langer duren... toch...?

Goed, we gaan naar Duitsland... onze voorraadkast

aanvullen.... euh... vullen....
Het ding is zo goed als leeg...
Nou ja... niet het ding... de voorraad dus... die her en der verspreid in keuken en schuur staat ....
En Duitsland is a) goedkoper en heeft b) een zeer veel groter assortiment.....
Goed... we hebben ook een c)... die staat voor weer eens wat anders dan in Nederland...
Een d) voor Willems eeuwige hang naar goedkope benzine...
Dan ook nog maar een e), ook voor Willem, voor zijn visjes uit het vispaleis....
Volgens ons de lekkerste vis van heel Europa, op die op Santorini na....

"We moeten bij Emmerich eraf toch..... niet bij Elten?"....
Inderdaad Willem bij Emmerich....
Kijk daar links ligt je benzinestation maar we nemen een andere...
"Nee hoor, dat is de mijne niet, de mijne ligt rechts"....

Oh eeuwige oriëntatie dyslect....
Hij ligt daar links want je moet eerst die hele s bocht door en dan onderaan inderdaad rechts....
Zie je dat...?
"Ja ik zie het... maar ik snap het niet..."
Ik vermoei hem er verder maar niet mee...

We gaan de roze brug over die nu rood is van de menie omdat de brug gerenoveerd wordt....
Ik mis het roze...
We tanken....
"Hé ik sta verkeerd"...
Wat dan?
"De dop zit aan de andere kant"....
Je kan de slang toch uittrekken...
"Daar heb ik zo'n hekel aan"...
Vooruit niet zeuren.... trekken....

Waar ik bang voor was, de drukte, blijft uit...
Het is extreem rustig in Kaufland.....
Ik was bij drukte ook echt omgekeerd...
Willem haalt zijn visjes.....
Ik loop door... de enorme winkel in.....

"Waar moet ik de visjes op eten,  het regent?" .... hoor ik nog net achter me zachtjes vervagen door de afstand die ik al heb genomen....
En aangezien ik niet ga schreeuwen, denk ik alleen maar...'wat dacht je van de auto'.....

Heerlijk langs alle stellingen schuiven...
Met een Willem naast je kom je daar niet aan toe...
Gelukkig wordt ik nooit graaierig van al die spullen...
Ik zoek wat ik nodig heb zorgvuldig uit en pak af en toe eens wat, waar ik niet nodig heb maar wel handig is om in huis te hebben...

Daar zul je hem hebben.... mijn Willem...
En natuurlijk nét als ik bij de dranken sta...
Hij weet wel wat hij hebben wil....
Sla in, sla in.....
Willem is al zes paden verder en komt met jam terug....
"Doe mij dat wagentje maar"....
Ik was er al bang voor...
Maar hij moet niet denken dat ik er drie stappen harder door loop....


Even flauw doen hoor...
Zeg Willem is er voor die bakcamembert en vis nog plek in de vriezer denk je....?
Nee vol, roept hij en loopt geïrriteerd door...
Ik volg rustig en kom bij de vlees afdeling...
Goh ook jammer Willem dat de vriezer vol zit.... moet je die kippenpoten zien....
"Maar ik denk dat die er nog wel bij kunnen"...
Hoe kom je daar nou bij Willem... dit pak is vier keer zo groot als dat pakje bakcamembert met dat doosje vis samen....
Hij grinnikt... en weet dat ik hem beet heb...
Dat wordt dus én kippenpoten én bak camembert én vis....
Zal ik de kalkoen maar laten liggen dan lach ik als ik een diepvries kalkoen ontdek die op z'n minst nog niet in z'n eentje in het vriesvak past....
"Ja doe maar " gromt Willem alweer....

Enfin... eind van het liedje... ik wil nog vijf paden door.... en Willem roept "Ik sta vast bij de kassa"...

Ik vergeet dus katten grid, kattenbrokken, vaatwas tabletten en knopen....
Grrrrrrr....

Bij de kassa:
Het eeuwige spelletje "Wat denk je dat het kost?"...
Dan hoog inschatten en oh wat valt het dan mee...
Maar dit keer heb ik er geen zin in....
Geen idee Willem heel veel dit keer want er is drank bij...
En nu inpakken....

We lopen richting uitgang...
Ho Willem eerst even de boodschappen in de tassen....
"Dat kan bij de auto toch".....
In de zeikende regen....?
"Oh nee je hebt gelijk"....
Dus pushen er de boodschappen over in de tassen...
Loodzware tassen...
Drie tassen passen in het karretje...
"Neem jij die vierde maar"...
Ik kijk hem aan..

"Oh nee... die kan er wel bovenop"...
Ja jeetje heb ik daar efficiënt voor staan inpakken...
De zware spullen eerst....
Enfin... we lopen naar de auto.....
"Ga jij maar in de auto zitten ik doe de tassen wel in de auto"....
"Wat sta je daar nou nog?"...
Euh.. het karretje wegbrengen straks misschien... (dan kan jij met de auto daarheen rijden)....
Ik loop dus naar de plek waar de karren moeten staan....
Klungel het muntje eruit... in de stromende regen... en wacht....
Geen Willem.....
Ik loop door de stromende regen dat stuk terug naar waar de auto staat...
Zit meneer doodleuk in de auto....
Laat me raden.... je moest je likes op Facebook tellen...
"Euh..... ja"...
Je kan toch naar de winkelwagen stalling rijden....
Euh... oh ja?.....euh... ik was druk....
Echt.... deze man leert het nooit...


Van....
Al gingen we op tijd weg... we komen in het donker thuis...
Zie je wel dat het de kortste dag is...
Kerstboom aan,  kaarsjes aan, gezellig met de gekochte broodjes, kaasjes en wijn samen eten....
Maar liever nog zat ik op de vlonder in de avondzon met een zwoel briesje....
Ach ja... niet piepen... het is vakantie... het voelt alleen een beetje anders in de winter...
Want die winter... ja ja... die is nu echt begonnen....
Qua datum dan.... want buiten meet het 11 graden....
Oké.. het moge dan donker zijn... maar laat de kou maar lekker wegblijven...

En morgen is het lekker 2 seconden langer licht buiten...
Yes..... yesssssss!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten