zaterdag 27 januari 2018

27 januari 2018

Dag van:
Het klokje gewoon 1x rond slapen... en of je dat dan ook nodig gehad hebt....
Flarden van kleine droompjes die nog even voorbij komen...
Ik heb heel wat afgereisd in mijn dromen vannacht...
Flarden die ook zo weer verdwijnen....'ik heb zoveel gedroomd Willem'... wat dan?....'euh....ben het allemaal weer vergeten, maar het was veel en gek en vaak ver weg'
Van.... en uit de veren hupsakee.... ik wil vandaag de handelingsplannen en de rapporten af hebben... en als het even meezit nog een paar leuke Prowise lessen maken voor de komende week...
Willem hoor ik beneden luid en duidelijk 'oh-en' en 'ah-en' terwijl hij naar de finale damesteam Australian Open kijkt...
Morgen de finale Federer Cilic.... die wil ik ook zien maar voor vandaag neem ik genoegen met het ge-oh en ge-ah van beneden....
 Nóg even snel het nieuws doorbladeren....
Natuurlijk volg ik de waterstanden in ons Parijs op de voet.... en over voet gesproken... de Eifeltoren heeft best al bijna natte voetjes...
De bruggen waar we afgelopen herfst nog onderdoor voeren zijn nu geen aanrader voor toeristen die een rondvaart willen maken...hoogstens om er overheen te wandelen en voorzichtig proberen het water van de Seine te raken als je voorover buigt....
Zelfs de kelders van het Louvre en sommige wegen zijn gesloten...
Van.... en jeetje zeg... nu hebben we twee christelijke partijen in het kabinet en lees ik zomaar dat vanaf 2019 staatswiet geteeld en verkocht gaat worden....
Nou ben ik erg voor het biologisch en zo... maar aan dit idee moet ik even wennen...
Aan de ene kant de enorme Nederlandse betutteling en aan de andere kant dat loslaten...
Ik ben er voor hoor....  daar niet van....maar ik snap die regering besluiten niet zo goed meer....
Ik mag dan ook aannemen dat aan dit besluit weer honderden regeltjes vast zullen zitten... zoiets van als dit... dan dat... en als dat niet... dan toch dit....
Of het er allemaal duidelijker op wordt vraag ik me af....
Staatswiet... alleen dat woord al.... krijg er allerlei associaties van wietplantages in het torenkamertje bij..... hi hi hi....
En dan Grapperhuis en Bruins die beloven het experiment eerlijk en feitelijk uit te voeren die dan zelf de plantjes elke dag sproeien en rond de juiste periode staan te toppen.....
Én wij die tijdens de wekelijkse debatten voor de buis maar niet snappen waarom die debatten ineens zo langdradig zijn en waarom de Kamerleden zo vrolijk reageren...
Ooooh heerlijk om zo je fantasieën de vrije loop te laten gaan....
Ik hoop vurig dat Buitenhof er morgen in het programma even op in gaat... maar anders komen we het vast in de ouderejaars conferences wel weer tegen....
Én dan natuurlijk het klonen van de aapjes ZhongZhong en HuaHua dat breed uitgemeten in elke krant staat...
Alleen die namen al....
En sowieso dat klonen...
In een wereld waar mensen al regelmatig zo hun best doen om überhaupt zwanger te raken...
Waarom toch twee identieke aapjes.. of straks mensen...
We doen zo ons best ons te onderscheiden van anderen in een tijd waar we eigenlijk ook zo ons best doen bij een groep te horen...
Ik begrijp ook het wetenschappelijke nut niet zo goed...
Nou ja behalve dan dat ze ziektes willen bestrijden... zoiets dus als dat ik een reserve Wampie heb met reserve onderdelen voor mezelf... want een donor nier, long, hart, huid of stamcel wordt dan zeker niet afgestoten omdat ik het eigenlijk al zelf ben...
Als je er goed over nadenkt is het best waanzin.....
Misschien voor sommige mooie of veilige waanzin maar tjonge het leven is nu eenmaal, oneerbiedig gezegd, één groot risico...
Van... en dan nu aan het werk....
Dat is even stevig nadenken over leerlingen die je net 3 weken in de klas hebt...
Ik twijfel... ik kies... maak de keuze weer ongedaan... en twijfel... en kies weer...
Je hebt dan wel een aardig beeld maar het blijft dubben en dubben om een zo zorgvuldig mogelijke keus te maken....
Van.... dan trekt Willem aan de bel dat hij boodschappen, voor de verlate nog te vieren verjaardag van Babeth, wil gaan doen...
Morgen komt de familie...
Eerst dus maar eens naar de winkel...
Keuzes maken uit lekkere dingen...
Meestal kies ik dat wat anderen lekker vinden... dat scheelt weer verleiding voor mezelf...
Van... en als de boodschappen dan binnen zijn, merk je dat je het klokje hebt rond geslapen want het is alweer tijd om te koken...
Na het uitbuiken is het Wie is de mol tijd....
We zitten er allemaal klaar voor...
Voor mijn gevoel schuilt vandaag in iedereen een mol...
Ik kán niet naar iemand kijken of ik zie wel iets verdachts...
Dat is natuurlijk ook de kracht van het programma... dat jezelf op hol slaat met al je verdenkingen...
Alles wat je wilt zien zie je....
Mental mindfuck....
Dan komt de  executie ronde.... duimen duimen... en....aaaah... een van mijn mollen ligt eruit...
Dat zijn dure punten....
In de familie poule staat Isa, die vorige week nog achter stond, ineens bovenaan...
Ja wat wil je als wij volwassenen klakkeloos elkaar geloofden en volgden in zelfde mollen... en Isa haar eigen weg gaat...
Van.... de mol talk brengt me alleen nog maar erger in de war...
Waar een mens zich al druk over kan maken....
 En tóch vind ik het leuk om met zoveel miljoen anderen er zoveel honderden theorieën op los te laten en mee te doen...
Toch knap gedaan van die televisie makers....
Van.... minder blij word ik van het bericht dat dokter Tinus stopt... zomaar... ineens... uit het niets...
Oké... we hebben een luizen moeder... maar dokter Tinus had daar toch prima bijgepast... als was het maar om juf Ank af en toe een kalmeringspilletje op recept mee te geven...
Niet zwaaien...NIET zwaaien... nu NIET meer zwaaien.... en hup neem een pilletje....
Van.... zo... mijn dag zit erop...
Morgen familiefeest van Willems kant...
Drukke dag...





Geen opmerkingen:

Een reactie posten