woensdag 31 januari 2018

31 januari 2018

Dag van:
Éen jarige moeder van de koning...
Geweldig dat her en der de rood wit blauwe vlaggen met oranje wimpel wapperen...
Juliana en Willem Alexander zijn dan wel mijn favorieten maar voor Beatrix heb ik toch ook bewondering...
T zal überhaupt je beroep maar zijn... vorst en/ of vorstin...
Zou niet goed afgelopen zijn als ik in een koninklijk nest geboren zou zijn...
Ik was al wars van het society keurslijf waar ik in geboren ben.... en zelfs vaak etentjes heb gehad met leden van de koninklijke familie en andere celebrities....
Juf wilde ik worden en moeder... al heel jong wist ik dat.... gewoon een gezellig leven zonder etiquette en nep vriendelijkheid... zonder overdreven beleefdheidsvormen of bla bla bla.... en al helemaal zonder stijf kapsel en tuttige representatieve kleding die ik aan moest....
Ik wilde spelen met vriendinnetjes die ik zelf uitkoos..
Ik wílde niet een man uit geselecteerd gezelschap maar gewoon uit de wijde wereld..
Gelukkig is het allemaal redelijk goed gekomen... ik ben moeder en zelfs oma... en ik ben juf...
Ik heb de goede dingen van vroeger bewaard en de minder fijne dingen van dat leven aan de kant gezet...
En ik heb nog steeds respect voor en affiniteit met ons koningshuis...
Koninginnedag... oeps... Koningsdag... is voor mij nog steeds de leukste feestdag van het jaar..
 Van.... vandaag ijn de klas weer van die bijzondere dingen...
Die ene autistische leerling die het prachtig vind als ik met mijn nagels op de tafel trommel.... steeds weer opnieuw... en als ik stop wordt  mijn hand gepakt en moet ik opnieuw...
Eigenlijk is er nauwelijks contact mogelijk behalve dat tikken...
Dan verzin ik er een liedje bij waar de naam van de leiding in voorkomt en behaal behaal behaal waarbij ik steeds bij het laatste woord op de neus van de leerling tik...
Als ik het weer zing tik ik niet op de neus.... en ineens voel ik een vingertje op mijn neus... een vingertje dat wil zeggen 'Nee, je vergeet wat'....
Het lijkt voor een buitenstaander misschien niks mar voor mij voelt het als een mijlpaal...
Van.... vandaag nemen we niet leerlingen apart om te werken masr zet ik ze in een groep.... en nog wel met verf...
Én zowaar... elke leerling verft en is heerlijk bezig... het resultaat is prachtig... voor het eerst samen...
Vandaag genieten we ook channel de spelmomenten... de ondeugd die je eerst aankijkt voordat de tuin met speelgoed omgegooid wordt.... lachend NEE zegt als je zegt dat het opgeruimd moet worden en dan hard wegrent... maar dan deze nog eigenwijzere  juf zijn die het toch voor elkaar krijgt dat er opgeruimd wordt...
Van... die leerling die vooral negatief gedrag imiteert en met wie je al die weken al bezig bent om dat gedrag om te leren...
Én dan vandaag ineens die leerling die je helpt de tassen om schoudertjes van medeleerlingen te hangen.... hoe positief wel je het hebben...
Van... die leerling die al weken niet wil drinken en ineens drinkt omgaat je ontdekt dat je met die eerste slok moet helpen...
Woensdag... overwinninkjesdag....
Het komt vast door de volle blauwe mam die vanavond aan de hemel zal staan...
En ik zou bijna doe leerling uit een andere stroom/ klas komt en zomaar koffie komt brengen en vraagt of ze dat morgen weer mag doen want 'jij bent lief'....
Haar eigen juf staat verbaasd want meestal is ze niet zo....
Van.... jammer dat vandaag maar tot kwart voor 1 duurt...
Gauw de administratie doen, dan de boodschappen en dan gauw naar huis voor Blitz
Willem komt precies op tijd en alles loopt volgens plan... laatste plas half 2.... uit de auto naar de arts dragen...
Én dan.... punctie lukt niet... lege blaas....
Hoe kan dat nou???
Morgen nog een keer proberen....9 uur... gelukkig dat Willem BAPO heeft...
Van.... Willem vertrekt naar zijn oude buurman om Feyenoord te kijken en ik geniet van de documentaire over de oude koningin... nou ja van de beelden dan want de documentaire stelt niet veel voor....
Van... maar het is halverwege de week en ik voel de vermoeidheid oom de hoek komen kijken....
Vroeg naar boven maar weer eens....
Het was een mooie en een beetje teleurstellende dag...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten