zondag 6 november 2022

6 november 2022


Dag van:
 Krankzinnig eigenlijk hoe dat in dit huis weer geregeld is....
Doordeweeks ik die werk en in de weekenden Willem...
Mooie woorden van 'dan kan je elkaar ook niet in de weg zitten' of 'zo verveelt het nooit' of 'dan kan kan je ook geen ruzie krijgen'....het klopt vast allemaal....maar gezellig is het niet.....

En dus is het vanmorgen weer stilletjes...
Willem preekt in Coevorden en ik neem de beamerdienst in Duiven over....
En nou vind ik alleen zijn helemaal niet zo erg maar in de weekenden samen iets gezelligs doen, zou ook leuk zijn....

Niet zeuren denk je dan....jullie hebben net

vier dagen Chalkidiki achter de rug...
Absoluut waar natuurlijk maar met een mens als Willem....zo hoog sensitief als hij is....gaat hij helemaal op in zijn vrienden daar...
Ik geniet ervan hoor....heus waar...en ik geniet op mijn manier ook heel erg...maar toch hè....

Gelukkig is er vanmorgen een Blitz die op mijn stoel ligt als ik beneden kom....
Mag niet natuurlijk maar wel een lief gevoel dat hij vrouwtje mist en dus maar op haar stoel gaat liggen....

En er is een Bengel....
Mensenkinderen wat is ze aanhankelijk vandaag... trouwens sowieso na de laatste keer Chalkidiki....
Ze springt op schoot en duwt....nou ja, ze bonkt meer, met haar kopje tegen me aan...
Aaien vrouwtje.... kriebelen.... kroelen....
En oh wee als ik stop...dan bonkt ze nog harder....


De dienst in de kerk in Duiven is een oogst-dank dienst....
Iedereen heeft spulletjes mee voor de voedselbank...
Er staan tafels vol lekkers en gezonds....
Het is altijd fijn als je wat voor anderen kan doen....
Dat geeft een gevoel van écht samen....
Ik krijg ik deze kerk sowieso altijd al een erg 'samen gevoel'....
Samen maaltijden maken, samen eten (iedereen is welkom), samen wat voor de gemeenschap of voor ouderen doen, voor de vluchtelingen ook, samen muziek maken en straks een eigen Top 2000 waar Willem ook muziek zal maken, clips draaien die helemaal niet religieus hoeven zijn enz....
Ik krijg er een warm gevoel van....deze kerk is eigenlijk veel meer een ontmoetingsplek voor iedereen...net als een wijkgebouw maar dan knusser....

Het is vandaag een super gave dienst...

Waarin iedereen die er is mee praat en mee denkt...en er wordt vooral veel samen gelachen....
Ik werk me de blubbers achter de laptop en beamer maar het kan me niet schelen....
Met de man naast me die streamt vorm ik een hecht team....
En de kapel zit stampvol....
Het gevoel van samen met en voor anderen...en het maakt niet uit wie of wat je bent of wat je vandaan komt.... begint zijn vruchten af te werpen....


Hoe mooier kan trouwens ook de boodschap zijn "waarom voor later hamsteren als je nú kunt delen"....
Een Bijbel is geen boek vol dogma's waarin je je streng aan een leer moet houden...
Het is boek vol symbolische vertelsels die van alle tijden zijn en altijd zullen blijven.....
Dat getuigt deze tijd wel weer....en deze ochtend....

Ook bij Willem schijnt het een gezellige bende te zijn geweest...
Hij had Babs mee naar de kerk omdat zijn preek over trouw ging....
En hoe kan het anders dan dat vooral voor honden of andere dieren geldt....
Heel veel filmpjes die hij gemaakt heeft toen hij de honden trainde werden afgespeeld op een groot scherm...
Ook dát kan ik een kerk....ook in Coevorden dus....
Gewoon praten over je dieren en dat koppelen aan trouw...en hoe werkt trouw voor jou....
Zo zou het moeten zijn in deze religieuze poppenkastwereld.....
Zo had het van begin af aan moeten zijn...
Dat had veel leed voorkomen....

Eenmaal thuis begin ik aan jaarlijks

terugkerende klusjes....
De Sinterkerst kalender voor onze vriendenkliek....
Alle fotos van onze uitjes, feestjes, etentjes van het afgelopen jaar komen op de kalender te staan...
En ik maak een verjaardagskalender voor ons kleuterteam....unit 1 en 2....
Een maffe kleurrijke kalender die op de wc komt te hangen....
Ontstaan uit het idee van een collega....
Ik beheer namelijk dit jaar de lief en leed pot....
En een collega zei (terecht) "het zou leuk zijn als het dit jaar een meer lief dan leed pot wordt"....
Dus opperde ik het idee van de kalender zodat we allemaal weten wanneer we jarig zijn en dan een kaart of kleinigheid kunnen geven uit de pot....

Trouwens....weet je hoeveel collega's op zondag wel niet hun unit groepsapp in de gaten houden...
En verjaardagskalender is namelijk wel leuk....maar je moet wel geboortedatums weten...
Nou....ik stuur een appje met die vraag erin de lucht in en.......binnen een kwartier heb ik alle datums binnen....
Het onderwijs werkt ook op zondag dus....
Enfin...het kost weer een paar uurtjes die kalenders, maar dan heb je ook wat....


En dan nu.....
Eeeeeeindelijk na drie dagen strooptocht, vind ik nog één doos mosselen....
Ik zie de laatste doos al als ik de poortjes van AH binnenkom...
Er lopen meer mensen om de visafdeling heen te dralen....
Ik neem een spurt....ik ben bitch.....
Die laatste is voor mij....voor mij....voor mij...!!!!
YEAHHHHHHHHH gelukt!!....
Wij eten gezellig mosselen vanavond...
Even dat samenzijn creëren na dit rare drukke weekend....
En ja Willem.... Ajax-PSV mag aan blijven staan....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten