zaterdag 23 september 2023

23 september 2023


Dag van:
Iets met 'meeleef' dag of zo....
Zoals al eerder vermeld heeft mijn zoon de afgelopen week trauma therapie ondergaan....
Vandaag is de laatste dag en komt hij thuis....
In de ochtend word ik nog verrast door een telefoontje van hem uit het trauma centrum, met wat vragen over zijn jeugd....
En even later ontvang ik een prachtige foto met nog mooier bericht.....
Daar komen weer die verrekte tranen..... opluchting, blijheid en misschien ook wel nog wat onverwerkt eigen verdriet....

ARQ helpt bij schokkende gebeurtenissen en psychotrauma.....
ARQ heeft alle psychotrauma expertise onder één dak en is daarmee uniek in de wereld......
ARQ Centrum'45 behandelt mensen met complexe psychotrauma klachten, die last hebben van een combinatie van psychische klachten, zoals bijvoorbeeld PTSS-klachten, depressieve klachten, angstklachten, slaapproblemen, moeite om te gaan met boosheid enz.....
Trauma patiënten worden voor zeven dagen in de kliniek opgenomen voor een intensieve behandeling van hun psychotraumaklachten......

Tijdens de opname worden twee sessies EMDR per dag aangeboden en twee sessies exposure therapie....
Exposuretherapie is een vorm van cognitieve gedragstherapie waarbij je wordt blootgesteld aan je angsten, en deze aan gaat.....

Het was voor mijn zoon natuurlijk een rollercoaster waar hij doorheen ging en soms een hel.....
Maar ook mijn schoondochter, kleinkinderen en ik die aan de zijlijn stonden leefden intens mee deze week.....
Vandaag was dan 'Bevrijdingsdag'....
Zo voelde het ook letterlijk toen ik zijn berichtje kreeg....


Mijn dochter is vandaag naar muziek cafe 'de Vorstin' in Hilversum....
De Vorstin is een in Hilversum gevestigd cultuur- en poppodium.....
Een heel ander meeleven weer, want zij is naar een optreden van Duncan....
"Een hele bijzondere man mama" vertelde ze toen het optreden erop zat en ze een prachtige foto van Duncan en haar rijker was.....
Ik zal ook maar eerlijk vertellen dat ik niet zo'n dweper ben met bekende Nederlanders....geen handtekeningen verzamelaar ben....maar potdikke, zo op de foto met Duncan had ik ook wel gewild....
Jaloers dus....
Dat hij bijzonder was dat had ik al gedacht....
Vanavond komt het eens een te met naar voren in 'Beste Zangers' als hij in de hoofdrol zit....

Willem en ik hebben in ieder geval deze week ontzettend in een 'ieder voor zich' bubbel gezeten....
Bij mij op school gebeurde veel, in Willems familie speelde veel en ook binnen zijn 'werk' stonden emoties niet stil....
Willem is de prater..... Willem deelt alles en is er vol van....en ik leefde zoveel mogelijk mee....
Ikzelf ben wat meer in mijzelf teruggetrokken op zulke momenten als er veel gebeurd....
En dat er in beider levens veel gebeurde was een ding wat zeker was....
En dat we daardoor minder oog voor elkaar hadden deze week dus ook....
Boem....dat escaleerde vandaag even....
Veel heen en weer gepraat om alles wat krom getrokken leek weer recht te trekken wat het eigenlijk allang was .....
En dus maar samen gaan lunchen op het winkelcentrum om weer even tot elkaar te komen....
Of beter gezegd; Willem had weer eens nieuwe schoenen nodig vond hij....
De oude zijn kapot.... een zool zit een beetje los......en nu heeft Willem veel woorden in zijn dichterlijk vocabulair maar het woord 'lijm' komt er blijkbaar niet in voor....

Ach en als je nieuwe schoenen koopt en je loopt daarna door C en A omdat dit tegenover de schoenwinkel gevestigd is, is een nieuwe broek ook wel leuk meegenomen....
Vertel je dan ook nog het verhaal dat je tijdens het optreden met het koor morgen eigenlijk een groen overhemd nodig hebt maar nu geen geld daarvoor hebt, dan heb je ook nog eens de kans dat je vrouw dat overhemd voor je zoekt en koopt.....met als bonus een chique vest en dat witte overhemd want dat is zo mooi tijdens het preken.....oh ja en dat groene tshirt voor optredens tijdens de warme dagen....zucht....
"Je hoeft het niet te doen hoor" .....
Nee maar ik doe het toch wel.....
Enfin meneers optreden outfit is compleet.....
"Zullen we nu gaan, want we moeten nog hondenbrokken bij de Jumbo halen?".....
Gaan...........??????

We zouden gaan lunchen.....
"Oeps, maar het is toch al half vier, dus over twee uur gaan we al eten"......
Nou Willem, je kunt op je kop gaan staan....dan eten we wel later of iets kleins straks thuis.....maar lunchen zullen we...!!!!

En aldus geschiedde.....
En daarna werden inderdaad de hondenbrokken gehaald.....

Twee uur later knort de maag weer, dus wordt er gekookt en kijken we Beste Zangers....
Ben ik nou de enige die dit seizoen zo uitzonderlijk goed vind....?
Jammer alleen dat Duncan vandaag zelf in de hoofdrol zat en dus niet zelf zong maar er voor hen gezongen werd....waar we dan natuurlijk ook weer enorm van genoten....










Geen opmerkingen:

Een reactie posten