maandag 7 december 2020

7 december 2020


Dag van:
Knop om...hatsekidee.....
Dag mijter.... welkom kerstmuts...
Dag zak... welkom boom....
Dag..... pffft overdrukke hyper kleuters....

Dus dat....!!
De Sint is voorbij.... spanning spanning spanning... cadeautjes buit binnen....
Niet weten waar je het eerst mee moet spelen....
Een versierde boom het huis in... weer iets dat anders dan anders is....
En het regent buiten.... het regent gewoon de heeeeeeele dag...
Dus waar moet je overtollige spanningsenergie heen...?

Och de arme autisten... ze hebben het er zo zwaar mee...
Weg structuur... weg veiligheid.... weg vaste routine....
Ik heb zo met ze te doen...
Wat een paniek en verdriet.... wanhoop....


De ADHD'ers.... hemeltje..hyperdepyp.... hak op de tak... concentratie van -12..... druk druk druk.... focus van 0,0.... het wiebelt, het friemelt, het beweegt....

En de rest...?
De rest waait en draait er omheen.....
Het leven heeft even geen kop en geen staart meer voor ze....
Iedere logica is verdwenen....

De juffen dan...?
Tja de juffen.... bonkend hoofd... vooral niet overschreeuwen nu, maar rustig blijven.... handen tekort.... schoten te weinig.... kleren in de kreukels.... haren in de war... zweet onder de oksels... van links naar rechts... van voor naar achter.... achterhoofd ogen...


Maar.. we komen de dag door....
Het lukt.... bloed, zweet en tranen rijker.... maar het is gelukt....
Nu het overleg nog... digitaal....!
In het Engels.... jazeker ook dat nog...!
We zijn van alle markten thuis... we are from all markets home.....
Of zoiets.....

Nu nog snel een cadeautje scoren voor de leerling die morgen jarig is....
Toe maar... nog meer cadeautjes....!
En eten halen...
En koken....
En... half zeven... ik zit... ik eet....
Zeven uur... ik slaap in de stoel...sssssst....!

Half acht... ik zet 124 steken op voor een blauwe vestje

dat mijn kledingkast mist.....
Kwart over negen.... geef mijn portie maar aan Fikkie....
Ik kan geen steek meer zien, laat staan tellen.....en geen Hobbit uit Willems film meer horen...
Stomme gnomen.....
Ik ga naar bed.... met een paar zoute stengels en een puzzelboekje....

En morgen wil ik teruggekeerde rust....
Zal wel een ijdele wens zijn...!





1 opmerking: