maandag 1 januari 2018

1 januari 2018 Nieuwjaarsdag

Dag van:
Ik heb de laatste knallen niet eens met gehoord... geslapen heb ik... terwijl het best nog flink tekeer ging toen ik in bed stapte...
Toch nog meer moe dan ik dacht waarschijnlijk....
Willem heb ik al helemaal niet meer thuis horen komen...
Vandaag 1 januari...
Ze noemen het een nieuw jaar... ik heb dat nooit zoveel mee.... voor mijn gevoel gaat het gewoon weer door...
Tijd gaat altijd zo vanzelf... net als bij verjaardagen..
Ik merk niet hoor dat ik 's morgens op mijn verjaardag met een rimpeltje meer of een grijze haar extra wakker ben geworden....
Tijd merk ik eigenlijk altijd pas op als die stopt..... als er iemand overlijdt...
Terwijl toch wel je hele leven uit tijd bestaat... opstaan... etenstijd... de bel als je werk erop zit... honden geven aan dat het tijd is om te plassen....de tijd die je nodig hebt om bij je kinderen in Haarlem of Didam te komen....
Misschien ga ik wel te makkelijk met tijd om.... oog misschien is het juist el de beste manier om er mee om te gaan....
Wel bewust zijn dat je leeft maar niet overdreven bezig zijn ermee.... gewoon lekker op gaan in de tijd....doen wat je moet doen en verder heerlijk leven...
Al heeft dat lekker leven, voel ik, wel een knauw gehad na al het gebeurde van de afgelopen tijd...
Ik leef niet zomaar meer lekker weg zal ik maar zeggen...
Is dat dan omdat je, als je ongemerkt ouder wordt, je moeilijker over dingen heen zet?
Of had ik dat vroeger ook al?
Hi hi hoeveel tijdstermen heb ik de voorgaande zinnen al niet gebruikt....
Zal me de komende tijd toch eens watt met in tijd gaan verdiepen....
Van.... ik hoor beneden Willem fluiten.... hij wil Youp van t Hek  terug gaan kijken..
Zal ik in bed blijven liggen of ook even meekijken...?
Blitz even knuffelen en kijken of ze zich beter voelt....
Ik wil mee kijken besluit ik....
Blitz komt me halverwege de trap tegemoet... de enige hond ijn huis die de trap op durft... kleine rakker..... nog niet de oude, dat merk ik al snel maar wel beter dan gisteren...
Van.... bakkie koffie en Youp aan.... wauw schitterend decor....
Kijk.... en dan is het leuk dat je ook de andere oud en nieuw conference hebt bekeken want alle items van de een, passeren ook de revue bij de ander maar......
Niet alleen veroordelend weggetrapt maar het bij de mensen zelf latend aangeraakt
...
Genuanceerder... doorleefd..... subtiel...... vanuit het verhaal... niet omdat je zo nodig wil of moet maar omdat het kan.....
Geen los zand maar in elkaar (ge)verweven...
Niét alleen begonnen maar ook afgemaakt....
Niet vluchtig maar uitgedacht en uitgewerkt... een waanzinnige timing....met een boodschap die raakt...en overkomt... binnenkomt vooral....en daarom misschien wol binnenblijft ...
Niét allen de welles nietes discussie oproepend maar jezelf spiegelend....
Wát een verschil!!!!
Nee Guido was niet slecht maar Youp is wel vele malen rijper... in zijn scherpte... in zijn hardheid... in zijn grappen... in zijn zijn...
En dat zeg ik, die niet de grootste fan van Youp ben...
Geraakt blijven we daarom nog even zitten om alles op ons in te laten werken....hert gevoel nog even vasthouden.... prachtig!!
Van..... zo en nu eerst even weken in bad... alle oliebollen lucht van me af spoelen waar ik gisteren niet eens aan toe ben gekomen....
 Beneden hoor ik Willem zijn moeder bellen.... althans dat deel moeder wat er nog van over is een waar komend jaar weet steeds meer deeltjes van zullen gaan missen...
Ook dit gesprek verloopt warrig voor zover hert sowieso verloopt want ze hoort het bijna niet en begrijpt wel dat zee Willem hoort maar niet waar hij is....
Ik móet zo naar bed zegt ze...(het is 4 uur) .... wat betekent tijd voor hen nog.....
Het is nu een ander jaar ma en ik wil je gelukkig nieuwjaar wensen.... och Willem....
Nieuwjaar.... het zegt zo weinig als tijd niet meer speelt.... je moet immers vanaf nu af aan altijd "bijna naar bed"....
Van.... ik ben met goed en wel afgedroogd en aangekleed als Willem naar boven stormt...
Heftige scène op Netflix bij serie Falco.... even uitgrienen.....
Gisteravond nog kon ik me groen en geel ergeren aan zijn overheersende dominante aanwezigheid, nu weer zie ik alleen weer die kwetsbaarheid.... emo kikker....
 Van.... tegen de avond kakt Blitz weet een beetje in.... warm tongetje... droge neus.... warme oren en pootjes...
Klein hoopje lieve hond..... zo verknocht aan dat mormeltje....
'T mag misschien niét de mooiste hond zijn of vooraan in de rij gestaan hebben toen haar onderdelen werden uitgedeeld maar het is wel het gekste blijste vrolijkste hondje ever....
Opvallend is ook dat Bikkel veel meer van haar kan hebben dan van Babs....
Van... tja en voor de rest draait alles hier in huis om de finale dart...
Wie niet van darten houdt zal er niks van begrijpen maar van Gerwen tegen Cross was een zinderende halve finale maar nu moet Cross tegen legende Taylor die, of hij nou wint of verliest, zijn aller allerlaatste wedstrijd zal spelen...Taylor 16x wereldkampioen DARTS...
Willem zit op het puntje van zijn stoel als het begint en hij zakt verder en verder naar achter naarmate de wedstrijd vordert...
Taylor wordt ingemaakt... fijn gehakt.... in mootjes gesneden.... plat gewalst...
Dát vindt Willem altijd moeilijk te verteren... dat een kampioen zijn glans verliest... ofwel de confrontatie met vergankelijkheid....
Maar ach wat doet die Cross het waardig... wat een eerbetoon aan zijn held ondanks zijn eigen prestatie....
Toch raar... dertig jaar lang was Taylor het gezicht bij elke pdc dartwedstrijd.... straks zonder hem...
De nieuwe generatie die opstaat en al opgestaan is...
Ja alles is vergankelijk....







Geen opmerkingen:

Een reactie posten