maandag 28 november 2022

28 november 2022


Dag van:
Daar gaan we dan.....de laatste Sinterklaas week in voor volgende week de grote feestdag plaatsvindt...
Nog één weekje werken, knutselen, zingen en kleuren over Sint....
Daarna is het weer voor een jaar voorbij....
Ik geniet er zó van....
Maar als je dan zo tegen het einde loopt dan is het ook wel weer goed geweest....
Al moet ik zeggen dat ik er na een week alweer naar verlangen kan....
Maar ach, dan knutselen we alweer kerstbomen en sterren....

De dag begint heerlijk rustig....

In de kring wordt alweer volop over de gezette schoentjes van het weekend gepraat of over complete Sinterklaas arrangementen in pretparken....
En als ik dat dan hoor weet ik toch zeker dat het Sinterklaas vuur nog lange niet is gedoofd al doen de winkeliers en de horeca nog zo hun best....
En laat het ook alsjeblieft niet uitdoven want er zullen altijd kinderen zijn...... kinderen die stoomboten aan willen zien komen en die hun schoentje willen zetten....
Kinderen die niet alleen op hun verjaardag cadeautjes willen, maar ook van hun grote kinderheld.....
En die zoals wij vandaag Sinterklaasmutsen maken die we op het feest volgende week maandag opzetten....
En daarna Pieten maken die gespikkeld zijn....
En daarna in het ontdeklab op een Green Screen gekke fotos maken waarop ze echte Pieten op een stoomboot of in de pakjeskamer lijken....

Ja, ja....we hebben ze bezig gehouden vandaag....iedere minuut van de dag...omdat het weer het niet toeliet om naar buiten te gaan...en omdat gym ook niet door ging.....
Doorgaan dus tot je op je tandvlees loopt....
En als de kinderen dan naar huis zijn nog een langdurig startgesprek erachteraan....

Daarna heel héél snel naar huis want Willem moet zijn kerstnacht dienst doorspreken en ik moet mee voor de PowerPoint aanwijzingen...
Gelukkig krijgen we daar te eten....en lekker ook.....
Alleen zit mijn hoofd te vol om ook nog maar iets te onthouden van het gesprek....
En geloof me, die theologen hebben elkaar heel wat 'hoogdravends' te vertellen....

En dan kom je thuis....na het afgelopen

drukke weekend, het uitje van vrijdag, de PowerPoint voor Willems preek en het late feestje van zaterdag, de logees,al het inpak en inkoop werk van zondag, een drukke werkdag vandaag met daarna nog een startgesprek....een voorbereiding kerstnachtdienst in de avond.....en dan vraagt Willem doodleuk al we thuis zijn...."en wanneer ga je nu die gedichten maken, want je moet morgen ook nog koken voor de kliek?".....


Tja en dan ontplof je even....
*****KLABOEM!!!!!****

Geen opmerkingen:

Een reactie posten