zaterdag 16 september 2023

16 september 2023


Dag van:
Om er maar even mee met de deur in huis te vallen....
Condooms zijn inmiddels zo'n gemeengoed geworden dat er vaak reclame voor op tv komt, maar er is een vorm van het voorbehoedsmiddel waar je maar weinig over hoort: Het vrouwencondoom......
Die werkt ongeveer hetzelfde als een 'gewoon' condoom, maar dan voor het vrouwelijk geslacht......
Om meer aandacht voor het anticonceptiemiddel te vragen is 16 september uitgeroepen tot de Internationale Dag van het Vrouwencondoom......

Twee dingen hierover:.....
A) 'die werkt ongeveer hetzelfde als een 'gewoon' condoom'.....
Hoe dan......waar dan.....?
Oké, het moge nu direct duidelijk zijn dat ik dit ding nog nooit gebruikt heb.....

Ik wist natuurlijk wel van het bestaan van dit ding maar had ik het ooit in mijn handen gekregen dat had ik dus werkelijk niet geweten wat ik ermee aan moest....
Het werkt dan namelijk misschien wel als een gewoon condoom maar ik ben nog steeds geen gewoon mannetje want ik ben een ongewoon vrouwspersoon....
Even voor de duidelijkheid....zonder piemel dus om zo'n 'gewoon' ding overheen te schuiven.....
Voor mij betekent dit dus zoveel als een Ikea object zonder gebruiksaanwijzing.... nóg hopelozer dus....
B) en ten tweede, is 16 september uitgeroepen tot de Internationale Dag van het Vrouwencondoom....
Lees nogmaals..... Internationale dag...!!!!
Dat betekent dus niet alleen wij (nationaal), niet alleen Europese landen....maar álle landen....
Ik denk nu aan burka dragende en gesluierde vrouwen, vrouwen van de Bijbelbelt....of nog erger, landen waar vrouwenbesnijdenis nog aan de orde van de dag is....
En wij hier maar 'jodelahiti' internationale vrouwencondoom dag vieren om dat ding waarvan ik niet eens weet waar die omheen moet, promoten....
Ik vrees dat er meer water door de wijn of rubber door de rivier moet voor we dit condoom krijgen waar hij werkelijk zou moeten zijn, namelijk bij die laatste genoemde groep vrouwen....


Maar enfin, je moet wat op 16 september hè....dus maak je er maar een internationale vrouwencondoom dag van....
Tenminste....dat zou je denken....
Niets is echter minder waar want het is vandaag ook de dag van de rode panda, van de identificatie, van het behoud van de ozonlaag en de dag van het Ushersyndroom (mensen die langzaam doof én blind worden).....

Toch blijf ik nu nieuwsgierig naar die werking van zo'n vrouwen ding....
En ik heb het uiteindelijk ook gevonden op internet...
De werking zal ik jullie echter besparen...ik heb slechts één tip:.....
Wil je eens wat variatie op 'schat ik heb hoofdpijn, vanavond maar niet', koop dan eens een vrouwencondoom....
Ik verzeker je, binnen vijf seconden is de partner niet meer in staat om zijn geval stijf te krijgen....einde romantiek...
En jij bent zeker een uur bezig om dat ding uit je binnenste te vissen....
Tjongejongen wat een onzinnige nutteloze zinloze uitvinding.....

Maar verder zat er gelukkig muziek in mijn

dag....
Willem had weer eens heel wat te oefenen op zijn fluiten....
Genieten was het....
En alle fluiten kwamen aan bod; sopranino, sopraan, alt, tenor, f-bas en c-bas.....
Van probeersels, tot complete muziekstukken....
Wist je trouwens dat fluiten in het algemeen behoren tot de oudste muziekinstrumenten en al in de prehistorie werden aangetroffen.....
In 1990 werd in Duitsland een pijp van vogelbot gevonden.....

Deze pijp was 12,6 cm lang en er waren handmatig drie gaten in gemaakt.....
Uit onderzoek bleek dat de pijp ongeveer 35.000 jaar oud was en dat hij waarschijnlijk gebruikt werd om muziek op te maken.....
Deze pijp wordt daarom ook wel bestempeld als “de oudste fluit”.....
Door het gebruik van de blokfluit als ‘standaard’ instrument bij muziekles werd de blokfluit wel populair in bezit, maar niet in gebruik......
De blokfluit werd hierdoor niet als serieus muziekinstrument gezien.....
Tegenwoordig vind je de blokfluit zelfs terug in zogenaamde contemporary of moderne muziek......
Hierin spelen “vreemde klanken” een grote rol waarbij de blokfluit op een moderne manier word bespeeld......
Door allerlei gekke dingen te doen krijg je soms hele maffe geluiden.....
En dat is Willem wel toevertrouwd....

Tja, en dan s avonds 'de beste Zangers' natuurlijk....
Nog meer muziek....
Er is trouwens nog niet één aflevering dit seizoen geweest waarbij ik niet geraakt en ontroerd werd bij het luisteren naar de nummers van Duncan Laurence....
Met dit verschil dat het vanavond al bij de eerste noot gebeurde....

Eigenlijk durf ik best te zeggen dat ik de

beste zanger aller tijden Freddy Mercury vind maar hier in Nederland op dit moment toch echt Duncan en Jeangu....
Natuurlijk vind ik heel veel zangers leuk en fijn en goed om naar te luisteren, maar als je het nou hebt hebt over muzikaliteit en spatzuiver zingen, dan zijn dat toch wel die twee....

So in love

Strange, dear, but true, dear
When I'm close to you, dear
The stars fill the sky
So in love with you am I

In love with the night, mysterious
The night when you first were there
In love with my joy, delirious
When I knew that you could care

So taunt me and hurt me

Deceive me, desert me
I'm yours 'til I die
So in love, so in love

So in love with you, my love, am I

Even without you
My arms fold about you
You know, darling why
So in love with you am I



Geen opmerkingen:

Een reactie posten