dinsdag 6 augustus 2024

6 augustus 2024


Dag van:
 Zo erg als dit keer heb ik het nog niet gehad...
Je bent net terug van twee heerlijke vakanties vol avonturen, maar bij thuiskomst voel je je plotseling uitgeput en lusteloos......
Dit fenomeen staat bekend als een "vakantiedip".....

De reden dat je na je vakantie vaak extra uitgeput en gedemotiveerd bent om ook maar iets te doen, laat staan weer aan het werk te gaan, komt omdat de geluksstofjes in je hersenen uit balans zijn......
Geluksstofjes zoals dopamine, endorfine en serotonine worden aangemaakt door je lichaam en zorgen ervoor dat je je goed voelt......
En ook al was het hier en daar een letterlijk pijnlijke vakantie met de beknelde zenuw en een losse kies....toch was ie fijn en voelde ik me naar omstandigheden goed....

Kijk, als ze zo'n dag als vandaag, de dag

na je vakantie, nou eens Blue Monday zouden noemen dan zou ik weten waar ze het over hebben....

En wat doe ik dan zo'n dag.....
Ik slaap me een ongeluk....
Ik slaap in bed, op de bank, in de stoel en weer op bed....
En Willem kijkt, als hij niet in zijn stoel in slaap sukkelt, de hele dag Olympische Spelen.....
Want ook Willem is aan het bijkomen van het andere ritme....
En nee, als je het maar laat...niet om twee uur al het eerste flesje bier....


Zouden er al andere mensen in ons huisje zitten, en zou er al een tent of caravan op de plek van Esther en Marcel staan....??
Vast wel....voor een heel deel van Nederland is de vakantie immers nog maar pas begonnen....
Neem mijn kinderen in Haarlem.....zij gaan 23 augustus naar Rhodos....dan ben ik alweer een week op school bezig.....

School...ik moet er nog even niet aan

denken....
En dat terwijl ik ook tijden kende dat ik na vier weken vakantie vond dat het wel genoeg was geweest en ik liefst weer wilde gaan werken....
Nee brrrrrr nu maar even niet....
Laat me nog maar even genieten thuis, desnoods met een vakantiedip....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten