donderdag 31 december 2020

31 december 2020


Dag van:
De laatste keer 2020 achter de datum zetten...
Mag ik morgen wel aan denken dat ik dat aanpas...

In de complete chaos van laat wakker worden... en een Willem die dan natuurlijk ook nog eens ontzettend druk in de keuken aan de gang moet met soep warm maken, koffie zetten, broodjes smeren, lukt het me toch nog om oliebollen deeg te maken...
Lukt het me toch nog om salade voorbereidingen te treffen; vlees en appels snijden, uitjes en augurk, bieten, rijst en aardappels koken....
Alles door elkaar maar op de een of andere manier valt het als puzzelstukjes precies in elkaar...
Ik hou ervan als onlogica werkt....!!

En ondertussen staat de tv op volume

veeeeuuuulstehard... ik zag net zelfs de 40 voorbij komen...
Mijn gehoorapparaten staan op instorten...
Ikzelf geloof ik ook...
Maar die laatste nummers van de top 2000...
Oh ze zijn zo goed...
En een Willem die mee fluit...
Oh het klinkt zo lekker....

Oh ja.. en ik ben trots...
Trots dat ik nou gewoon eens twee pakken oliebollen mix en twee pakken appelbeignets mix heb gekocht in plaats van zes..
Met als gevolg dat je in dat laatste geval ongeveer 160 oliebollen over hebt de volgende dag...
En die krijg je van nieuwjaarsconcert tot skischans springen in Garmen Partenkirchen niet op...
Zelfs niet tot het late journaal waarin de cijfers van vuurwerk slachtoffers bekend gemaakt worden...

Plus de salade die na vier dagen salade eten je neus uitkomt...

Nee... vandaag ben ik één schaal oliebollen, één schaal krentenbollen en één schaal appelbeignets...

Dat met twee salades maakt toch een bescheiden indruk...
Maar als dan Babeth en haar vriendje en Willem op de schalen af vliegen bekruipt mij toch een zeker gevoel van onbehagen...
Volgend jaar dan toch maar drie pakken...?

Nog meer trots...
Mijn Haarlemse stel heeft oliebollen voor de politie, ziekenhuis en verzorgingstehuis oliebollen gebakken... en voor wat eenzame buren en vrienden...
Kanjers...!
Die hebben er vast meer pakken doorheen gejaagd...
Mijn Didamse stel doet het iets rustiger aan...
Dochter moest zelfs gisteravond nog werken en vanmorgen... en toch daarna weer dapper in de keuken


We kijken het nieuwe programma van Mathijs van Nieuwkerk... Mathijs gaat door...
Geen spijt dat we even een top 2000 pauze namen...
Wat een gaaf mooi programma... met mooie mensen en top artiesten...
Mathijs flikt het weer... hij zet er wat neer....

Om tien uur komen de buurtjes...
Ik zet net drie knopen op het bijna klaar babyvestje....
Project nog afgerond in 2020...yesssss...

Dan is het twaalf uur....
En ik ben nooit sentimenteel tijdens een jaarwisseling om 12 uur maar gatverdamme wat ben ik blij dat dit rotjaar voorbij is....
Joost mag weten wat het nieuwe jaar brengt... vast ook nog onheil... maar dit pokkejaar hebben we tenminste achter de rug...
En dat levert dan toch weer een emotraan op...
In m'n eentje want de buren knuffen elkaar en Willem staat in de schuur de champagne te zoeken....

Willem heeft nu eenmaal weinig tijdsbesef meer sinds hij met pensioen is....
En zo snik en slik ik het oude jaar weg.... het nieuwe jaar in...
Voor het eerst iets voelbaarder dan anders...

Qua vuurwerk wordt er best nog wat afgestoken....
Moelijker heb ik het met de vele wensballonnen die ik door de lucht zie gaan...
Herinneringen en eerbetoon aan Covid slachtoffers...
Toe maar... weer zo'n slik en snik moment....


Oh 2021 doe alsjeblieft je best....!!!!
Ik ben er klaar voor....

Laat de schaduw
Van 2020
Achter
Onder de zon
Die 2021
Je brengen zal
Het licht
Het lied
Van
Alles wordt beter
We laten
De schaduw
Van valse noten
Achter
In het refrein
Van mineur
Van wat eens was
En vormen samen
Een nieuwe melodie
Van vrolijk tralala....

Laten we samen van 2021 een top hit maken

Geen opmerkingen:

Een reactie posten