zaterdag 26 december 2020

26 december 2020


Dag van:
Zo... laat ik me maar eens door die tweede kerstdag heen worstelen...
Het beneden komen is al anders dan gisteren...
Vandaag is grauw en voelt guur...
Dan maar meteen aan het bakken slaan....
Zelfs nog vóór de eerste kop koffie...
Ik lijk wel niet wijs...

Tulband versie twee in de oven...
Koffie...
Top 2000 stond al aan....
Liefst zou ik s nachts ook luisteren naar tja... het lijf vraagt toch ook rust hè...
Wat ik dan dus niet doe is kijken welke goede nummer ik vannacht gemist hebt...
Stel je voor dat er nummers bij staan die ik op mijn lijstje heb...
Je zou ik staat zijn om er de volgende avond je wekker voor te zetten...
Nee we doen het dus maar niet....


Wel even een lastig dillema als er ook schaatsen op tv blijkt te zijn...
Redelijk alternatief... Top 2000 op de pc online aan en op tv schaatsen kijken...
Multitaskende tweede kerstdag...

En dan toch nog Willems dochter Babeth missen die op zoom thuiscafé is hè....
Dan baal je...

De tulband mislukt...
Mislukt in de zin van heel uit de vorm komen...
De sukade blijft aan de rand plakken..
En aangezien de sukade zich in de cake bevindt, trekt dat de cake met zich mee...
Ik puzzel de stukjes bij elkaar... mik er poedersuiker overheen en kijk aan... je ziet er bijna niks meer van...
Nu decoreren.... sinds gisteren toch wel een sterk punt gebleken...

Ja muts... bij een koud geworden tulband wel ja...
Want kijk... als je zoiets met chocolade flakes leuk wil versieren met bovendien chocolade sneeuwmannetjes, dan kun je er donder op zeggen dat die chocolade smelt...
Tja.... en dat ik daar dan dus donder op zeg ....want ik denk daar dus niet bij na hè...
Gevolg... een bovenkant vol gesmolten chocolade...
En dat is niet effe weg te moffelen....
Eén ding is dan weer wel gelukt... hij smaakt heerlijk....
En gaat het daar immers niet om....

Willems andere dochter komt met haar nieuwe vriend...
Een zeer uitvoerig welbespraakt jongmens....
Ik zit me te bedenken dat ik toch al heel wat vrienden heb zien komen en gaan bij die dochters van Willem...
Wat zijn mijn eigen kinderen dan toch bescheiden geweest in het uitproberen....
Maar goed... ook deze jongeman is weer van harte welkom...
En we hebben zo'n idee dat dit wel een blijvertje is...

Hun hondje Olly brengt een hoop drukte en bezigheid

mee...
Wat een speels jong ding...
En voor de duvel niet bang voor 4 grote Duitse herder makkers... of twee katten die niet kunnen wachten om hun nagels uit te slaan naar dit onbekende drukke monstertje die veel lager bij de grond staat dan hun vier grote vrienden...

Vandaag staan er wraps op het programma...
Ik zei al eerder... wij doen niet zo uitgebreid met kerst...
Doe maar gewoon.. da's ook lekker...
Én scheelt de vrouw des huizes een boel kerststress.....
Desalniettemin sta je toch nog wel even in de keuken hoor...
Er moet natuurlijk wel een keuze zijn om die wrap mee te vullen....

Feta en kaas, tomatenblokjes, maïs, paprika, sla, crème fraiche, de kippen blokjes gemarineerd en wel...
En dan wil de mens daar ook nog wel wat omheen...

Hoe dan ook... het is een geslaagde tweede kerstdag...
We pakken nog een stukje cabaret mee... maar dan is het toch heus einde kerst 2020....
Een kerst waarin alleen de top 2000 een vertrouwd en bekend gegeven was...
Want terwijl zelfs die er anders uit ziet in corona tijd... blijft de muziek van alle tijden... met of zonder corona....

Raar hè, zeg ik tegen Willem,  dat ik nou morgen niet dat gevoel heb van "hè lekker alles weer gewoon.....alle winkels open en een gewone dag "....

"Ik weet niet hoor zegt Willem, maar morgen zouden sowieso de winkels niet open zijn"....
Ik kijk hem verdwaasd aan...
Nee, sommige winkels houden ook maandags hun deuren gesloten maar de meesten zijn toch heus open...
"Ware het niet dat morgen geen maandag is maar zondag"....
Huh???????....
En inderdaad... als ik het check blijkt het inderdaad morgen zondag te zijn...
Gatsiedarrie ik ben nu al het gevoel van de juiste dagen kwijt....
Wat dat betreft heb ik toch een biologische klok van heb ik jou daar....

Goed... morgen dus zondag...
Donderdag oudejaarsavond...
Ik heb, al doe ik daar eigenijk nooit aan,  nog vier dagen voor een terugblik.....

Maar tja... hoe raar was dit jaar...
Vorig jaar om deze tijd wisten we nog van niks...
Of kwamen toen de eerste corona berichten uit China al binnen...?
Volgens de NOS meldde zich 1 december 2019 de eerste corona patiënten al in Wuhan....
Maar dat nieuws werd achtergehouden...
Op 30 december waarschuwde China de wereld om op 9 januari van dit jaar de genetische code vrij te geven...
Toen dacht ik nog dat corona een typisch Chinees ziekte was zoals tjaptjoi een typisch Chinees gerecht is....
Geen voorstelling had ik ervan dat dat virus hier en overal zou gaan rondwaren....
En ons leven op z'n kop zou zetten...
Wie maakt nou zoiets mee in z'n leven....
De pest en melaatsheid waren immers verhalen uit geschiedenisboeken....

En tegen difterie, kinkhoest,  tetanus en polio worden we ingeënt...
Zelfs RIVM baas Jaap van Dissel heeft nog nooit een pandemie meegemaakt van zo dichtbij....

Maar goed... kerst 2019 waren wij nog geheel onwetend...
Wat een schril contrast met nu...
Misschien toch wel belangrijk om daar de komende vier dagen wat meer bij stil te staan...








Geen opmerkingen:

Een reactie posten