woensdag 16 december 2020

16 december 2020


Dag van:
Dit zou dan de eerste onderwijs lockdown dag moeten zijn...
En natuurlijk is niets minder waar....
We bereiden ons al voor op de dagen na de kerstvakantie....
Werk voorbereiding heet dat, voor thuis onderwijs...
Inschrijven in het rooster voor de noodopvang van kinderen van ouders uit, hoe je het dan ook noemt, cruciale, essentiële, vitale, huppeldepup beroepen....
En kinderen in moeilijke thuissituaties..... risico gezinnen dus....
Zo'n beroep hebben wij....
Wij zijn van cruciaal, essentieel, vitaal belang....
En wij lopen dus risico duh.....

De eerste geluiden gaan alweer op om de basisscholen

eerder te laten beginnen...
Nou begrijp ik dat aan de ene kant ook wel....
Niet omdat dat goed is... maar omdat er gewoon een domme fout gemaakt is....
De genoemde reden; kinderen uit het basisonderwijs blijven thuis omdat dan ook ouders gedwongen zijn om thuis te blijven,  is natuurlijk Bullshit.....
Geen wonder dat Nederland steigert....
De reden zou moeten zijn dat ook wij een bron of haard van besmetting vormen met al die snotneusjes waarvan geen hond weet of ze corona hebben of Covid meedragen...
Al dan niet omdat hun ouders zich wel of niet aan de regels houden....
En ook omdat er om de haverklap klassen gesloten worden omdat het domino effect van besmetting en testafwezigheid groot is....
Twaalf collega's in afwachting van de test in quarantaine....
Al zeker elf mensen in de afgelopen maanden, waarvan ik het weet, besmet....
En je kan vaak afstand houden maar niet altijd.....


Maar goed... op naar school dus...
Maar weer filmpjes maken voor ouders met onderwijs thuis tips en voor de kinderen zelf....
De werkbladen boekjes hebben we gelukkig gisteren nog snel gemaakt en meegegeven....
Nog wat formulieren voor ouders regelen en me inlezen in dossiers van nieuwe leerlingen die na de lockdown komen..... 
En weer gauw naar huis....
Thuiswerken is het motto...
Onderwijsland...
Land van flexibiliteit, hectiek en nooit stilstaan....

Van....

De rollades voor kerstdiners lonken mij toe in de vlees schappen van de Jumbo....
Ik loop erlangs.... ik loop terug.... wat nou kerst....?
Ik heb nú zin in rollade.... vanavond.... en tijd genoeg over om hem heerlijk te laten sudderen in de pan....
Met kerst zien we dan wel weer....

Spruiten... twee zakken voor de prijs van één....
Maar tja... wij zijn met z'n tweeën......
Ik pak één zak en loop verder....
Ik loop terug en pak een tweede zak....
Hoe lang blijven spruiten eigenijk goed...?
Hoe dan ook.... hij is gratis....
Zo Nederlands ben ik dan ook wel weer...

Van.....
Een afschuwelijk gejank...
Een oorverdovend gejank....
Alsof de wereld vergaat...
Het alarm op de eerste maandag van de maand is er niks bij....
Benji....
Wat is er gebeurd...?
Ze lag zojuist nog half onder de stoel....
Pootje klem gezeten...?
Het gejank houdt niet op...
Willem boos... uit onmacht...
En ik troostend... wat natuurlijk nog meer gejank oplevert want meneer voelt zich zo nóg zieliger...
Willem spreekt hem streng toe...
Het helpt....

Maar dat hij last van zijn pootje heeft zien we wel...
Alleen niet ernstig...

Van.....
Morgen werken... noodopvang....
Zorgen voor thuisonderwijs...
Laatste dagje...
En dan vakantie...
Eigenijk toch wel een normaal en gestructureerd leven dat onderwijs bij nader inzien....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten