zondag 21 januari 2018

21 januari 2018

Dag van:
Willem vandaag een optreden in Drachten... niks uitslapen dus..
Maar dat wil je ook niet als je weet dat er een klein scharminkel beneden ligt en je veel te nieuwsgierig bent hoe het daarmee gaat...
Van... kijk eens aan.. dametje komt alweer naar de trap lopen... dat is een goed teken...
Wát kun je dan ook Blij zijn met een heel klein plasje op de keukenvloer..
Normaliter zou je oh zo boos Blitz op bestraffende toon toespreken maar nu sta je bijna juichend ernaast...
Áls het iets lichter wordt en de ogen weer wat zien door de ramen hoor ik zelf weer een waakse blaf...
Van... maar ja... ik weet ook dat pillen en spuiten wondertjes kunnen verrichten maar ook maar al te vaak tijdelijke wondertjes kunnen zijn
Wat niet betekent dat ik nu niet geniet maar in dat achterhoofd blijft de zorg sluimeren... we weten nu dat Blitz weliswaar knetter lief maar een zorgen hondje is en zal blijven...
Van... als je drie honden hebt is er altijd wel wat loos...
Vaak leuke en verrassende dingen en soms dus zorgen en narigheid...
Zojuist krijg ik dus weer eens de schrik... bloed op de vloer..WAT NU WEER?????
Blitz toch weer mis???? Lijkt toch redelijk op te knappen....
Ik bekijk alle pootjes en poten van de viervoeters...3x4=12....
Niks te zien....
Maar van mij komt het ook niet...
Oooch help... ik doe maar eens een total check.....
Echt niks te vinden...
Opruimen dan maar....
Huh?????.... weer bloed... en dan begint het te dagen...
Ik zit ook veel te veel in de modus van ziek zwak en misselijke honden de laatste tijd, ben zelf allang over de overgang heen... tenminste dat heb ik mijzelf voorgenomen,...om er nog bij stil te staan dat een teefje van, volgende maand alweer 1 jaar, best wel eens GEWOON loops kan worden...
Ach ja jongens, dat kan er ook nog wel bij...
Het is maar goed dat onze claimerige flaimerige overgevoelige Babs geen mens is want oooh wat zou die een buien hebben....
Maar mevrouw ligt gewoon met een botje af en toe te lekken....
Én vrouwtje kan er met de boener achteraan...
Van.. niet zeuren.. het is maar af en toe een drupje....
Morgen wel even melden bij de nieuwe opvang want nu met reutjjes naar buiten lijkt me niet een al te fijn plan....
Geen nestje pups voor ons hebben we ons voorgenomen...!!!!
Moet ik trouwens nu van die broekjes voor honden aanschaffen?
Nee toch...!?
En hoe lang duurt zoiets...dat zoeken we op...
Ónze trouwe Bikkel is een keurig gecastreerde gentleman... nooit last van vrouwen kwaaltjes  gehad natuurlijk...
Ik ben nog helemaal niet thuis in de wereld van vrouwenhonden.....
Maar dat word ik al snel na het lezen van Google... pre oestrus... oestrus... meoestrus...anoestrus.. ik loop alle fases van loopsheid door....
Twee maal per jaar, heel wat fases....en heeeeeeel veel dagen loops...
Pffft en maar liefst twee weken van al die tijd vruchtbaar ook nog....
Oooooh... en gedragsverandering kan dus toch ook lees ik...
Nou... maar eens opletten dan....
Tegelijk vind ik ook de aandoening van Blitz kaak op Google...MALOCClUSIE...dat woord ga ik dus weer vergeten weet ik nu al...
Operatie kan niet bij overbeet, een beugel misschien wel... maar dan moet ik nu écht heel hard gaan sparen....
Er staat echter ook dat de kaken van de hond onafhankelijk van elkaar groeien en dat de onderkaak zelfs kan groeien tot de hond 14 maanden is... zou er nog hoop zijn dan...?
Dan mag die onderkaak nu wel beginnen met dat groeien...
Van..... enfin Babs dus de komende 4 weken aan de lijn houden... en niet mee naar losloop veldjes ...
Én dan gauw laten steriliseren... ach onze Henk is echt gewenst nu... maar ja....
Veranderingen in gedrag merken we vanzelf wel... de komende tijd wordt het in ieder geval vooral weer boenen en boenen en boenen...
Van.... maar dat is gek... door al dat gezoek op internet naar loopsheid... gedragsveranderingen.... hormonen.....oestrussen... krijg ik vanzelf weer van de schoonmaak kriebels zoals ik ooit zelf maandelijks had..
Geloof het of niet maar ik krijg drang tot ramen zemen...
Het moet toch niet gekker worden....
En ik begin nog georganiseerd van boven naar beneden ook....
Stofzuigen.... afstoffen... boenen.... en dan de emmer, de trekker en de zeem...
Heerlijk dat het zonnetje meewerkt... dat geeft energie...
Een paar uurtjes later... euh... vier uurtjes later dus... blinkt het huis en kan je weer door de ramen naar buiten kijken...
Binnen en buiten blinkend schoon...
Zelfs Willem komt al thuis...zo laat is het geworden..
Blitz speelt nog even buiten maar valt al snel weer in slaap...
Babs draait steeds om iedereen heen...
Willem zet Ajax Feyenoord op... en dat is het teken voor mij om te maken dat ik weg kom... ik ga in bad....bubbelen tot ik een ons weeg...
Oh wat een genot....
Ultiem genot...
Steeds weer een beetje warm water erbij... soms even de oren onder water en even niks horen.... al helemaal niet de jammer kreten van beneden...
Daarna samen een soepje eten (mijn eigen befaamde groentesoep) , Blitz haar medicijnen toedienen en samen het, volgens mij meest besproken tv programma van de afgelopen tijd, bekijken... 'de Luizenmoeder'....
Én inderdaad ze hebben niets teveel gezegd... het is leuk en weet ons direct te raken..
Zowel de herkenning als ouder als de herkenning van leerkracht....
Goed neergezet!!
En dat was dan weer het weekend... op naar de volgende 5 daagse werkweek... te beginnen met een studiedag.. dat scheelt!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten