maandag 19 augustus 2024

19 augustus 2024


Dag van:
Eerste werkdag na de vakantie....
Het was even aanpoten....
Nee om de kinderen niet natuurlijk.... kinderen zijn kinderen of ze nu groot of klein zijn, en hoger of lager niveau hebben, stilletjes of druk zijn ....het blijven kinderen....
Zelfs als de één tien ijsjes in de vakantie heeft gegeten en de ander wel twintig....of dat de een in een hotel sliep en de ander thuis....en zelfs als hij met een vliegtuig ging en jij op de fiets.....
Het is voor kinderen allemaal even geweldig....
Nou ja....niet helemaal, want eerlijk is eerlijk......twintig ijsjes is toch eigenlijk wel lekkerder dan die tien.....

Nee het was aanpoten omdat alle

kinderen weer bij busjes geregistreerd moeten worden en omdat ik van de ene klas naar de andere hopte....
Ik had er gisteren al zo'n voorgevoel van....en het kwam uit....
Niet alleen de kinderen waren na zo'n eerste dag vol indrukken doodmoe ook de juffen zag je gapen of neer ploffen....

Maar ik was er vandaag nog niet....
Snel naar huis.....
Niet snel dus....jeweetwel.....files....
Rustig naar huis dus, maar dan snel eten koken en eten....ik moet immers naar mijn kinderen in Didam....
Nee niet voor zomaar een gezellig bezoekje, maar omdat ik een handige schoonzoon heb die toevallig ontzettend veel van auto's weet, en mijn auto al een behoorlijk tijdje vogeltjes geluiden maakt.....tjiep tjiep....
En dat is hoogst ongebruikelijk voor een Peuge-ottertje.....


De grote kar vol professionele reparatie materialen komt tevoorschijn en de motorkap gaat los....
Er wordt geluisterd, gevoeld, gas gegeven, nog eens geluisterd, geklopt, geolied,gesprayd....en dan klinkt het eindoordeel.....
Dynamo, aandrukrol, v snaar, vrijloop pully stuk en weet ik veel.....
Daarbij ziet hij op de site van RDW dat ik ook flink genept ben bij de aankoop....
Ik hoefde geen apk het eerste jaar want de auto was net bij RDW weer ingeschreven....er werd alleen niet bij verteld waarom, en ik naïeveling heb dat ook niet gevraagd....
Maar de auto is dus geïmporteerd en heeft eerst jaren daarvoor ergens in het buitenland rond gereden....
Dat RDW dat zo goedgekeurd heeft is een raadsel....

De kosten van de reparatie zijn hoog....

Errug hoog.....!
Zelfs bij mijn schoonzoon die materialen bij de groothandel besteld en niet eens werkloon vraagt....
En dat voor een oude auto waarvan ik dacht dat hij nieuwer was....
Nou geloof me, dan heb ik snel een beslissing gemaakt....
Er moet een nieuwe auto komen...
Heel vervelend dat de vakantie nu voorbij is....anders had ik meer tijd gehad om rustig om me heen te kijken voor een nieuwe tweedehandse....

We gooien de motorkap dicht en duiken op de bank op occasions websites...
Te kust en te keur zijn er auto's te vinden....van het topje van Friesland tot aan het puntje van Limburg....
Maar vind de goede maar eens....
En wat wil ik eigenlijk voor auto...?
Mijn oude liefde Nissan weer terug...?
Een Japanner....????
In ieder geval geen Peugeot meer....
Als ik diep in mijn hart kijk heb ik eigenlijk nooit écht schik met deze auto gehad....
Vraag me niet waarom, want er zat luxe genoeg in het kleine ding.....maar toch ....
Ja, de kleur wel....die vond ik geweldig...maar ja op een kleur alleen rijdt een auto niet....


Enfin, dit wordt nog een heel gepuzzel....
Morgen maar eens verder kijken....
Tot slot speelt kleindochter Britt nog een pianostuk voor oma die nou zo zielig is....
Maar ik moet zeggen dat ik eerder tranen in mijn ogen heb van die sierlijke handen over de toetsen die zulke mooie klanken tevoorschijn toveren dan dat ik het kreeg bij de mededeling dat mijn auto maar beter opgegeven kon worden....

Heb ik toch liever deze tranen....ja toch...?!









Geen opmerkingen:

Een reactie posten