zaterdag 17 augustus 2024

17 augustus 2024


Dag van:
Het laatste weekend van de vakantie, wat eigenlijk deze week al geen vakantie meer was, beginnen dan maar....

En wat een vakantie was het....
Eigenlijk nog moe van werken meteen Hongarije in....
Boedapest wat ben je een prachtige relaxte authentieke stad en wat hebben we van je genoten.....
Poesta, wat een ontdekking ....
Wat een tot jezelf komen....
En wat een lieve gastvrije schoonzus en zwager heb ik toch....
Even thuis bijkomen en voor Willem natuurlijk weer even tien dagen zijn honden om zich heen ....
Zelf ging ik mijn zieke vriendinnetje verzorgen en afleiden....ziekenhuis en apotheek bezoeken.....boodschapje doen....enz.....
Kamperen met onze kampeervrienden....nog meer naar elkaar toegegroeid en de vriendschap verdiept...
Op E choppers door Friesland....

Een huisje in plaats van een tent en ondanks dat het weer goed was en een tent best had gekund, hebben we toch wel volop genoten van de luxe van een huisje met eigen douche en toilet.....en vooral een gewoon bed.....
En dan de zieke kinderen.....een van Willems dochters, Robbert met een alvleesklier ontsteking (maar hij is nu redelijk stabiel en is thuis verder aan het uitzieken), en Jocelijne met een bacterie in de darmen en dus darminfectie....
Vakantie met een lach en een traan zal ik het dit jaar maar noemen....
Veel lachen en veel tranen......
De laatste week bestond vooral uit werkvoorbereiding.....thuis en op school ...

Het vakantiegevoel ben ik al kwijt.....
Dit voelt als een gewoon weekend....
Maar ik wil het toch wel zo ontspannen mogelijk nog even doorbrengen....
In de achttien jaar dat ik hier woon, waarvan nu zes met Willem, heb ik nog nooit gordijnen of vitrage gehad....

Ja zeg, ik was me daar een haartje betoeterd met het mooie uitzicht op water en bos dat we hier hebben....
Maar ineens kreeg ik in de vakantie iets van de geest zal ik maar zeggen....
Vooral met die hitte is het, als we weg zijn, voor de honden wel eens lekker om iets van zonwering te hebben....
Willem zet altijd wel de grote parasol voor het raam dan, maar die hangt, door de plek waar hij staat, ook half over ons broeikasje....en dat kan toch niet de bedoeling zijn.....
Ik vind mooie zilvergrijze vitrage....maar ophangen ho maar....
Weken lag het op de tafel....tot vandaag....
Kom op Willem, we pakken het aan.....
"Moet dat?.....zware klus..... Arne Slot speelt zijn eerste wedstrijd met Liverpool, de honden moeten nog uit, ik moet de tickets voor de wedstrijd Feyenoord PEC nog uitprinten (ik weet niet hoe dat moet met pdf, help je even?)"....en meer van die smoesjes.....
Maar ik ben geduldig hoor....
Ik kijk de wedstrijd Liverpool mee.....ik wacht keurig tot de honden zijn uitgelaten.....ik help de tickets uitprinten, maar dan is er 'no mercy'....
De ringen van de vitrage aan de stang en tillen maar....
Welgeteld een klusje van zeven minuten met z'n tweeën.....
"Oh, dat viel eigenlijk best mee".....
Tjonge jonge Willem......!!!!!
Dat zei ik toch .....de vitrage is alleen wel vijftien centimeter te kort....oeps.....
Dat wordt een kanten randje haken eronder....
Ziet het er meteen minder stijf uit ook ...
Leuk nieuw project.....
Wij zijn niet zo van strak en design....
Maar dicht doe ik de vitrage toch niet hoor.... alleen als het nodig is....
Het uitzicht is me veel te dierbaar....

Ik heb nóg en stukje dag over ....

Ik ga mijn broeikasje maar in....
Een tuin organizer en snoeischaar heb ik nog nodig....
Dat wordt dus een Action ritje....
En laat ik daar nou ook van die klimop verlichting met roosjes vinden....solar lichtjes....
Als ik die om het dak hang dan is de broeikas toch wel helemaal af dacht ik zo....
Verzacht de pijn van de verloren rozenboog ook wat....

Ik rits de broeikas open en ga heerlijk aan de gang....
Och kijk nou, de worteltjes steken al boven de tuinaarde.....

En moet je zien wat de citroenboom groeit....
Ik hang de rozen guirlande om het dak, steek de solar paneeltjes in de tuin....
Nou maar hopen dat de lampjes vanavond al branden....
Ik vul de organizer, hang nog een 'kokos'potje op en klaar....
Ontspanning....

Nou niks ervan....mijn WhatsApp draait alweer op volle toeren...
Dochterlief en schoonzoon zitten weer een weekendje in Eurodisney (toch wel lekker hoor zo'n abonnement)....en het is zo gaaf mam......en mijn schoondochter Tamara heeft hulp nodig bij het regelen van een parkeerplaats bij het vliegveld voor als ze woensdag toch nog naar Rhodos kunnen bij groen licht van de arts in het ziekenhuis....
Het zal er om spannen....
Een parkeerplek met annulering dus ....
We vinden er samen eentje en ik loods haar door het regelen heen....

En de avond....?

Bij de Action hadden ze natuurlijk niet alleen wat ik nodig had.....
Nee tuurlijk niet..... Ze hadden er ook een manicure setje in de aanbieding....
Insiders weten dat mijn geheime geneugte nagels lakken is....
Ik ga me eens heerlijk uitleven met die manicure set....
Me time.....

En s nachts.....?

Je zou denken dat iedereen dan slaapt....
Maar Willem moet nog wel eens naar de wc 's nachts.....oude mannen kwaal.....
"Wampie.... Wampie, hoor ik als ik uit mijn remslaap schiet,..... Wampie moet je eens buiten kijken....zo leuk ....het lijkt wel kerst met die lampjes in de broeikas, de hele kamer is verlicht".....
Ja Willem, goed Willem, mooi Willem, ik hoop dat ik weer inslaap Willem, trusten Willem.....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten