donderdag 10 november 2022

10 november 2022


Dag van:
Chaos....
Hectische chaosdag .....
Afspraken moeten maken maar er zijn zieken dus niks kunnen kortsluiten...
Een schoolarts regelen die snel handelt en meteen maar een afspraak voor de volgende dag maakt....
Geweldig natuurlijk maar wel ff omschakelen....
Twee kinderen die eerst een bezoek aan KNO en kinderarts hebben dus je lessen uitstellen....
Een linkeroog dat afgeplakt moet worden terwijl je alleen maar rechteroog plakkers hebt....
Een leerling die na twee weken afwezigheid zou terugkomen maar niet kwam....
Weten dat je een huisbezoek hebt na schooltijd maar door je eigen onoplettendheid vergeten zijn dat je een groot overleg hebt na schooltijd...waarvan het werkplan formulier ook nog ingevuld moet worden....
En dan alles daarna....

Heerlijk beleg van de Turkse winkel bij je


hebben maar geen tijd om je broodjes ermee te smeren of op te eten....
Dus al blij dat een collega afscheid nam en er taart was bij de koffie...
Nou ja....wel jammer dat die collega weg gaat natuurlijk....maar de taart was, terwijl ik geen zoetekauw ben, zeer welkom....

Als een haas je overdracht schrijven in de hoop dat je niks vergeten bent....

Als een bezetene je bureau opruimen omdat je duo collega die morgen werkt niet in jouw troep hoeft te zitten.... alles inpakken....en zal ik nou wel of niet de werk laptop meenemen...?
Dat doe ik nooit maar laat ik het dit keer maar doen want vanaf je prive computer kan je omwille van beveiligingsregeltjes bijna niks meer....


Als de wiedeweerga naar het groot overleg...
Het EKEP heet dat....fysiotherapeut, ergotherapeut, logopedist, revalidatiearts, physical assistent, orthopedagoog, maatschappelijk werkster, ib-er, leerkracht, assistent, voorzitter/gespreksleider... iedereen is aanwezig behalve de ouders omdat het een perspectief bespreking is....
We nemen alles door, stellen een centraal doel....half uur verder....en opschieten...
Huisbezoek....
Om drie uur afgesproken hebben, EKEP tussendoor ....dus via social netwerk melden dat je later komt.... antwoord krijgen dat het oké is, maar via mail omdat moeder niet in het sociaal netwerk komt....
Je gigantisch haasten en....alle...letterlijk ALLE stoplichten tegen hebben....
Stoplichten die hun naam STOP eer aan doen....
Mijn assistente die achter me rijdt en ik hebben via onze achteruitkijkspiegel slappe lach contact...
Een bus die optrekt terwijl jij er net langs gaat....

Drukte op de weg....
Weer een stoplicht tegen....
De straat inrijden....zeker weten dat het huis op een hoek moest staan want dat had je toch op Google Maps gezien ooit....
Aanbellen en....verkeerde huis....
Maar welke is het dan ...?
Mijn klassenassistente loopt alle huizen langs maar nergens naamplaatjes...
Elk huisbezoek maakte ze een foto van het adres in ons administratiesysteem...nu dus niet....
Wacht....ik had toch die laptop meegenomen.....?!
Op de achterbank van de auto start ik de laptop op.....geen internetverbinding...
Nu kan ik nog het huisnummer niet opzoeken in het leerlingvolgsysteem....
Via het sociaal netwerk vragen....?
Nee, dat kan ook niet want daar kon moeder weer niet in...
Dan maar een stukje terug....naar huis....
Nee Willem ik ben niet vroeg....ik moet een adres opzoeken....het moet wel hier ergens zijn....
Gelukkig internet....ik heb het huisnummer...
Ik neem een spurt naar de auto....draai de auto....op naar het goede huisnummer...
We zouden er rond vier uur zijn...het is al over half vijf....
Maar gelukkig....we zijn nog meer dan welkom....

Boodschappen doen.....
Echt niks vergeten?....
Nee....

Thuis.... letterlijk binnen komen vallen....

Eten opzetten....
Niks vergeten zei ik toch.....nou wel dus....mijn eigen portie eten....
Even languit gaan liggen....
Weer naar beneden....
Daar maar languit op de bank even de benen strekken....
Maar de benen zijn en blijven onrustig....mijn hoofd vol....het maagzuur tot voorbij de slokdarm....
Maar.....ik heb weekend....!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten