maandag 1 januari 2018

31 januari 2017 Oudjaarsdag

Dag van:
Kwart over 7... een slaperige Willem, die tot veel te laat darten heeft gekeken want oei het was zo spannend, staat klaar om naar Drachten te gaan...
Het is nog pikkedonker.... de honden zijn klaarwakker, net als Britt...
Even geen top 2000 maar Pokémon kijken...
Nou vooruit dan maar.... kan oma even rustig wakker worden...
Maar Altijd Druk met Huishouden Doen oma kan niet stil zitten en dus ook niet rustig wakker worden...
Oma gaat de salades maken.... bieten door de aardappels, ingrediënten erdoor... Griekse salade maken.... en het schiet heerlijk op...
De grote meiden moet ik nu echt wakker maken wil Babeth op tijd thuis zijn...
Ontbijtje..... koffers pakken... kamer opruimen... in de auto.. rijden maar...
Babeth is stilletjes... blij om naar mama te gaan maar ook weer moeilijk afscheid nemen na anderhalve week bij ons....
Een afscheid kun je rekken wat je wilt..er komt dat moment dat je gaat...
IK ga je missen Babeth roept Britt vanuit de auto...
Britt babbelt honderduit op de terugweg.
Ze wil later een auto met helikopter vleugels... die kan ze dan bestellen en later als ze groot is haalt ze hem wel op...
 Ja ze kan hem ook uitvinden als hij dan nog niet bestaat maar ze wil liever bioloog worden... nou ja dan word ik maar voor 1 jaartje uitvinder en verder voor de rest van mijn leven bioloog...
Tuurlijk Brittekind...
Van.... thuis eerst maar even gauw het huis aan kant maken... maar hé wat ontdek ik daar...?
Kleine bloed druppeltjes van Blitz die ook steeds aandrang heeft om te plassen... warm aanvoelt en lusteloos is....
Willem is onbereikbaar....(die ziet straks 11 gemiste oproepen en hoort 2 voicemail berichten) de emmer sop staat klaar... de kleinkinderen zijn er... en dé oliebollen mix moet aangemaakt worden...
Gedoe.... hulptroepen inschakelen... dochter Willem en dochter van mij onderweg...
 Tjonge altijd bereikbare Willem maar niet als het dringend is, belt....
Luister naar de top 2000.... jouw Ramses Shaffy...
WILLEM!!!!!!...... ik heb je 11x gebeld....
Oh!
Wat is er dan?..... ik doe mijn verhaal en zeg dat ik naar de dierenarts ga...
Nee, ik moet wachten hij komt er aan...
De hulptroepen komen binnen.....
Blitz ligt zachtjes piepend aan mijn voeten.. ik wil koffie!
Bedenk me dan datde oliebollen mix nog gemaakt moet worden... duik de keuken in en mix bruin bier water en meel voor oliebollen in de emmer... doek erover... rijzen...
Nu de mix voor de appelbeignets....
En koffie!... ondertussen alle plakjes en druppeltjes weg soppend....
Willem komt thuis... belt en we kunnen direct komen... onze Duivense dierenarts blijkt privé bij ons om de hoek te wonen ....
Binnen een kwartier staan Willem en dochter dan ook weer voor onze neus...
Blitz heeft een spuit gehad en overmorgen antibiotica ophalen...
Het kleine ding nestelt zich weer aan mijn voeten....
 Als dit beestje wat overkomt kan je ons opvegen... die heeft in die paar weken dat ze bij ons is al zoveel vrolijkheid gebracht....
Ze zijn allemaal lief hoor die honden beesten van ons.... en ze hebben allemaal wat...Bikkel is onze wijze nestor... trouw... loyaal.... lief en betrouwbaar....onze verbinding.....Babs is en een al schoonheid, beweging, souplesse.. jaloers en claimend....Blitz is en een al lief... vrolijk.... grappig... kwispelend... gezellig.... eigenwijs aanhankelijk.... blij en onmisbaar...
Telefoon..... mijn zoon in Haarlem zit vast in een lift van een flat waar hij bij een vriend op bezoek was..... de monteur komt niet... brandweer moet komen...
Tjonge.... mijn altijd over de top zoon is de rust zelver en ziet er zelfs de humor van in....
Wat ben ik trots op hem...
Maar zijn vrouw en kindjes zijn er heel anders aan toe.... papa in de lift....
We appen met z'n allen iedereen daar door de spannende minuten heen....
Na anderhalf uur vastgezeten te hebben is hij weer vrij...
Dat kon er allemaal nog wel even bij....
Van.... nu de salade dan maar opmaken... het wordt een juweeltje....
De tafel voor vanavond is klaar..... salades... dadels...toastjes met lekkers.... knakworst en poffertjes voor de meiden...
M gaat naar haar vriendinnen... feesten!
Ik bel mijn vriendin in Srilanka bij wie het nu al 2018 is....
Wát een raar idee...
Het is fijn elkaar weer te horen na zo lange tijd...en het is maar goed dat ik nu pas hoor dat ze zo ziek is geweest en zelfs naar het ziekenhuis moest daar.....
Nog 3 dagen dan is ze weer veilig terug...
Top 2000 staat aan met de meest heerlijke nummers waarop wordt meegezongen en gefloten...
22.00 uur Guido Weijers.... wat zullen we er van zeggen... mwoh.... niet slecht natuurlijk maar beetje veel van t goede waardoor de plank wordt mis geslagen soms... beetje dominee prekerig....beetje teveel ondoordacht willen.... dingen onsamenhangend samen willen brengen..... vluchtig..... met een boodschap die hierdoor niet overkomt...
Zo lopen we naar het eind van het jaar..... voor mij geen ellenlange jaaroverzichten... ik sluit gewoon dit jaar, met fijne dingen maar ook behoorlijke dieptepunten, af en ga gewoon verder...
Isa zegt het zomaar uit het niets heel mooi....
Is oud en nieuw niet gewoon de verjaardag van de tijd....
Natuurlijk lieverd... laten we een feestje vieren...

Dé tijd
Die loopt
Soms vliegt
En kruipt
Zowel
Mijn vriend
Als vijand
Is
Verjaart
En ik verjaar
Mee
Door haar
Jaren
Herinneringen
Achterlatend
Toekomst plannen
Makend
Tot
Het
Mijn tijd
Zal zijn

Happy birthday 2018
Wat een vuurwerk... wat een enorm vuurwerk barst er los....
De Didammers gaan en Willem duikt naar de buren.... ik wil maar één ding... slapen....

























Geen opmerkingen:

Een reactie posten