woensdag 30 november 2022

30 november 2022


Dag van:
 Wat of ik hier doe?.....
Nou werken dus...net als jullie...
En ja ik ben ziek.... snotverkouden...rillerig....maar ik ben er wel....
Hoe ik de dag door moet komen is mij trouwens ook een vraag....wellicht zelfs een raadsel....
Maar ik ga het aan...
Kom zeg....een verkouden juf voor een klas vol snotterige kinderen moet kunnen....

Hoestend en proestend doen we de kring...
De nieuwe leerling is er eentje waar je er wel tien van in de klas wil hebben....
Aan hem zal het vandaag zeker niet liggen...
We knutselen in alle rust een stoomboot...
Ieder op zijn eigen manier....
En wat worden ze leuk en vrolijk....

In de kring doen we heel veel aan woordenschat...in woord en gebaar ....
En rijm spelletjes...de schoen is (hoest hoest) groen....de boot is (proest proest) rood....
Het gaat goed jongens....!!
Pffft....

Buiten wordt het al kouder en tranen om

koude handjes komen steeds vaker voor...
Toch maar even een berichtje naar ouders dat het weer tijd is voor wantjes, sjaals en mutsen....
En al helemaal als we maandag in de vroege ochtend staan te blauwbekken wanneer we de Sint en zijn gelag staan op te wachten buiten....

Ik zou een moord doen voor een warm bed en onder de dekens nu....
Rillerig ben ik....
Mijn ogen branden....
Nog maar een aspirientje erin....

De kinderen zijn extreem lief...
Ze voelen dat je je niet lekker voelt, en in plaats van daar misbruik van te maken, doen ze precies het tegenovergestelde...
Zo kan het dus ook....


Een spoed klus tussendoor....
Zo gaat dat in het onderwijs....
Kun jij even...????
En ja hoor, dat kan ik ook nog wel even....

Maar als de kinderen naar huis zijn, sluit ik al snel mijn laptop af, duik de auto in en rijdt huiswaarts...
Naar dat bed...neeeeee.... Nee! Nee!...beter idee.....in bad.... 
Een heerlijk warm bad...

Jammer van de Hello Fresh maaltijd....ik kan de moed niet opbrengen om uitgebreid te gaan koken...
Ik haal wel wat makkelijks voor Willem...
Iets dat hij zelf kan maken....euh zeg maar opwarmen...
Paella met extra vis erdoor....
Dat moet hij toch wel kunnen....????

Kijk aan....man content en ik in bad....
Ik spoel alle ongewenste bacillen door het putje....
Je wordt er niet beter van maar het voelt wel beter....

Opbeurend appje van onze Griekse vrienden...
Zij hebben het foto album binnen dat ik gemaakt heb...
Het valt in goede aarde.... Griekse aarde....

Met het laatste restje moed van vandaag

dan toch maar naar beneden.....het voetbal geweld weer in....
Met alleen de wedstrijden Nederland zijn we er niet....
Dagelijks is er wel een wedstrijd die gezien móét worden....
En vandaag is dat Argentinië....
En ach....ik heb wel wat met die Messi....
Op het andere net speelt Mexico...en ik snap er geen barst van maar het gaat om de tweede in de poule van die twee wedstrijden dus... of zoiets...
Komen dan twee ploegen gelijk uit dan gaan ze gele kaarten tellen of zo...
Dat zeg ik....ik snap er echt niks van maar wil het ook niet snappen...
En na de rust zoek ik dus mijn rustplek op....
Onder die warme dekens waar ik al de hele dag naar verlang....





Geen opmerkingen:

Een reactie posten