donderdag 4 januari 2018

4 januari 2018

Dag van:
Om niet goed van te worden... bed nat bezweet ...
Dat is juist goed zegt Willem... ja zal best maar was liever vanmorgen kwiek en fit mijn bed uit gesprongen...
Ik sleep me maar weer naar beneden en zie moedeloos de honden zooi weer aan...
Het liedje van de reclame tegen huiselijk geweld dreunt weer eens door mijn hoofd... 'het houdt niet op, niet vandaag'...... nee en morgen niet en overmorgen niet...
Beesten... leuk hoor... maar die bende.... zucht...
Van... zal ik eens ibuprofen nemen... misschien knap ik daarmee sneller op...
 Ik ben niet zo van al die medicijnen troep, laat het maar vanzelf overgaan... slapen en uitzieken en zo ...maar ik neem er vandaag maar meteen twee...
Ziek zijn in je vakantie moet je niet doen appte een vriendin eergisteren... en ze heeft gelijk...
Van al mijn mooie vakantie plannen van muur schilderen, meubels aanschaffen is al niks gekomen dus het laatste weekend wil ik straks wel gewoon even gezellig en gezond doorbrengen...
Van..... krijg je notabene honderden nieuwjaarswensen met 'een gezond 2018'.... en hup... werken ze meteen al niet voor mij...
En als die wensen al niet werken dan ook maar alle voornemens overboord... wat een gedoe altijd....
Überhaupt al... goede voornemens... pffft... om vaak aan het eind van de maand al direct in teleurstellingen te belanden... en dan moet je nog een heel jaar....
Leef gewoon lekker per dag en doe dat goed... scheelt een hoop sores.... (grijns)...
Van.... enfin... ik zit weer op een stoel ipv dat ik lig op de bank.... ik vind het vooruitgang...
En ik krijg weer wat zinnen uit mijn mobieltje... zonder meteen erna in slaap te vallen....
Ik bedoel maar... Dit is toch al weer een aardig stukje....
Van....even rusten... het zweet loopt langs mijn rug...
Mijn buik voelt aan als die van de wolf waar de jager na de bevrijding van roodkapje 10 kilo stenen in heeft gestopt...
Van....mijn kleindochter in Haarlem wacht vol ongeduld op de postbode en bij elk busje dat ze voorbij ziet komen rent ze naar de deur... nou ja... voor zover rennen op twee gips beentjes gaat...
Maar dan gaat de facetime toon toch over en zie ik een opgewonden gips standje met doos op haar schoot die niet kan wachten tot ze hem kan openmaken...
Schot in de roos... en kangoeroe knuffel met een babytje in de buidel...grrrr maar het Frozen knutselboek is een nabestelling ....
Mijn zoon showt trots zijn nieuwe aanwinst...een 3D printer.... echt wel vet gaaf!
(klein)Zoon Michael heeft er zomaar  even een complete lego rails ge3Dprint bij....
Van ...... ik sukkel weer weg terwijl Willem de geest krijgt... en niet uit de fles...
Als ik weer een beetje bijkom heeft hij de wilgen voor het huis geknot en staat met elektrische heggenschaar klaar om de kamperfoelie achter het huis onder handen (of eigenlijk zaag tanden) te nemen...
Ik raap mezelf bij elkaar en bereidt me voor op troep....
En ja hoor... alle takken met blad door de kamer... naar buiten.... over de brug... het bos in...
Ik veeg al transpirerend de takjes en blaadjes bij elkaar... ga weer zitten.... veeg verder.... ga weer zitten... veeg verder... gaat goed zo maar niet heus...
IK kan zien dat jij je niet goed voelt zegt Willem.... nee schat dat heb je goed gezien....
Van..... ik ruim met alle moed die ik kan verzamelen de kamer op en maak schoon...
Dan plof ik in de stoel en sukkel weer weg....met koud zweet op mijn lijf....
Van..... als vrouwen ziek zijn... laat ik het zo zeggen... als ik ziek ben.... is Willem oh zo blij met de Chinees...
Nasi en kroepoek op zijn menu...
Nu moét ik vanavond twee vriendinnen bellen...
Mijn oude schoolvriendin wordt morgen geopereerd... borstkanker....
Was januari 2016 al zo'n jaar.... Dit jaar dus weer....
Ik haat die ziekte.... en ik haat de afstand in te rijden kilometers die er tussen haar en mij zit....
En morgen brand ik in alle waxinelicht houders die ik bezit een kaarsje....
Dan bel ik vriendin Annet die vast nog niet van haar jetlag bekomen is....
 Oeps.... ook al een niet te leuke vakantie gehad.... treurnis...
Ik blijf nog even op bed liggen om bij te komen....
Van.....min of meer samen schrijven Willem en ik vanavond een gedicht... best leuk eigenlijk zo samen.... maar dan is mijn pijp goed leeg...
Tóch heb ik al meer bereikt dan gisteren...







Geen opmerkingen:

Een reactie posten