dinsdag 8 december 2020

8 december 2020

Dag van:

Krabben ja.....
Heel hard krabben.....
En dat terwijl de winter nog moet komen... 
Maar één voordeel heeft die winter....21 december beginnen wel weer de dagen langer te worden...
En ik kan daar niet op wachten....
Want oké... ijzel en sneeuw op de wegen vind ik vreselijk....
Ik denk wel dat dat op nummer 1 van mijn grootste winter ergernissen staat....
Maar in het donker naar je werk en in het donker weer thuiskomen dat staat toch dik op een gedeelde eerste plaats....
Bah donker....
Hoe lieflijk de waxinelichtjes ook branden..... de kerst dorp huisjes en de kerstboom lampjes ook flonkeren.... ik vind dat donker maar niks....
Gemakkelijk slaap ik in de zomer ook in als het licht is hoor....
Geen enkel probleem.....

In de klas is het ook donker....

Het bos waar de school in staat is prachtig... heus wel.... maar de bomen nemen wel al het licht weg....
Dan hoor je menigeen in de zomer verzuchtend roepen "Oh heerlijk die schaduw".... nou... dat hoor je van mij dus niet hè.......
Doe mij maar volle zon... volop licht.... en voluit warmte....
Ja, ik weet heus wel dat de open haard zo gezellig is en dat de centrale verwarming ook warmte geeft... maar da's nep hè....
Ik hou van echte warmte bronnen.... zon en liefde.....
Al is het wel weer vreemd dat je warm van binnen wordt bij mooie dingen die dan een kippenvel gevoel oproepen wat dan weer dezelfde reactie is die je krijgt als je het te koud hebt....

Nee, kou en donker mogen wat mij betreft uit mijn levensloop gebannen worden....
Ben ik dan een mens van de tropen...?
Zou kunnen....
Ik kan alleen ook wel weer genieten van de levenscyclus die hier de natuur biedt....
Maar doe dan gewoon 5 maanden lente, 5 maanden zomer, 1 maand herfst en 1 maand winter.... en dan geen strenge winter als het even kan....
En nou kan ik, ik weet niet hoeveel natuur goden aanroepen, maar geen van hen zal mijn gebed verhoren.....


Van.....
Dan maar verjaardag vieren op school...van een allerliefst meisje....
Een vervoersprobleem oplossen....
Genieten van de rust van the Day after the day onrust....een raamtekening maken.... kerstboompje versieren... de financiële Sint rompslomp afhandelen....en een overleg.....
Oh ja... en de verwarming hoger zetten en een raam extra sluiten als ik voel dat mijn vingers nu toch wel lichtelijk beginnen te bevriezen bij 5 open ramen omdat de aërosolen anders een kans krijgen toe te slaan....
Ik zeg maar zo: beter 1 aërosool in de klas dan een juf die bevroren was....
En zo is dat....

Van.....
Thuis zit een Willem met au m'n spieren... au m'n rug... au m'n schouders... ach ik ben zo moe... och ik ben zo grieperig...

Nou... géén snot te bekennen hoor....
Geen nies, geen hoest, zelfs geen kuchje, geen zere keel, en als ik het woord kip noem springt hij van z'n stoel... dus de smaak werkt ook nog....
Noem het vervelingsluiheid... noem het pensioensluiheid...... noem het wat je wil maar noem het geen au me dit en me dat....
En net zo makkelijk eet hij de emmer kipkluifjes die hij van mijn dochter voor Sinterklaas kreeg, en een bord kip massala én een maaltijdsalade op.....
Weg au spieren, au rug, au schouders.....
En bij de wedstrijd Barcelona Juventus is het eveneens tabée met ach zo moe en och zo grieperig...
Dan wil hij ook nog snooker kijken én het tweede deel van de Hobbit....
Mijn aandoenlijk ongeloofwaardige Willempje.....


Ik hoor mezelf vanmiddag bij het overleg nog antwoorden, op de opmerking dat een ouder me over 7 jaar nog graag om raad wil vragen... 'oh ja hoor... altijd welkom'.... maar me dan besef dat ik dan zelf de pensioengerechtigde leeftijd heb bereikt....
Nou weet je wat.... doe mij dan nóg maar 7 jaar....
Lijkt me een strak plan....





1 opmerking: