dinsdag 20 augustus 2024

20 augustus 2024


Dag van:
De eerste keer vrij op een dinsdag....en dat zal voor de rest van het jaar zo zijn....
En ik moet bekennen dat het vooralsnog niet tegenvalt, maar tja....ik maak meestal van alle gelegenheden wel iets positiefs natuurlijk....
Het verschil dat de dinsdag maakt is dat je niet vier dagen achtereen werkt, maar dat er enige gebrokenheid in zit....
Vrijdag en zaterdag lekker laat naar bed...zondag dan weer vroeg....maandag weer lekker laat...en dan nog maar twee dagen vroeg naar bed want vrijdag kan ik er weer een leuke avond van maken....
Tenzij ik Willem moet helpen in de kerk op een zondag, gaat dat goedkomen allemaal....

Vandaag kwam natuurlijk helemaal handig uit....
Natuurlijk ben ik gisteravond niet bij de pakken neer gaan zitten na het bericht van de auto....
Welnee....het karretje rijdt tenslotte nog wel al maakt hij het geluid van tien vogeltjes als ik start....
Eenmaal even op weg, vallen die vogeltjes soms wel in slaap en dat scheelt dan weer....
Ik zou dus best nog wel even kunnen wachten en doorrijden....
Maar dat doe ik dus mooi niet....

Eigenlijk was dit dynamo, V snaar, en weet ik wat nog meer allemaal akkefietje, het beste zetje om me eindelijk terug te laten keren naar mijn oude liefde Nissan.....
Al die jaren in mijn Peugeottertje heb ik de heimwee naar de Nissan niet los kunnen laten....
Met weemoed keek ik naar de Nissans die ik op de weg tegenkwam....elke keer weer....

Maar dan ga je nu neuzen op internet hè....
Autotrack, Autowereld, Autoscout, Bovag, ANWB.....
Nee, geen auto van een particulier.....noch van een bekende....dat kan vaak alleen maar ellende geven.....
Gewoon een Nissan van een garage....
Maar weet je H O E V E E L Nissans er aangeboden worden....
Weet je H O E V E E L garages er zijn...en dan door heel Nederland hè.....
Ik zie een kei gave Nissan met te gekke kleur in Limburg....maar ik ga toch niet helemaal naar Limburg....toe nou zeg....
Ik zie een top Nissan in Zwartsluis....jemig ook al zo'n eind weg ....
En nee, ik ga niet meer wachten, ik wil NU een nieuwe tweedehandse auto....
Wat dat betreft ben ik behoorlijk besluit en beslissingsvaardig.....
Maar dan moet ik wel wat laten natuurlijk....

Ik heb mijn eigen WhatsApp helemaal vol zitten met linkjes naar leuke Nissan type auto's met nog leukere kleurtjes maar tevens minder leuke afstanden naar garages hier ver vandaan...
Loslaten Wampie die kleur....
Niet zeuren, plak maar een leuke sticker op de auto straks....

En het idee dat je het beste van het beste wil en ervoor probeert te zorgen dat er geen Nissan aan je oog ontsnapt....óók loslaten....
Morgen kunnen er immers weer nieuwe op staan die je ook mist....en overmorgen en volgende week en de maand daarna....
Het blijft immers altijd een GOK, ook al lees je nog zulke mooie verkooppraatjes....
Ze vertellen uiteindelijk allemaal wat goeds over de auto's die ze verkopen....
Ik geef mezelf twee uur om verder te neuzen op diverse websites....
Dat is de tijd dat Willem even weg moet naar de kerk....

Zo.... tuinstoeltje, parasol, kopje koffie, en internet....
Ik zie er wel honderd weer voorbij komen....maar steeds keer ik terug naar die ene....
Vraag nou niet hoe zoiets werkt want dat heeft denk ik met gevoel te maken....
En na nog weer eens zo'n honderd Nissans door den lande bekeken te hebben, hak ik de knoop door....
Willem komt net binnen als ik mijn schoonzoon voor de zekerheid nog even app met de gegevens van mijn keuze.....

'Willem we gaan naar Elst'.......

Ik laat hem de auto en de gegevens zien....
"Wat een gave auto!" vindt hij ...
"Geen oplichters garage?" gaat hij verder...
Nee, nee, ik heb de recensies opgezocht.... allemaal tevreden klanten met leuke, positieve en goede berichten....
En terwijl er mensen zijn die hier dagen, weken, maanden over piekeren, stappen Willem en ik na mijn slechts twee uur durende zoektocht in de Peugeotter op weg naar garage van der Vaart in Elst....
Nog geen tien minuten van huis af....


Ken je dat....dat liefde op het eerste gezicht gevoel.....
Ik zie hem staan en meteen krijg ik vlinders en kippenvel tegelijk....
'Oh Willem wat is hij gaaf mijn grijze duif'....
Want ja ....hij is wel grijs....niet grijs grijs....maar een ander soort grijs....
Zo'n paars grijze haar spoeling grijs of zoiets....
Kan ik niet uitleggen hoe hoor...maar niet gewoon grijs dus....

We lopen naar binnen naar de garagehouder....
Een onwijs prettig mens....
De garage is van zijn vader en hem vertelt hij....en ze verkopen uitsluitend Japanners....
We lopen naar mijn Peugeottertje en ik vertel eerlijk waarom ik hem weg doe maar vertel ook dat ik nou eenmaal vooral een Nissan fan ben....
En dan gaan we naar een soort onderhandelingstafel en krijgen koffie....
Ik zie hem twijfelen over wat hij voor mijn oude auto terug moet geven ...

Ik ga met deze Nissan immers op bouwjaar en kilometerstand er wel ietsje op achteruit....
En mijn Peugeot ziet er nog puik uit....
Dan noemt hij verlegen wijfelend een bedrag.....
Ik vraag hem grinnikend of ik nou moet gaan onderhandelen....
Hij wordt zowaar nog meer verlegen....
Laat ik hem maar gauw uit deze bui verlossen....
'Ik wil de Nissan en als je hem nou wast, die mooie nieuwe bandjes eronder laat en een APK doet dan is hij verkocht'.....
"APK doen we sowieso hoor, dat komt goed" ach wat is hij opgelucht....

We verlaten de onderhandelingstafel en lopen mee naar het kantoor....
De formaliteiten moeten worden afgehandeld....
En dan ben ik ineens weer eigenaar van een Nissan....
"Morgen kan u hem ophalen"....en ik zie hem schrikken van zijn eigen daadkracht...."nou ja, misschien ook heel misschien anders overmorgen" voegt hij eraan toe om niet na te komen beloftes veilig te stellen....
Ik vind het prima.....zo kan ik toch van mijn Peugeottertje nog even netjes afscheid nemen....


Nog geen uur later staan Willem en ik weer buiten....
De garagehouder maakt nog wat foto's van mijn oude karretje dat er eigenlijk nog best nieuw uitziet....en ik maak foto's van mijn nieuwe....
Een Nissan...ow yesssssssss....

Als Willem en ik thuiskomen horen we de tingel tune van de ijscoman....
"Ijsje om het te vieren?" vraagt Willem....
Welja.....laten we dat doen....

En zo zit ik even later tevreden likkend aan mijn bolletjes malaga ijs en Willem aan de chocolade....
Mijn eerste vrije dinsdag heb ik meer dan nuttig en blij gestemd doorlopen.....

Bij mij zoon is vandaag weer heel veel bloed geprikt....en nu maar voorzichtig  hopen dat de uitslagen beterend zijn.....
Ik vandaag een nieuwe auto....hij met het gezin héél misschien dan vrijdag toch nog op vakantie als ze rustig aan doen....

IK HEB WEER EEN NISSAN YEAAAAAAH!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten