dinsdag 12 september 2023

12 september 2023


Dag van:
Daar gaan we dan.....de lange lange dag tegemoet....
De dag beginnen met een verjaardag, de boel dus op z'n kop, dan toch nog even werken aan het thema wonen, vervolgens gymmen en dan een lange ruk naar de avond want om half acht begint de info avond....

We beginnen met frisse moed....
En er komt een jarige binnen zoals je ze maar zelden ziet....
Een prachtige roze baljurk met de glinsterendste roze schoenen die je ooit gezien hebt......
Assepoester zou echt wel jaloers geweest zijn....
En ze wordt alleen maar jariger naarmate de ochtend vordert...
We zingen, we feliciteren, het cadeautje wordt overhandigd met de feest kaart, het kaarsje wordt uitgeblazen en het digibord staat klaar voor de party....
Dan nog trakteren en het feest is compleet...

Buiten is het boven verwachting nog steeds benauwd en klam....
Vermoeiend voor de meeste kinderen...
Juist als we gaan werken komen ze daar een beetje van bij ..
Zo goed zelfs dat ze na een half uur werken bijna smeken of ze nog even door mogen gaan ...


Ondertussen wordt onze, gisteren 6 jaar geworden, Blitz onder narcose gebracht....
Vandaag wordt gekeken wat er met zijn kruisbanden is....
Één en al ontroering toen onze altijd vrolijke clown onder zeil werd gebracht...
Hij was weg voor Willem met zijn ogen kon knipperen....
Voor Willem moeilijk, er vloeide ook menig traan, maar voor Blitz natuurlijk heerlijk....
Mooie woorden van Willem in de wachtkamer 'die intense liefde voor je dier maakt je kwetsbaar', brachten hem een mooi antwoord....'klopt, maar het maakt je ook mooi'....

Foto's van alle kanten werden er gemaakt

en er werd flink getrokken en geduwd aan zijn poot....
Gelukkig valt het mee....een verrekking, en kneuzing maar niet heel ernstig....
Pijnstillers afmaken en aan de riem laten lopen....
Geef het drie maanden de tijd....
Dan komt Blitz langzaam bij....
Een zielig hoopje hond....
En een zielig hoopje baas ernaast....
Maar oh zo opgelucht dat een operatie Blitz (en ons) bespaard blijft....

Op school gaat alles verder...
Ik ren en vlieg achter de kinderen aan in de gymzaal...
Ik ben een leeuw die kleine kindjes op wil eten, ik ben een kameel bij wie je op de rug kan klimmen, ik ben een simulator van een vliegtuig die rondjes met ze draait, ik ben een aap die met ze in de touwen slingert (ja, ja op mijn 63 ste)....
En ik ben afgepijgerd na afloop (tja toch wel 63)....
Maar wat hebben we een lol gehad....


We doden de tijd tussen einde schooltijd en infoavond met thee leuten met de nieuwe directeur en concluderen dat er deze weken een ontspannen sfeer in de school hangt....
Dan doe ik een mega berg aan administratie....
Wat heerlijk dat ik daar nu zo de tijd voor heb....

Om zes uur schalt het door de intercom "de pizza's staan klaar.... aanvallen".....
En dat doen we dus ook.....
Heerlijk pizza met zalm en tonijn....en ik neem van allebei een stukje....
Er wordt heerlijk ontspannen gegeten,, gepraat, gelachen....

Tijd om de klas ouder-vriendelijk in te

richten....
Hoge stoelen in de kring, de PowerPoint klaarzetten, in te vullen formulieren klaar leggen....ouders ontvangen....

Het wordt een top info ouderavond....
Ik ben zelfs binnen de tijd klaar.....
Alleen het nakletsen is zo gezellig dat het toch nog laat wordt en de conciërge komt vragen of we blijven overnachten....
Nou, dat waren we toch maar niet van plan...

Ik rij mijn assistente naar huis en dan

mijzelf en duik heerlijk in Blitz zijn vacht...
Knuffelen nu met onze stoere dappere super Blitz....
En als ik dan mijn bed in wil stappen ligt Bengel ook klaar op de dekens om haar portie knuffels van de dag in ontvangst te nemen....
Wat een heerlijk thuiskomen toch ....





Geen opmerkingen:

Een reactie posten