zondag 10 september 2023

10 september 2023


Dag van:
 Het begon dus met een dienst vanmorgen....
Met een schitterend optreden van Willem en Ivan Jörisse....
Met het thema bidden waar uit kwam dat God natuurlijk niet die wonderdoener is die al je wensen maar laat uitkomen....
Maar we het misschien beter kunnen zien als een spons die onze vragen en zorgen in zich opneemt zodat wij het daar kunnen parkeren....of delen....
Of het voorbeeld van de spiegel...tegen wie je alles kunt vertellen maar dat de spiegel dan naar jou gekeerd wordt....
Wat kan je er zelf aan doen....
Zo van: 'ik ben bij jou maar jijzelf gaat er wat aan doen....
Mooie dienst...

Maar nu gauw naar huis want de kinderen en kleinkinderen uit Haarlem komen er zo aan...
En ja hoor, daar zijn ze al....
Natuurlijk krijgt oma dan eerst alle eerste schoolweek verhalen te horen....
Het derde kleinkind zelfs die naar de middelbare is...
En voor de derde keer hoor ik dus hoe

gaaf het is dat er een kantine op de middelbare is...dat de schooltas veel zwaarder is....dat het huiswerk (nu nog) best meevalt....en dat tot het laatste uur naar school best een lange dag is....

Van mijn kleine hekkensluiter die groep 7 doet, hoor ik verhalen voor de vierde keer op kleinkinderen rij...

Over die stomme populaire meid die iedereen pest....
Over die kinderachtige jongens...
Maar nieuwe is het verhaal dat ze met haar dyslexie de juf kan flessen...."dan zeg ik dat ik zo moe word oma en hoofdpijn krijgt, en dan hoef ik maar tien sommen te maken in plaats van tien rijtjes"....

Natuurlijk willen ze vandaag met dat mooie weer in de bootjes het water op...
Nou, ze liggen klaar....jullie kunnen uitvaren....

Wat een gepeddel en gespetter is dat voor ze de eerste echte slagen met de roeispanen maken....
Vanaf de kant geef ik ze aanwijzingen....
Roeien is immers mijn sport....!
'het zijn lepeltjes jongens...goed kijken hoe je het water weg schept....en recht houden....'
Commentaar: " het zijn geen lepeltjes oma het zijn gewoon onhandige peddels".....

Eenmaal op de kant klauterend plonst Michael natuurlijk naast de boot het water in....

Die is nat...!!!!
En stinkt....!!!!
Geen andere kleren bij zich en dus hup Michael onder de douche en papa en mama nieuwe kleren halen want hier zijn de winkels op zondag open....
En ja inderdaad kinders, daarom stikt het hier van de Duitsers op het winkelcentrum....

Wachtend op nieuwe kleren, ongemakkelijk zittend met enkel een handdoekje om zich heen, moet oma Snapchat leren....
"Dan kunnen we sneppen oma"....
Nou heeft deze oma Facebook maar oké....oma doet ook met dit media gedoe wel mee....
Luna installeert het wel even voor oma....


"Oma je moet wel een avatar hoor...
Ik maak hem wel even.....
Kleur haar: grijs"....
Tssssjjjjj ik verf het toch blond...
"Ja oma maar je bent een oma en je hebt eigenlijk grijs haar "....
Ze heeft een punt....
"Kleur ogen: bruin....
Bril: ja maar daar is ze te ijdel voor".....
Hoppa raak....
"Rimpels " ja......en je hebt ook van die walletjes"....
Au, die doet zeer....
Enfin avatar klaar....ik lijk niet op dat oude vrouwtje dat ik zie maar de kleinkinderen vinden dat ik het absoluut ben....
Het enige compliment dat ik mag incasseren is dat ik danwel aaaaaaaltijd jurken draag maar dat het geen stomme oma jurken zijn.....

En begrijp ik nou goed dat het alleen maar

gaat om gekke bewerkte fotootjes op dat snepgedoe te zetten...?
Ja dat snapt deze oma goed....maar dat is leuk oma....
Ik moet er even aan wennen maar na een half uurtje giechel ik net zo hard mee om die malle fotootjes als zij....

We gaan uit eten...
Daar hebben de kleinkinderen de hele dag al op gewacht....
Bootje varen en uit eten gaan, je kan ze geen leukere dag bezorgen....
Willem die nog even wat voor de kerk te doen had, komt rechtstreeks naar het wereldrestaurant rijden.....

Willem die ook ingewijd wordt in het Snapchat gebeuren en er blijkbaar toch veel meer schik aan beleeft dan oma....
Wat natuurlijk het enthousiasme van steeds gekkere fotootjes en filmpjes maken aanwakkert bij de kleinkinderen....
Willem als schoolmeisje, Willem als dragqueen, Willem als Schrek.....en alles wekt de lach op en vindt hij natuurlijk geweldig.....

Luna wint het overigens wat betreft borden vol scheppen....

Was zij de enige waar je minder voor betaald omdat ze elf is, ze hadden beter extra geld kunnen vragen want ze verorbert wel het dubbele van het betaalde bedrag...
Maar oké dat compenseert oma dan weer die maar twee bordjes op kan en dan al vol zit....
Behalve dan dat ze nog een suikerspin wil maar die niet zelf durft te halen....
"Doe in wel voor je oma!"....

Dan zit de dag er toch echt op....
Oma wordt meegesleept naar hun auto.....
"Mee naar Haarlem oma....pleaaaaase kom je bij ons wonen".....


Maar dat lijkt oma toch niet zo'n goed plan....
Laat me maar terug gaan naar Bengel en de hondjes jongens.... naar de jarige Blitz die vandaag zes werd....maar niks aan zijn feestje had....

Geknuffeld, gekust... nog een knuffel....
"Wel sneppen hè oma"......
Ja, ja.....oma zal sneppen......!
Tot de volgende.........KEER!!!   





Geen opmerkingen:

Een reactie posten