zaterdag 5 december 2020

5 december 2020


Dag van:
Het is DE dag... 
De dag die ik vorige week ook al vierde en die vandaag de enige echte dag had moeten zijn....
Dat is het ook.... maar anders....
Er zat een corona smaakje aan...
Niet met alle gezinsleden maar met het jongste deel...
Het jongste deel dat eigenijk ook weer het oudste is....
Want deze kleinkinderen zijn immers al pubers....
En hoe....!

De ochtend begint met een zak cadeautjes en gedicht

voor Willems dochter en haar vriend die vanacht hier sliepen...
De verrassing is groot... en van hun gezichten te lezen....
Willem steekt de draak met de Sint...
Zet zijn Goofypet op en neent de zwabber ter hand....
Hij spreekt zijn dochter toe....
Ik hoor het van boven allemaal aan....
Hij kon niet wachten tot ik beneden was....
En ook al had hij er niks aan gedaan en kocht ik cadeautjes en schreef ik het gedicht... hij wil het zo graag afmaken....


Van.... De top 2000 lijst....
Lijst der lijsten....
Ik wil hem vandaag echt af hebben....
Grappig toch altijd weer... dat de nummers van toen terugkomen....
Ik probeer heus nieuwe nummers... en die staan er ook wel in...
Maar hoor ik de nummers uit mijn jeugd dan klopt het hart toch sneller....
Dat sentiment van toen...
Je kan het zo weer naar boven halen...
Je eerst zoen op Angie van de Stones....
Het allereerste live concert....van Michel Fugain.... en het kippenvel dat je kreeg.....
Tot twee keer toe verkering tijdens het schuifel nummer van song song blue van Neil Diamond....
Mijn helden Stef Bos en Ramses...
Mijn voorliefde voor jazz en chansons...
En heb ik dan mijn lijst klaar.... oh nee.... OH NEE.... André Hazes vergeten...
Die mag niet ontbreken....
Maar welk nummer skip je dan.....?

Enfin... De lijst is klaar.... minus de honderd andere nummers die ik er ook in kwijt wilde....

Van... kinderen en kleinkinderen tweede lichting komen binnen...
Britt heeft geen geduld...
Cadeautjes oma... cadeautjes....!
En wat nou gedicht voorlezen..... en wat nou sinterklaas uitpakspel....?
Dat doen pubers toch niet meer oma....

Dit jaar geen lootjes trekken... geen surprises... geen malle opdrachten...
We vieren het immers in tweeën....
Maar wel genieten....
Volop genieten....
Met stoere kreten als VET.... COOL ..... CHILL......!!
En wat lachen we.... wat lachen en schateren we heerlijk.... 
De ontspanning is voelbaar...
De Chinees valt in goede aarde....

Het is een super feest.... volop dankbaarheid....

Van....
De avond... cadeautjes rondbrengen bij andere mensen die het ook zo nodig hebben...
Aanbellen en gauw wegrennen....
Willem die met z'n zwabberstaf aanbelt....
De zak verstoppen onder een struik en hard wegrijden na geklopt en gebonkt te hebben....
Of ook.. stiekem om een hoekje kijken en de reactie zien....

Een uur nadat de kleinkinderen naar huis gingen word ik al dol geappt....
Oh oma die vogelkooi is zo cool ....
Oh oma die gamestoel zit zo tof....
En de lavalamp is aan het opwarmen oma...
En kijk eens... van de roblox heb ik een nieuwe scène gekocht en ik heb nog 684 roblox over....


Van... samen met Willem geniet ik na...
Ik neem niet snel een drankje maar vanavond zeg ik PROOST... op een top dag... onder de gegeven omstandigheden dan...
Samen genieten we van een kneuterig Sinterklaasprogramma op tv..."heerlijk avondje is gekomen"....
Gewoon lekker ouderwets met quizzen en muziek...

Maar dan is toch het avondje om....
Sint is terug naar Spanje....
En morgen... zo heb ik Willem beloofd... zal ik een kerstboom aanschaffen...

Euh... een kerstboompje.....
En dat zal dan voor het eerst in 15 jaar weer zijn....
Ik heb het niet op die dingen...
Maar oké... dit jaar is immers alles anders.....!!!


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten