vrijdag 11 december 2020

11 december 2020


Dag van:
Een nieuwe dag...
Het lijkt één van de vele dagen die er al waren...
Ik wil van geen besmetting meer horen...
Ik hoor er alleen maar over...
Hoe harder je iets niet wil... de meer het gebeurd...

Ik heb geslapen....
Dat scheelt...
Dit keer stukken van drie uur achtereen....
Het mag een wondertje heten...

Wordt verkouden wakker.....
Ook dat went...
Open ramen...
Snotterige kinderen....
Mijn neus jeukt....
Mijn ogen tranen...
En net als de dagen houdt ook dat dus niet op....

Ploing.....ploing...tik...tik...

Langzaam komen de meldingen binnen van negatieve getestte collega's...
Opluchting....
Ik zag de domino steentjes al vallen... maar het valt dus mee....

Zwaar gesprek vanmiddag...
Het houdt me bezig...
Merk dat ik zenuwachtig ben...
Zorgvuldig opgebouwde vertrouwensband in gevaarlijk vaarwater....
Maar alles voor het kind....
Want ik mijn achterhoofd bonkt het.... wat mij is overkomen zal, als het binnen mijn macht ligt, niet nog een kind overkomen....


Dus ik brei de zenuwen weg...
De angst weg...
Steek voor steek...
Recht en averechts....
Terwijl ik de averechtse sneller brei...
Weg ermee...

Tijd om te gaan...
Druk op de weg...
Flarden dingen die ik straks wil zeggen worden met de ruitenwisser weg geveegd... en gecompenseerd met flarden oog op de weg....

Gesprek zoals verwacht...
Moeizaam...
Moedeloos...
Abrupt einde...
Ongemakkelijk gevoel....
Had het zo graag anders willen laten verlopen...
Onmachtig...

Willem heeft broodjes kebab gehaald...

Lief...
Broodjes speciaal....
Maar ik wil geen ui en champignons...
Lange tanden...
Laatste stukje voor Willem...

Kriebel neus...
Niezen...
Tegen de avond altijd erger dan overdag...
Ik ben er zo klaar mee....

Kijk half mee met the voice...
Willem zappt af en toe naar snooker...
Stomme ballen ....
Wat een bal hè...
Hmmmmm...
Wat een stem hè ....
Hmmmmm....


Wil je nog wat zien...?
Hmmmmm....
Ik ga morgen wandelen met de buurman....
Hmmmmm... ik wilde even naar Duitsland
"Dat kan...."
Hmmmmm... nee dan moet ik haasten...
En ik wil niet haasten...
"Maar ik moet ook een gekleurd jasje voor de kerst..."
Hmmmmm.... dan moet ik nog meer haasten....
"Kijk dan even online..."
Hmmmmm... wie ik...
"Ja jij... jij kan dat...."
Ik zoek... en vind...
Te duur...
Te laat geleverd....
Neem maar een regenboog trui...
"Oké"

Willem zappt weer...

Studio sport... snooker... studio sport... snooker...
Wat een bal hè...!
Welke... die op die tafel of die op het veld...?
Weet je wat....
Ik neem een advocaatje en zoek mijn bed op....
De ballen....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten