dinsdag 19 september 2023

19 september 2023


Dag van:
De chauffeur van het leerlingenvervoer levert één van mijn leerlingen af: " ik moet even doorgeven dat hij veel oorpijn heeft en slecht geslapen heeft".....
Ach wat is het ventje bleek....meteen maar een matras/ligkussen neerleggen en zijn koppie op een kussentje....
Weg is hij....meteen vertrokken in een diepe diepe slaap....
En in die slaap zie je zijn wangen kleuren...
Ze kleuren van bleek naar roze naar vuurrood....
En de thermometer van de verpleging loopt al snel op naar negenendertig....
Dat wordt niet de chauffeur van de mededeling bellen, maar snel de ouders....
Ophalen en lekker snel in zijn bedje....

Buitenspelen en de leerling met de

innemendste lach van de school, kruipt omhoog naar de glijbaan over het grind heuveltje in plaats van de trap te nemen..... 
Maar het heuveltje is glad en boem, daar valt hij.....
Het groene grind heuveltje kleurt rood....
Wat heb ik toch met rood vandaag zucht....
Ik strompel omhoog halverwege het heuveltje en pluk het lieve mannetje ervanaf......
Jurk onder het bloed en tranen, handen onder het bloed maar eerst de schade maar eens bekijken....
Scheurtje in de lip, tandvlees kapot....
Gehavend mondje dat nu even niet de meest innemende lach maar veel verdriet om een sip lipje, laat zien....
Zelfs het door de verpleging aangeboden ijsje slaat hij af....

Maar.......kom op, houd de moed erin....het is Prinsjesdag....
Ik krijg de kinderen naar niet overtuigt van het feit dat Willem Alexander de koning is...

Hij heeft geen kroon op....
Ik heb me op internet het apenzuur gezocht maar kon zo snel geen foto van W.A. vinden met kroon....
Voor de kinderen is dus Maxima de baas want zij heeft die kroon wel....
En ze heeft een mooiere jurk aan zegt er eentje....
Arme Willem A......heeft ie zo'n mooi nieuw leesbrilletje en z'n beste pak aan en wordt je niet serieus genomen....
Voor volgend jaar dus iets meer gender neutraliteit Willem en je pak verruilen voor een mooie jurk en een kroon op je hoofd zetten wil je mijn kleuters overtuigen....

En kleuters zijn kritisch hoor....
De jurken van Amalia en Alexia zijn saai.... Caroline is volgens de kinderen een cowboy.....
De meiden in de klas zijn het meest weg van de outfit van Ouwehand "oooooooooh kijk roooooze!!"......

Verder zouden ze de wereld niet echt willen veranderen als ze de baas van Nederland waren.....
Nou ja ....extra boeven vangen dan misschien....en mooie jurken in de winkels leggen.....
Och en eentje zou nooit meer kiwi's eten....

Maar de glazen Koets, die we voor het gemak toch maar even de Gouden Koets genoemd hebben, vinden ze mooi....
Maar als ik dan zeg dat 1 kindje van de koning in een andere koers zit met haar oom en tante, zou voor haar een huifkar beter kunnen....."dan kan iedereen samen erin".....
"En mogen we nu buiten spelen".....

Ach....we hebben er even aandacht aan

besteed....
Voor mij toch elk jaar wel weer belangrijk....
Zelf kijk ik nog even verder....
Kaag heeft haar koffer al gepakt zie ik....
Klaar voor vertrek zullen we maar zeggen....
Haar laatste derde dinsdag....nou ja als minister dan hè.....
En ach....die Mark....
Na 22 november mag ik hem onze collega noemen.....
Hij gaat immers het onderwijs weer in zegt hij....

En verder kijk ik wel honderd keer op mijn mobiel....
Gaat het nog goed daar in Oegstgeest...?
Heb ik wel twintig duizend stappen in de school gezet...want twee kopieer apparaten stuk, dus meerdere malen einden lopen om er eentje te vinden die wel werkte....
Is het s avonds hommeles in Willems familie....

Haal ik loempia voor Willem omdat ik te laat ben om te koken en blijken de loempia's te zout....
Nou is Willem geen echte klager waar het om eten gaat, maar nu belt hij toch de Chinees....
Hij heeft er dan wel eentje van de twee opgegeten maar die tweede lukt echt niet....zout, zout, zout....
Gevolg: ach meneer u mag nieuwe loempia komen halen.....
En zo eet Willem vandaag drie in plaats van twee loempia's...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten