woensdag 23 december 2020

23 december 2020


 Dag van:
Wat valt er nou te schrijven over een saaie dag....?
Misschien dat als je erop terugkijkt dat saai misschien toch niet zo saai was als je zou denken.... maar juist waardevol....

Betekenis 'saai'

Je hebt gezocht op het woord: saai.

saai (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord)1(van personen) waarvan weinig uitgaatniet erg levendig2(van toestanden enz.) vervelend
En inderdaad.... saai was dus eigenijk toch niet saai...
Er ging eigenlijk best veel uit van vandaag...
En levendig was het in zeker opzicht ook....
Vervelend vond ik het in ieder geval allerminst...
Conclusie... ik had geen vervelende dag....

Betekenis 'RUSTIG'

Je hebt gezocht op het woord: RUSTIG.

rus·tig (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord)1rust hebbend, in rust2niet in beweging3vrij van innerlijke beroeringkalm4stilvrij van drukte
Kijk... dat komt al meer in de richting....

Ik had 1. zeker rust.... kwam 2. wel in beweging maar niet verder dan van keuken naar kamer of voordeur, en eventjes naar de winkel dan. 
3. innerlijke beroering.... nou ja... ach.... soms in mijn gedachten roert het wel... maar met =kalm erachter... hmmmmm... ja... kalm was ik wel...
Dan hebben we daar 4. stil is het hier nooit natuurlijk en vrij van drukte..... nou tja ach....
Drie van de vier kloppen dus aardig...
Kwam er nog één ander woord in me op...

Betekenis 'gezapig'

Je hebt gezocht op het woord: gezapig.

ge·za·pig (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord)1(negatief) al te gemoedelijk
Ik moet zeggen... ik zie dat negatieve niet zo...
Wat is er mis met een gemoedelijk dagje...?
Zelfs met een al te gemoedelijk dagje...?


Het begon dus met een gezellig telefoongesprek...
En vriendin belde...
En wat kan ik toch genieten van koetjes en kalfjes...
Hoe het met de kinderen is... en met de honden...
Of de kerstinkopen al binnen zijn...
Euh... oeps... nog niet in mijn systeem....
Over school natuurlijk maar dan alleen de leuke kanten....(alhoewel???...!!!!)....
Over wie er komt met kerst of vooral niet komen....
Dat dus....

Dan komt Willem alweer terug van de thuiskapper en moet natuurlijk uitgebreid bewonderd worden...
Nee niet te kort schat...
Nee, en ook niet te piekerig...
En dan komen de verhalen natuurlijk tussen hem en de kapster...(ze is wat spiritueel aangelegd)...
"Ze zei Wampie dat ik Bikkel kon oproepen als ik dat wil"....
(Willem heeft namelijk nog steeds last van het feit dat Bikkel maar niet dood wilde gaan na al die prikken en gelooft dat wij misschien wel een voorbarige conclusie getrokken hebben)...
Wat wil je dan vragen Willem....
Ik ga er serieus op in natuurlijk....
"Nou of hij boos is, of hij echt niet dood wilde, of er de verkeerde beslissing hebben genomen?"...
Lieve Willem... het beest liep krom van de pijn,  liet alles lopen getuige nog steeds de vlekken in het parket, en jij denkt serieus dat we een verkeerde of te vroege beslissing hebben genomen....?
Ja dat denkt hij dus echt....
Hoe dan ook schat... ik zou zoiets niet zelf oproepen...
Ik vrees voor eigen invulling dan...
En wie weet wat je nog meer oproept allemaal... ga dan in hemelsnaam naar iemand die denkt dat wél te kunnen....

Van....
(Benji heeft buikpijn)

Nee we gaan niet op bezoek bij mijn zus...
Daar komen al twee mensen...
En regels zijn regels...
We facetimen dus...
We hebben het over de honden....
We hebben het over de kinderen....
We hebben het over de kerstinkopen...
En we hebben het over werk... over corona...
Nou gewoon dus waar je het over hebt zoal in een gesprek....

En dan zoek ik een nieuw breipatroon....
Mijn blauwe bolero is af, gisteren al gedragen ook...
Ik heb geen idee hoe ik verder wil met het gehaakte bmvest voor mijn kleindochter.... dus... een nieuw patroon....
Voor een baby maar weer....

De telefoon gaat.... we appen een tijdje.....
Het is schoondochter...
We hebben het over het konijn...
We hebben het over de kinderen....
Natuurlijk hebben we het over de kerstinkopen.... zij laat dat bezorgen...... ik moet ze nog steeds doen...
We hebben het over werk... haar contract is verlengd.... het is er druk....corona vergt daar ook lege plekken.....
Nou ja... we hebben het dus over waar je het zoal over hebt in een gesprek....


Ik brei weer verder...
Willem oefent op de fluit want morgen heeft hij opnames voor de kerkdienst...
Dit keer fluit hij en preekt niet....
Willem laat de honden uit en ik krijg een email binnen...
Uw pakket kon niet bezorgd worden, we troffen u thuis niet aan,  het pakket is bij de buren afgeleverd...
Krijg nou wat...
Ik zit hier gewoon...
In mijn stoel...
Met breipennen...
En heb mijn gehoorapparaten in....
Maar geen bel gehoord....
Op naar de buren...
De andere buren zal ik maar zeggen....
Zijnde niet de buren waar we regelmatig mee optrekken...
"Ja hoor we hebben het pakket... goh was je wel thuis?.... tja de bel dan denk ik hè.... wat een gedoe die corona... en wat een weer hè... het is geen weer om honden uit te laten.... ga je nog wat doen met kerst?.... en geen vuurwerk dit jaar hè... komen jullie wél naar buiten?.... mooie auto heeft je man hoor....maar je kan in ieder geval weer koffie drinken... ik zag dat je een senseo gekocht hebt...
(Ja... Pffft...grrrrr... en ik nodig geen buren uit op de koffie)...
Bedankt buurvrouw...!

En wéér gaat mijn telefoon....

Dat ding gaat nooit af... vandaag al voor de derde keer dus...
Vriendinnetje... moe... drie vleugels in het ziekenhuis nu voor corona patiënten... gekkenhuis... zo hard werken... overwerkte collega's die het niet meer zien zitten...
Nee morgen gaat ze op visite... één dagje vrij....en er komt visite bij haar...
En met de kinderen gaat het goed...
En nu ga ik op de bank liggen...
Gewoon een gesprek dus....

Van....
Weet je wat...
Ik ga boodschappen doen....
Iets met kerst en zo...
Eerste kerstdag eten besteld om de horeca te spekken... maar tweede kerstdag moet er iets komen...
Nee, en ik doe niks bijzonders...
Gewoon wraps.... 
Oké... een ijsje toe...
Maar er moeten wel chips en toastjes komen... zoals altijd als er visite komt....
Oh ja... en iets te drinken...
Het enige extra's dat ik doe is een tulband bakken...
Één voor de eerste en één voor de tweede kerstdag...
Dus geen koekjes, chocolaatjes of andere kersttroep...
Inderdaad.. ik hou niet van dat gedoe...
Gewone gezelligheid is kerst genoeg...


Het is gelukkig niet druk in de winkel...
Nee slimmerd... iedereen is al geweest..
En dat is te merken ook want sommige schappen zijn al helemaal leeg...
Ik vlieg door de winkel...
Dit is zo niet mijn ding....

En de avond van mijn gezapige dagje...
Nou breien dus... terwijl Willem én op z'n mobiel druk is, én darten kijkt....
De héle avond....

Maar morgen....ooooooh morgen...
Dan is de tv van mij...
All you need is love kerst special....
Die is voor mij... al sinds ik me heugen kan.... en mijn geheugen werkt nog prima...!

Ps. En mochten er nou sommige mensen zijn die niet begrijpen waar deze blog over gaat (en die zijn er)... dan nogmaals.... 
Het gaat erom dat kleine simpele gesprekjes, je dag juist zo heel bijzonder en waardevol kunnen maken...... omdat die mensen van waarde zijn... 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten