vrijdag 1 september 2023

1 september 2023


Dag van:
 Laat ik nou eens beginnen met het mooiste gesprek van de dag....
Leerling: "ik ben boos"....
Ik: "als je boos bent moet je een windje laten, dan blaas je de boosheid je billen eruit"....
Leerling: ( ze lacht gelukkig alweer...maar al snel blijkt dat ze niet om mij lacht maar om naar eigen binnenpretje) en ze zegt: "dat kan niet want ik heb natte windpoep en die blijft aan mijn billen plakken "....
Ik: "maar als je dan de boze natte poepwind afveegt met een papiertje en die doorspoelt in de wc, dan is je boos ook  lekker weg".....
Leerling: " nee natuurlijk niet want ik kan niet goed afvegen en dan zijn mijn handen vies en word ik nog bozer"....
Nu moet ik even heel goed nadenken....maar dan heb ik toch een antwoord terug....
Ik: "dan laat je het toch de juf afvegen"....
De leerling heeft minder tijd nodig om na te denken over haar antwoord.....
Leerling: (zucht)...."nee natuurlijk niet want dan is de juf boos en dan is het alleen maar 'opgeschuift'"....en weer een zucht om zoveel domheid van mij....
En dus zeg ik een beetje uitgedacht...."dan heb je een probleem"....
Leerling" dat zei ik toch".....

Op zulke momenten zou ook het liefst

door willen praten maar ze moet van haar eigen juf naar binnen.....ze gaan werken....

Of dat aandoenlijke telefoongesprekje in de huishoek met de nep-mobiel....
"Mama niet ophalen nog nu, maar straks wel oké?".....

Die heerlijke opmerking van dat ene meisje als we in de kring zitten en het over familie hebben en ik vertel dat ik een lieve zus heb maar toch ook zo graag een grote broer had willen hebben, en zij vastberaden roept "broertjes zijn stom".....


Wat ik vandaag ook leer is waar je het bangste voor kunt zijn....
Nee juf, niet voor spinnen of vleermuizen....
Ja, wel een beetje voor een boze papa of mama maar vooral....... VOOR WIEBEL GORDIJNEN MET DONKER ERACHTER.....

Nou, het moge duidelijk zijn, ik had weer een geweldige geniet dag.....

Ook zo heerlijk als nieuwe kleuter collega's, die altijd in bovenbouw groepen hebben gewerkt, je komen vragen hoe ze nou toch verjaardagen moeten vieren en dan je halve verjaardags huisraad uit de klas komen lenen.....
Maar je vooral de jarige in kwestie even later op het schoolplein ziet stralen van jarigheid.....

Alleen och och och, wat sluiten we de dag met de schrik af ....
Ik word gehaald door de verpleging....
Of ik even wil komen kijken en mijn mening wil geven.....
Huh??????.....
Maar al gauw kom ik erachter waarom, als ik in een andere klas naar een leerling gebracht wordt die helemaal onder de 'straatjes' van rode bultjes zit....
Nee hè....het is toch niet waar wat ik zie....
Maar dat is het toch wel....
Arme klas, arme verpleging....er is weer schurft.....
Wat een ontzettend hardnekkige rot kwaal is dat toch.....

Enfin, de kinderen uit Haarlem zijn veilig geland en sprongen een gat in de lucht toen ze op het vliegveld Weeze in de regen uitstapten na acht dagen hitte....
Wel met een schoondochter met een gevaarlijke tekenbeet waarvoor ze direct door naar de arts in Haarlem moest en twee verschillende kuren kreeg....

Mijn schoonzoon is bezig jarig te worden en nu al zenuwachtig...
Ja ho....niet voor zijn verjaardag maar wel voor het feit dat wat er ook gebeurt hij die dag de Formule 1 wil kijken....

Willem loopt stralend rond want hij heeft op visite bij de man van het Toon Hermans museum een complete doos Toon spullen meegekregen.....

En ik....?
Och ik ben blij en oh zo voldaan.....
Maar hemeltje wat ben ik ook hyper van die eerste week indrukken....
Dus....lang leve het weekend, dat ik begin met languit in bad liggen.....
En Willem terecht een paar uur later boven komt met de vraag "wat is de overeenkomst tussen Grieken en Wampie"....
Ik moet hem het antwoord schuldig blijven....
Maar hij roept uit "ze zeggen; we blijven even weg en komen vervolgens uren later terug".....
Oké oké Willem, je hebt een punt....ik kom het bad al uit.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten