maandag 7 november 2022

7 november 2022


Dag van:
Het is weer eens flinke hectiek deze maandagochtend op school....
Zieken, weekendongelukjes, of andere ongemakken van korte of langdurige aard...
En geen invallers in de invalpool....
Vandaag heb ik dus gezellig twee leerlingen van een andere klas erbij in onze klas....
Eentje van vorig jaar en eentje waarmee ik op het schoolplein altijd de grootste lol heb....
Voor de vaste lezers: het mannetje van tikkie tikkie, ik ga je een tikkie sturen....

En alhoewel ik weer eens een slechte nacht heb gehad van slechts een paar uurtjes slaap en vooral veel uren wakker liggen, heb ik er zin in....
Vandaag breekt immers mijn tijd van het jaar aan.....
Vanavond op tv.... HET eerste SINTERKLAASJOURNAAL....

Ik print wat werk uit dat een zieke collega

mij voor haar assistente heeft gemaild zodat ze in de klas daar ook verder kunnen....
Ik maak de klas zodanig op orde dat we straks de vakleerkracht handvaardigheid kunnen ontvangen en ik zet alles klaar voor de start van het nieuwe thema...
Thema feest maar....vooral natuurlijk nu het komende Sinterklaas feest....

Het is maar wát gezellig in de kring met onze gast leerlingen erbij...
En ze hebben allang gezien wie daar weliswaar bijna niet zichtbaar, maar voor kleuteroogjes dus wel, op een fotootje op het digibord staat....
Hun grote held de Sint....
We beginnen eerst algemeen over feest; ballonnen, slingers, taart, kaarsjes....en we zingen en feestliedje.....maar ondertussen heb ik al wel tien keer het woord Sinterklaas horen vallen...
En dan begin ik te vertellen over de boot die in Spanje ligt en vandaag is gaan varen.....

Over de grote zee waar haaien zwemmen en grote walvissen....
Maar ik hoor maar één ding dit de klas sissen....'cadeautjes, cadeautjes'.....
Toch hoop ik de spanning nog even op....
We doen de toeter van de stoomboot na.... We maken de gebaren.....en dan komt het toverzinnetje...."en Sinterklaas heeft heel veel cadeautjes meegenomen"....
Gekte en gejuich in de klas....
Yeahhhhhhhhh cadeautjes....schoentje zetten.....
We tellen samen de dagen....nog 5 nachtjes moet Sint over de zee varen....
Maar.....elke avond om 6 uur....ik zie nu vele handjes en een duim omhoog gaan...heeft Dieuwertje contact met de boot....
Stel nou dat papa en mama vergeten de tv aan te zetten, dan kijken we vanaf morgen elke ochtend nog een keer Sinterklaasjournaal.....
Och vertel me....wat is er heerlijker dan deze tijd van het jaar....?

De knutsel juf komt...

Een enorm leuke les van de knutsel juf, stempelen met kleine ballonnetjes...
Wat een gaaf effect....
De kinderen zijn er mega druk mee...
"Als het droog is kan het in mijn schoen voor Sinterklaas"....
Nou en of dat kan....

We hebben een meer dan leuke dag met elkaar....
Jammer dat zo'n dag dan altijd snel voorbij gaat....
"Om zes uur hè juf" zegt een gast leerling als we naar huis gaan.....en zijn handjes en één duim gaan omhoog....
Ja hoor....om zes uur...juf gaat ook kijken, geloof dat maar....

We hebben nog een bordsessie en een

unit borrel na schooltijd....
Er wordt geen bórrel geschonken maar het klinkt aardig....
En het is erg gezellig....ook met gewone dubbeldrank en lekkere hapjes...
Er wordt ook vooral NIET over school gesproken...
Ach, wel een beetje natuurlijk...maar vooral hebben we het over leuke vakanties, maken we lol, hebben het over het huizentekort en de nieuwbouw wijken....en meer van die niet-school gerelateerde onderwerpen....


Ik kom om kwart voor zes thuis...
Nog een kwartier voor het Sinterklaasjournaal begint....
Willem heeft het huis schoon en schenkt koffie in...
Ik bak gauw de gehakt voor de jachtschotel waarvoor Willem de appeltjes al geschild heeft....

Het journaal begint...de oh zo bekende tune zet in...
Zouden mijn kleuters nu ook strak voor de buis zitten???.....
Net zoals hun juf nu....?
En het begint al goed...
Jeroen die door de politie wordt opgepakt...het pietenhuis dat overhoop gehaald is.... Rachel tussen de kanonnen in Hellevoetsluis...en bij Dieuwertje zien

we dat er al een stukje stoomboot gerepareerd te moeten worden....en dat de zakken scanner nog de oude adressen in het bestand heeft staan....
Oh Oh Oh hoe zal dat aflopen.....
Het kind in mij is wederom ontwaakt....als het dat al niet was....
Morgen in de klas maar gauw 's morgens nog een keer kijken....

Nu snel de top 2000 voor de kapel in

Duiven invullen...
Vanaf 1 december kan het pas voor NPO2....
Maar dat wordt weer een heel andere stemlijst dan die ik nu invul....
Ze werken met een thema 'samen van donker naar licht'...
Twintig nummers kies ik nu uit....ik vind het wel genoeg....
Dan nog wat thuis administratie en.....lekker onder de dekens dix pour cent kijken....
Ik denk dat ik mijn vrijdag en zaterdag dipje weer overleefd heb....
Dank U Sinterklaasje.......



Geen opmerkingen:

Een reactie posten