zaterdag 26 november 2022

26 november 2022

 

Dag van:
Alles.... ALLES!!....staat hier in het teken van voetbal...
Willems Oranje muts, petje, kroon liggen allemaal op de leuning van zijn stoel...
Hij kent het speelschema zo'n beetje uit zijn hoofd...
De voorspellingen zijn niet van de lucht....
Er wordt over bijna niets anders meer gepraat....
"Wampie, je had die voorzet moeten zien"....
"Wampie, dat vooral was hard, haaaard, daar was geen houden aan"....
"Wampie die man had echt rood verdient, het was zo'n vette overtreding"....
"Wampie!!!......enz enz....
Ik kan natuurlijk niet anders dan vanaf de vroege middag tot de late avond over mijn haaknaald mee kijken...
Tenminste.....als ik niet vlucht....
Gisteren bijvoorbeeld naar Duitsland...
Vandaag heerlijk lang op de slaapkamer toeven met op mijn mobiel en Netflix filmpje, Wordfeud spelletje of een podcast luisterend....
En toch hè....toch raak je bevangen door al die verhalen, dat enthousiasme en vooral dat grenzeloos vertrouwen in het Nederlands elftal....
En toch hè...is dan het eerste dat je doet als je na een feestje in de auto zit, kijken op je mobiel of Argentinië met Messi wel gewonnen heeft...
En dan Willem vanachter het stuur "ik wil het niet weten hoor, ik wil het niet weten, ik kijk straks als we thuis zijn de wedstrijd wel terug"....
By the way....we kwamen om kwart over één thuis....

Het feestje....

Willems oudste dochter 40 jaar....
Ik wist niet dat zulke leeftijden ook al grote gevierd werden maar oké....ze heeft het verdiend...
En naast de voetbal kolder heeft Willem vandaag ook de zenuwen voor het optreden vanavond op dat feestje...
Ik kon mijn lol dus op...
Gelukkig maar dat de jongste dochter vroeg kwam om met ons mee te rijden, want samen overleven we deze man/vader wel...
Wij hebben immers maar één blik nodig...

Lange rit naar de achtertuin van de Efteling.... Brabant dus....
Het huis is gezellig verlicht en tegen de openslaande tuindeuren staat een party tent met warme lucht kanon...
De PowerPoint staat klaar op het scherm, Willems ex loopt van de ene kant naar de andere om van alles te regelen...
We brengen een glühwein toost uit....
En dan kan het optreden beginnen...
Vader en moeder samen....vader en moeder met de twee échte zussen, vader en moeder met de jarige zelf....
Het gebroken gezin tijdelijk gelijmd...
Enkele hele minuten van een gebroken eeuwigheid...
Ik kan er veel over vertellen.....ik doe het niet....
Het is wat het is....maar vooral ook wat het niet (meer) is....

Het is een heerlijk feestje...we lachen, we dansen, we praten, we feesten....
Want dat is het ook....!

En Argentinië won....
Ik gun dat Messi....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten