woensdag 21 augustus 2024

21 augustus 2024


Dag van:
Nou, de auto dat is hem niet geworden vandaag hoor....dan weten jullie dat alvast....
Morgen belt de garagehouder wanneer ik hem kan halen...
Zo kon ik vandaag wel lekker rustig mijn oude autootje uitpakken....
En.....ik heb nog een dagje extra 'verlangen naar'.....
 Verlangen is namelijk best een lekker gevoel.....
Verlangens raken dromen aan....

Mijn verlangens worden heus vanzelf realiteit.......
De nieuwe auto komt er hoe dan ook toch wel.....
Dat is een kwestie van tijd........
Maar daar kunnen mensen heel verschillend in staan hoor....... 
Ik kan me namelijk óf focussen op wat er nog niet is en me ergeren aan het feit dat de garage geen tijd had om een APK uit te voeren.....óf ik verplaats me in het gevoel dat ik er straks nog blijer mee zal zijn en hoeveel kilometers ik ermee ga maken.....
Het Nissan-verlangen en het gevoel dat ik erbij kan oproepen, geeft me in ieder geval een happy gevoel....
Verlangens zijn goed voor de mens......
Het is vooral denk ik je mindset, die maakt hoe je er mee om gaat.......
Verlangens in de toekomst die niet vanzelf realiteit worden, kunnen dagen je uit om in beweging te komen, zoals ik gisteren....verlangens die realiteit worden geven je kriebels, blijheid....en eventjes geduld dus....

En de dag weer in mijn eigen groep.....????
Heerlijk dagje....

Soms snap ik de spanning niet van 'als het maar een leuk groepje is'....
Kinderen zijn immers kinderen en ze hebben allemaal wel wat leuks....
En ik geniet weer van dit clubje.....een heftig clubje maar uitdagend en leuk....!!!!
We zijn nog wel onze draai aan het vinden wat betreft klassenbeginselen....
Wilde ik vandaag met de wasco aan de gang....wasco weg......elders ondergebracht....
En ik ben al niet zo van steeds maar nieuwe doosjes halen....ik ben meer van 'het oude op gebruiken'.....
Hetzelfde gold voor de kleurpotloden....en toen ik aan het eind van de dag bouwen met blokjes op het rooster had staan en de blokjes waren weg....pffffft toen ontschoot mij een diepe zucht.....
Verder ben ik al sinds de inloop dagen twee dozen vol peperdure duplo dieren en poppetjes kwijt uit mijn prive collectie van toen de kinderen klein waren.....dus zijn de duplo dierentuin en boerderij als ook het huis en ziekenhuis, nu onbruikbaar.....
Terwijl ik ze toch écht in de kast had gezet.....


Nou ja, alles zal recht komen..... kwestie van overleg een goede afspraken....en een flinke zoektocht dus....
Ook iets met verlangen maar dan anders.....
Zeg maar zoiets als dat je dromen dan naar irritatie vertaald....

Wat is het trouwens weer veel vroeger donker hè....
Ineens valt je dat op na zo'n lange vakantie....
Kwam de zon op de langste dag nog rond vijf uur op en ging onder rond tienen

onder.....nu eind augustus komt de zon op om half zeven en gaat onder om tien voor half negen....
Dat scheelt even wat ....
En dat terwijl het nu pas echt mooi weer begint te worden....
Ach ja, een mens kan niet alles hebben....






 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten