zondag 18 augustus 2024

18 augustus 2024


Dag van:
En zo brak de zondag aan....
Morgen gaat het zuiden van Nederland weer van start....
Ondertussen zit mijn dochter nog in Eurodisney en mijn schoondochter duimt nog steeds dat ze vrijdag naar Griekenland kunnen......
Van onze Strandheem camping app pingen de berichtjes frequenter binnen dan toen wij er waren....
Vanavond buitenlucht bioscoop en pubquiz.....
En voor de kinderen verzorgt clown Jeppe weer de leukste dingen....
De mooiste vakantiekiekjes komen voorbij op mijn Facebook pagina....
Overal is de vakantie nog in volle gang.....overal is iedereen nog volop aan het genieten....van zon, zee, strand, steden, natuur, vertier......behalve in Zuid Nederland waar wij ook onder vallen....

Willem is vanmorgen dan wel in de kerk in

Doetinchem voorgegaan....
Stampvolle kerk.... zo'n honderd mensen....
"U bent graag gezien en gehoord hier, meestal is de kerk niet zo vol" meldt de koster....
En dat doet natuurlijk wat met onze Willem....
Veel tijd om erover te vertellen heeft hij echter niet.....
Hij schiet bij thuiskomst meteen terug in de vakantie modus...
Nee, geen korte broek en t-shirt.....nee,.nee..... integendeel....
Meneer gaat met zijn beste voetbalvriend naar Zwolle....
Naar Zwolle waar PEC tegen Feyenoord voetbalt....
Kan hij toch gewoon zijn korte broek aan zou je denken, maar nee ........
Willem en Daniël gaan genieten van een VIP arrangement....

Dat betekent een VIP parkeerplaats, een extreem luxe maaltijd vooraf, drinken wat je wilt en daarna op de VIP tribune uitbuikend de wedstrijd volgen.....in luxe stoelen en met het beste zicht.....
En dat moet volgens kledingvoorschriften....dresscode lange broek en overhemd....
Er zit nog een maar aan.....hij mag niet juichen als Feyenoord scoort......het is immers een PEC VIP tribune.....
'Jullie knijpen elkaar maar stevig in de hand als Feyenoord scoort' adviseer ik....
Maar de heren zijn al bij de deur....ze kunnen niet wachten.....

Ik begin maar eens aan het echte werk....
Werk voor de kinderen....
Ik probeer niet elke jaar hetzelfde te doen....je roest zo vast anders....
Maar ja, sommige dingen komen toch terug hè.....

Kleuters moeten onder andere kleuren leren..... en dan mag de juf dat vast op allerlei andere of verschillende manieren doen maar het filmpje van de kleuren tijger mag nooit ontbreken....
Zou ik dat wel doen, dan vragen ze er zelf wel om....

Het is even een heen en weer gedoe hoor, dat lesgeven in twee groepen dit jaar....
Ik vind het nogal wat....
Kan nou niet zeggen dat ze daar de wat oudere werknemers in tegemoet komen....
Twee roosters, verschillende niveaus.... verschillende regels en klassen gewoontes.....en van twee klassen ouders die via het contact netwerk berichtjes sturen.....pffffft....

Maar nadat ik om elf uur begon ben ik dan eindelijk om half zes klaar....
Alle lessen voor de twee klassen zijn voorbereid....de roosters zitten en beetje in mijn hoofd....de berichtjes zijn beantwoord....
Even zitten en dan boodschappen doen....

Ondertussen vraag ik af hoe Willem en Daniël het vergaat....
Op internet zie ik dat Feyenoord al vijf keer gescoord heeft....
Als ze echt in elkaars handjes hebben geknepen is er weinig van die handen over vrees ik ...
De fotos van de maaltijd liegen er trouwens niet om....
Prachtig opgemaakte borden met mosselen en gerookte zalm....carpaccio....soep..... mensenkinderen het mag wat kosten.....
Zouden de mensen op de tribunes ook weten dat het er daar zo aan toe gaat ...?

Die hebben immers alleen hun waterige tap biertje en eventueel een kleffe hamburger of broodje ham kaas dat al uren in de vitrines ligt.....

Als ik thuiskom van de boodschappen zit Willem helemaal vol indrukken in zijn stoel....
Zijn handen verkeren nog in aannemelijke staat ...
Hij heeft met voetbalvriend Daniël wel de dag van zijn leven gehad....
"Ik moet nog wel even de samenvatting op Studio Sport zien hoor".....
Zucht.....

Zo, en morgen weer aan de bak....
En hoe....!!









Geen opmerkingen:

Een reactie posten