vrijdag 22 september 2023

22 september 2023


Dag van:
Het is van dat weer dat je even niet weet wat je nou aan moet doen....
Open schoenen, dichte schoenen, half open schoenen, korte mouwen, lange mouwen, halflange mouwen, wel of niet een vestje....nou ja, dat dus.....

Ik hou het maar op driekwart mouwen en half dichte schoenen....oh ja, en een fleece vest....
Ik ben namelijk in de op dit moment, gelukkige omstandigheid, dat ik een ruime keuze heb omdat ik maar moeilijk iets kan wegdoen en toch kleding en schoenen erbij koop rond de sales periode....

En bloemetjes jurk vandaag....neeeeeee geen oma bloemetjesjurk maar een hippe....en rode schoentjes....
En die laatste schijnen het goed te doen op school....
"Leuke schoenen heb je aan" zegt een collega terwijl ik de school binnenloop....
"Goh wat een leuke schoenen zijn dat" zegt mijn klassenassistente als ze binnenkomt...

Niet dat deze twee altijd met gebogen hoofd lopen en daarom de schoenen zien.....maar waarschijnlijk gewoon omdat rood opvalt.....
Maar dan dat jongetje tijdens de ochtendpauze buiten....
"Wat een leuke schoenen.....van de kringloop zeker?".....
Hahahahahahaha......je kunt mijn collega's en mij wegdragen.....dit is weer zo'n opmerking voor in de archieven.....

Het is vandaag vrijdag....laatste dag van de werkweek, en op vrijdag is de sfeer altijd anders....

Men leeft naar dat weekend toe ...
Iedereen is losser, makkelijker,of wat aan de melige kant.....
Op vrijdag neem je het allemaal niet zo nauw....
We hebben dan ook een jolige dag waarop tijd geen rol speelt, de leesles s morgens een kwartier uitloopt omdat lezen zo leuk is.....en we pas om half een merken dat we al een half uur geleden met de broodmaaltijd hadden moeten beginnen....
Wat kan het schelen...
De kinderen hebben immers prachtige knip en scheur schilderijen gemaakt....
En dat de vloer onder de snippers ligt en de tafels vol lijm zitten, maakt vandaag niks uit ...
Straks hebben we immers weekend....
Heerlijk zo'n dagje .....!!

En het is vandaag nog wel de dag van de jeugdprofessional....
Echt binnen die ook het allemaal niet meer want we hebben immers ook de dag van het onderwijs straks 5 oktober en nog een dag van de kinderopvang medewerkers.....
Maar oké....vandaag dus de dag van de jeugdprofessional....
Het is niet altijd even makkelijk om met kinderen te werken, zeggen de bedenkers van deze dag.....
Ze denken heel anders na, en die gedachtengang vergt een andere aanpak in de zorg, het onderwijs of andere vormen van begeleiding......
Iedereen die professioneel jongeren bezig is kan op 22 september terecht in de Jaarbeurs in Utrecht......

Dáár vindt de Dag van de Jeugdprofessional plaats......
De Dag van de Jeugdprofessional is een Dag voor iedereen die op professionele wijze met jongeren werkt......
Tijdens de Dag zijn er workshops en lezingen te volgen over het onderwerp.....en deze Dag werd geopend door niemand minder dan koningin Maxima......
Had ze niet naar ons toe kunnen komen vandaag denk ik dan.....
En dan dat woord....'jeugdprofessional'....
Elke zogenaamde jeugdprofessional weet immers dat hoe lang je er ook voor gestudeerd mag hebben, je elke dag nog bij leert en dat woord professional ver weg lijkt.....
Nee, het is heus niet dat er zomaar wat aanklungelen natuurlijk maar tjonge....
Ik durf te beweren dat de beste leerkrachten en klassenondersteuners, de zogenaamde deskundigheid, kennis, ervaring, niet uit de boeken hebben of door erover te lezen maar dat hun professie puur uit het hart komt.....
En dat zij als geen ander weten dat je nooit uitgeleerd bent naar elke dag weer ervaringen opdoet die je kennis aanvullen....
Maar tja het feestje 'dag van' , moest natuurlijk weer een naampje hebben, dus bedachten ze dit....

Na schooltijd buffel ik nog even door....

Ik wil toch heus mijn to do lijstje van deze week voor tachtig procent afgewerkt hebben....
En dat lukt....voor negentig procent zelfs!!....
Gevolg is wel dat ik pas om vijf uur op de klok kijk en verschrikt roep dat het al vijf uur is....
Gelukkig maar dat het op vrijdag nooit zo druk op de weg is....
Nu heb ik redelijke kans dat ik nog enigszins een beetje op tijd ben om Willems maag op tijd te vullen....


Weekend....oh jongens wat een week was het....
Zowel op familie en vrienden gebied als op het werk....
Maar nu toch even een paar dagen genieten van niks....
(Alsof wij ooit wel eens niks doen).....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten