dinsdag 29 november 2022

29 november 2022


Dag van:
 Oh man oh man wat voel ik me verkouden...
Het snottert alle kanten op...
Het liefst zou je op zo'n extra vrije dag gewoon in je bed blijven liggen maar kom aan....het is sinterkliekfeest vandaag...
Liggen blijven heeft geen zin....
Ik moet aan de bak; gedicht schrijven, eten koken, schoonmaken....

" Ik doe de boodschappen wel" oppert

Willem...
Gelukkig maar, want anders zou het mijn druppel zijn geweest...
En geen snotdruppel.....
Trouwens....wat betreft mijn ontploffing van gisteren....het heeft wel geholpen...
Vanmorgen staat Willem aan bed...
"Ik voelde me toch wel schuldig gisteren dus ik heb een verrassing beneden"....
Het is me een verrassing wel....
Willem heeft vannacht het hele huis versiert met rood, wit, blauw, oranje....
Vlaggetjes, lampionnetjes, vaandels en nog meer vlaggetjes....
Inderdaad....een verrassing....

"Maak even een boodschappenlijstje"...
Een boodschappenlijstje voor Willem maken is echter een hele onderneming en volgens zijn zeggen...."JE BENT NOOIT DUIDELIJK GENOEG!!!!!".....
Nee inderdaad, maar dat is ook niet te doen....
Als Willem boodschappen doet moet je erbij zetten waar het precies staat, in welke rij, naast welk product, welke kleur het heeft....
Zelfs bij de aardappels heeft hij commentaar...
"Kleintjes, grote, geschild, ongeschild, halve, hele, krieltjes, met kruiden of zonder???"....
Dat dus....
En als ik dan 'kersenbonbons' schrijf .....in een rood papiertje dan komt hij alsnog met een doos Belgische bonbons thuis....
Of spekkies....hoe vaak eten we geen spekkies bij stamppot.... maar nee, nu ineens..."blokjes, reepjes, een heel stuk wat je zelf snijdt, wit of met dat rood erbij, vacuüm of los in een zakje???"....
En dit is niet overdreven, nee zo gaat het echt.....

Maar goed, hij komt wel met bloemetjes thuis...
Neeeeee, niet voor mij...
Om het huis op te vrolijken en nog meer in rood wit blauw oranje te hullen.....
Alles voor zijn elftal hè....

Enfin, de boodschappen zijn er...
Hij kan muziek gaan maken met de band...
En ik kan rustig gaan dichten....
Ik zie er tegenop maar als ik dan eenmaal de eerste twee zinnen op papier heb, gaat het als vanzelf....
Wat anekdotes over de vriendengroep... Dan het leed van en in de wereld....
En hup een einde aan breien...
De moraal zeg maar ....
Zes pagina's.....en klaar!!!....

Aardappelen in de pan, boerenkool in de andere pan....laat maar koken en na sudderen....
De kamer vegen....en straks als Willem thuis is en de honden weer heeft uitgelaten dan sop ik de vloer wel....
Heeft nu geen enkele zin....

Wat zeg je....?

Voetballen begint om vier uur in plaats van vijf??....
Dat wordt dan toch nog even haasten....

Daar komt de kliek...
Om binnen te komen moeten ze eerst buigen om onder de vlag de kamer in te komen...
Overal is over nagedacht...er kan een mag niks mis gaan vanavond als we voetballen vindt Willem...
En het wordt een dolle boel....
Bij de 1-0....
Bij de 2-0.....
Bij de....hè bah....afgekeurde 3-0....
Nederland is door....
Dankzij de versiering...
Dankzij de bloemetjes op tafel....
Dankzij de visite....
Dankzij de stemming, het gejuich, de support....


Tijd om te eten....
Het eten dat ik tussen de doelpunten door stond te maken....
Boerenkool stamppot, spekkies, worst, zilveruitjes, jus, piccalilly, mosterd....
Die pan krijgen we nooit leeg dacht ik nog...zeker niet na alle pepernoten in alle soorten en smaken die ze al op hebben...
Maar daar gaan ze....
Één bord....twee borden....zelfs drie borden worden er opgeschept....
Heb ik toch niet voor niks al die voorbereidingen en het koken gedaan...
Nu het ijs nog....de koffie en de bonbons....
Dan ineens word ik zelf verrast met een gedicht en cadeau....
En zowaar word je met je eigen blogs om de oren geslagen....
Had ik ooit geschreven over oud worden en je panty's niet meer normaal aan krijgen....
Kijk aan....vanaf nu heb ik een handig panty aantrek ding in bezit....
Die zal ik het weekend eens fijn uitproberen....
Dan is de kliek aan de beurt...

Eerst het mega gedicht....dan de echte 'Ernem' tas en natuurlijk de jaarlijkse kalender....
En ook die wordt gelukkig goedgekeurd...
Het ding moet toch maar weer een jaar op je wc hangen hè....

We kijken ook nog naar de tweede ronde wedstrijden...
Weten we tenminste ook tegen wie we zaterdag moeten voetballen...
"De tv gaat daar toch wel aan hè Wampie als we Sinterklaas met je kleinkinderen vieren?"....
Ik ga mijn best doen Willem ...komt vast goed....
We moeten tegen de VS....
Dat had niemand verwacht....
Engeland of Iran lagen immers in de eerste lijn der verwachtingen....


Einde feest en oergezellige en geslaagde middag en avond....
Ik kruip voldaan mijn bed in...veel te laat voor mijn doen, maar ik had het niet willen missen ..
Om met Bobs woorden te spreken "dit was het mooiste feestje dat ik tot nu toe meegemaakt heb"....























Geen opmerkingen:

Een reactie posten