zaterdag 20 januari 2018

20 januari 2018

Dag van:
Hopla... dat bevalt wel...9 uur slaap...
Ik vraag me af of ik verder had kunnen slapen als ik me nog een keer omgedraaid had, maar dat antwoord zal ik nooit te weten komen want ik draaide niet en bleef dus wakker....
Veel huishoudelijk werk in te halen en straks visite...
In nachpon naar beneden en aan de slag maar....
Alleen stofzuigen door de week helpt natuurlijk niet met drie honden en poeslief...
Er ligt nogal wat stof en de modder spetters van Babs zitten tegen de deur....
Even een uurtje er stevig tegenaan samen...
Willem doet de boodschappen...
Op mijn advies ook zachte brokken voor Blitz die nauwelijks eet en nu wel echt mager wordt...
Als Willem ook nog de auto's uitgezogen heeft... nou ja... de achterbanken dan.... daarna krijgen de honden eten maar.....
Blitz eet niet....helemaal niks!
Ik kijk het eens aan...
Willem  die zich zorgen maakt probeert uit de hand te voeren...
Gretig hapt Blitz toe...
Én dan zie ik het.... Blitz heeft immers een te korte onderkaak zei de dierenarts in het begin al....
Nou PATS.... dat is het... ik zie het duidelijk als hij van Willems hand eet...
Die hond krijgt niks uit zijn bak want zijn snuit is  te lang....
Ontdekking gedaan.... maar nu....?
Wellicht helpt het als Blitz eten van een bord krijgt...
Meteen vanavond maar proberen... voor nu is het te leuk om te zien hoe gulzig hij van Willems hand eet...
En maar heel goed opletten of dit allemaal goed blijft gaan als hij opgroeit....
Wel een opluchting dat de oorzaak nu duidelijk is....
Van..... gauw aankleden en maar eens naar Jumper rijden voor een grote zak Frolic zachte brokken...
Verwend hondje zal die Blitz worden...
Maar als het nou één hond gegund is, is dat Blitz wel.... zelfs mijn zus is helemaal Blitz fan en had haar gisteren zo willen houden bij die twee die ze al heeft...
 Gek olijk ongecompliceerd beestje....
Van..... bij de Jumper aangekomen, geen grote zakken Frolic...
Ik vraag om ze die hebben of als ze die niet hebben, ze misschien andere zachte brokken hebben...
Maar... zo zegt de dame die me helpt... in Frolic zitten niet alle voedingsstoffen... dat zijn meer belonings brokjes.... en bovendien te zout en niet goed voor een pup...
Waarom ik zachte brokken wil....?
Ik leg het hele verhaal uit... dat ze niet eet en een te korte onderkaak heeft enz.
Ik héb haar nieuwsgierigheid gewekt...
Nav de foto die ik vanmorgen nog maakte en die ik haar laat zien, trekt ze een zorgelijk gezicht en neemt me  zomaar mee naar de aanwezige dierenarts in opleiding...
Ook die trekt een zorgelijk gezicht... behoorlijke afwijking.... pup... moet wel voedingsstoffen binnen krijgen... ik adviseer consult voor advies en tot die tijd puur vlees uit blik of vers vlees uit de diepvries want eten is belangrijk voor een opgroeiende hond...
Met mijn tas gevuld met verse vleesbrokken verlaat ik even later de winkel...
Thuis vertel ik het verhaal aan Willem die inmiddels de visite heeft opgehaald...
Altijd gezellig als zijn inmiddels 27 jarige oud leerling op visite komt... Dit keer om haar nieuwe liefde voor te stellen.... een gave kerel!
Er wordt wat af gebabbeld terwijl ik de soep maak...
Maar...... dan zie ik Blitz stiller en stiller.... zieker en zieker worden...en heel erg overgeven...
Mijn gevoel zegt...DIT IS NIET GOED.... en meestal zeg ik dan dat het wel kan wachten tot maandag maar dit NIET GOED gevoel geeft aan dat ik niet moet wachten....
IK bel instinctief direct een dierenarts... oh wat mis ik onze oude vertrouwde arts Henk nu...
 Ze hoort mijn verhaal aan, zegt nog dat weekend consulten heel duur zijn maar ik voel op de een of andere gekke manier dat ik moet gaan...
Dieren zijn niet je kinderen maar een gezinslid zijn ze zeker... zoals ook onze olijke ongecompliceerde lieve Blitz....
Toen we onze honden uitkozen zeiden we tegen elkaar "hoe kun je nou kiezen tussen lief en lief?"
Je maakt je keuze blind en met de dag wordt gekozen lief liever en liever en liever....
Ook Blitz...onze altijd wiebelende  kwispelkont...
Tjonge eerst die darminfectie....
Je zorgen voelen dan al als die dan meer voor zomaar een gezinslid...
Maar Blitz blijft kwispelen...
Snel daarna wordt een te korte onderkaak geconstateerd waar iets aan gedaan moet worden.....en nu weer door een tweede dierenarts bevestigd ....
Nog iets later (twee weken  geleden) komt de eerste blaasontsteking...
Én Blitz blijft vrolijk kwispelen...
Dan nu weer dagen van nauwelijks eten...
En vandaag .......och arme lieverd.....halen we Blitz, op tijd bij een shocktoestand weg met weer een blaasontsteking, versnelde hartslag.... en de mededeling dat er kans bestaat op nierfalen...
Al kwispelend lag ze half slapend op de behandeltafel...de dierenarts vertederend...
Och kindje kom maar zei ze steeds ha ha ha... en ik vanmorgen nog schrijven dat honden geen kinderen van je zijn maar wel een lief gezinslid....
Twee injecties krijgt ze... eentje om niet veder in shock te raken en eentje om de nieren aan te sterken en ook als pijnstiller dient....
Een drankje mee ook voor de nieren en antibiotica pillen...
€220,85 ....
Onze zorgen nemen toe.... maar onze olijkerd kwispelt nog .... al valt ze om de paar minuten in slaap.... is ze goed ziek en kan ze nog niet plassen.
Een zorgenhondje waar we nog heel wat mee te doen zullen krijgen, maar wel onze liever dan lieve  Blitz.....die, hopen we, nog lang zal blijven kwispelen.....
 Van.....Willem valt steil achterover als hij hoort hoe duur het was....
Stel je voor... je zal het financieel maar niet breed hebben....
Ook voor ons is het veel maar we hebben het...toch schrik je als je eraan denkt wat er nog meer bij dit hondje zal moeten gebeuren..
Ik snap Willem wel maar zelf heb ik geen seconde pijn ervan... ik wil onze lieve kanjer gewoon bij ons houden... ons gekke olijke onogelijke  lieve zorgenhondje...met mismaakt kaakje én kwaaltjes...
Van... en toch breekt die nare discussie aan; hoe ver laat je het gaan...
Ik hoor de visite.. ik hoor Willem... en ik denk alleen maar.. ik wil Blitz niet kwijt...
Rot discussie.. en voor ik het weet ben ik, zonder het te willen,  in tranen....
Van... de dierenarts zei dat Blitz binnen twee uurtjes weer een beetje leven moest vertonen en minder warm moest voelen...
Het klopt wat ze zei... maar het duurt niet lang...
Blitz wil ook nog niet eten en kan niet plassen... en is later op de avond alweer warm...
Ach wat mist Babs haar maatje die stil in haar bench ligt... ze snapt er niks van en duwt met haar snuit tegen Blitz die één oogje open doet om dan weer verder te slapen...
Bij mensen helpt slapen.. ik hoop bij dieren ook..
Dat als we morgen beneden komen, er weer een kleine spring in t veld ons ongeduldig op staat te wachten...
 En wat er dan weer komt zien we dan wel weer....










Geen opmerkingen:

Een reactie posten