donderdag 21 september 2023

21 september 2023


Dag van:
Honderd zou ze vandaag geworden zijn , mijn moeder....
Op de kop af honderd jaar.....
Soms vraag ik me wel eens af hoor, hoe het zou zijn om nog een moeder te hebben....
Er zijn mensen van mijn leeftijd die nog een moeder hebben....of een vader....of zelfs beide....
Maar mijn vader stierf al in 1989....hij zou 7 juli al 116 zijn geworden....
Een moeder heb ik sinds 2004 al niet meer....
Vooral in het begin voelde wees zijn vreemd....

Alleen jezelf hebben om op terug te vallen....
Ook al was mijn jeugd niet altijd even rooskleurig....je ouders blijven toch je roots...je wortels....
Gefeliciteerd mam....ik hoop dat papa je een mooie bos anjers heeft gegeven....
Papa kennende zullen het er wel 100 zijn....

Ik kom beneden....
Het is best al donker als ik tegenwoordig naar beneden loop....
Eerst het licht in de kamer dus maar aan....
Knipper, knipper doet het licht en zelfs als ik nog even een klap op de dimmer geef, knippert het nog na....
Ik denk dat het wel goed zit met die 100 anjers van papa en mijn jarige moeder....

Op weg naar school....

De dubbele regenboog...
Tekentjes van boven genoeg vandaag....

Vandaag ben ik uitgeroosterd...
Dat betekent dat ik niet voor de klas sta....
Maar da's moeilijk voor me hoor....
Ik loop dus toch even de klas in.....en draag het een en ander over aan de invaller....
Even de kinderen zien...dan kan ik er weer tegen vandaag....

Nog steeds twee kopieer apparaten stuk in school...
Lang leve geavanceerde techniek als je de in zo'n geprogrammeerde ding de fout niet kunt vinden....
Dat wordt dus weer lopen vandaag...
En lopen betekent; "kun je even mijn klas overnemen?"....."wil jij deze leerling even meenemen naar zijn klas want ik moet hier op een taxi wachten?"....."juuuuuuuuf Wampie knuffel!!!!"....."och kun je dit voor mij even kopiëren als je toch daarnaartoe loopt?".....

Kort samengevat; drie kwartier oponthoud en dan toch eindelijk aan je administratieve taken kunnen beginnen.....
Maar waar ga ik zitten.....?
Op de gang loopt van alles en iedereen die ook weer een praatje beginnen....
ICT lokaal staat leeg.....en nou geen licht aan doen, dan lijkt het of ik er niet zit....
Ik kan anderhalf uur lekker doorwerken...
Wat een zegen zo'n werkdruk verlagend dagje....
Maar dan zul je ze hebben....de speltherapeutes....
Ze hebben het lokaal nodig....
Nou ja ach, ik heb zo toch een ingelaste leerlingbespreking.....
Dat zou op 24 oktober zijn maar toen was daar ineens het teamuitje....
Dus snel een andere datum zoeken...vandaag dus....


We zijn snel door de bespreking heen....
Nemen nog een paar actiepunten door en dan krijg ik het test kamertje toegewezen....
Nu nog even hard trekken aan de administratieve taken in de stilte van het hokkie.....en nog maar eens op en neer naar het kopieer apparaat....

De bordsessie, de werksessie..... Actiepunten uitvoeren....
De strijd om nieuwe leerlingen die er weer met bosjes aankomen....
En we zitten al zo vol.....
Een goed gesprek met twee collega's....alweer een goed gesprek dus.....
Zo mooi om samen te zoeken naar oorzaken en dan het vinden van oplossingen of antwoorden....

Willem heeft 'ronde tafel maaltijd' in de kerk....
Ik haal naar eens een patatje....het is immers al laat ....

Een goed gesprek met mijn half om half oud leerling pleegzoon die zich weer eens in de nesten gewerkt heeft....
Maar we vinden weer kansen, mogelijkheden, oplossingen, uitwegen....
En achteraf blijkt een grote berg zorgen, toch maar een heuveltje geweest te zijn....
Het voelt fijn om een luisterend oor te kunnen zijn....zodat de 'hartluchter' zelf tot inzichten komt...
Gisteren al....en vandaag weer.....


Mijn dochter heeft vandaag haar gehoorapparaten aan laten meten ...
Ook al zo'n oren klantje net als haar moeder....
Meteen maar even een lunch afspraak voor zaterdag gepland....

Mijn zoon nadert het einde van een week zware EMDR en exposure/confrontatie therapie....nog één dagje....
Ik heb wondertjes zien gebeuren...












Geen opmerkingen:

Een reactie posten