zaterdag 16 december 2017

16 augustus 2017

Dag van :
Midden in de nacht een appje dat de kleine meid uit de OK is en ze eindelijk naar bed kunnen.... in de ochtend maar even bellen hoe het er voor staat....
IK vrees voor een lange weg te gaan.... en vrachtwagen vol meubels over een kinderbeen  en arm/ hand krijgen is niet en oppervlakkig wondje dat even te hechten valt dunkt me....
Van.... beneden hoor ik nog niks... de honden liggen munt van de ervaring van gisteren en dé nodige medicatie nog te snurken....
Mijn bed lonkt... mijn boek lonkt... mijn breiwerk lonkt.... wat een verleidingen op deze vroege zaterdagochtend....
IK kies voor mijn bed omdat uitrusten misschien wel zo verstandig is....
Zo blijf ik een uurtje dommelen....
Dan hoor ik Willem roepen...'ik eet niet hoe dat moet met die medicijnen van de honden, kom je eruit'?...
Nou vooruit dan... lekker in nachtjapon naar beneden... sloffen aan de voeten...
IK kijk wel een dieren verpleegster... zorgvuldig zoek ik de medicijnen uit per hond en maak 3 bakken aangepast voedsel...
Drankjes... pilletjes... voorzichtig en met beleid met een spuitje ingespoten of pilletjes verstopt in stukjes worst..
Dan rijst in bakken en kip erdoor....Bikkel gewoon voer...
 IK ben er maar zoet mee...
 Zo... koffie heb ik wel verdiend!
Willem en ik nemen de dag door.... vanavond visite dus huis schoon... hapjes halen... honden laten rennen... douchen....
Van.... als Willem de honden mee neemt verdwijn ik lekker niet onder de douche maar ga even in bad....
Hoe lekker kan je de middag beginnen... al append met je vriendinnetje in bad...
Ze is ziek geweest en en reisgenoot zelfs zo erg dat die in het ziekenhuis belandde...
Dé as van een andere dierbare, die ze dat zouden uitstrooien is niet aangekomen...
Wát een gedoe die eerste vakantie week...
Tamara appt hoe het met de dochter van vrienden gaat en dan stap ik maar weer uit bad...
Genoeg te doen nog vandaag...
Van.... Willem en ik gaan gezellig boodschappen doen... ik zie Willem genieten zo samen op pad.....
De Kerstman deelt cadeautjes uit en ik krijg en leuke waardebon van Primera.... blij mee!
We zoeken samen lekkere duinen uit en krijgen zijn in vanavond....
We lachen om de line dansende kerstman en natuurlijk danst Willem en pasje mee... we keuvelen wat in de dierenwinkel en we lachen omdat de Merlot bij de Coop toch goedkoper is dan bij de Aldi...
Van... thuis hard aan het werk.. stoffen, poetsen, stofzuigen.. soppen....
Ondertussen eten opzetten en...weeeer het hele ritueel honden afhandelen...
Eten.... omkleden... kaarsjes aan.... honden uitlaten... oeps dat is de visite al... dan maar even een rondje meelopen...
Wát een schattig kerstpotje met waxinelichtje van de kerstmarkt uit Oberhausen krijg ik zomaar....
Het is 'verwenwordendag' vandaag...
De stemming is meteen goed eem de gesprekken gaan diep...
We hebben allemaal veel overeenkomsten met elkaar.....
Prachtig is het toch dát mensen hetzelfde meegemaakt kunnen hebben en daar allemaal op hun eigen manier weer uitkomen....en weer andere dingen doen met hun ervaringen....
We genieten van elkaars gezelschap....
Dit is duidelijk een eerste bezoekje waarop nog velen zullen volgen...
Van.... als de visite laat naar huis gaat, praten Willem en ik nog lang na...
Over relaties.... over initiatieven.. over het leven.... over gevoel... over reacties...
We knuffelen nog even met de honden die zich voorbeeldig gedragen hebben vanavond...
Alleen Bikkel had het even moeilijk met een pijnscheut maar na het toedienen van een pijnstiller ging het prima....
We besluiten samen de dag met de woorden dat het een knus en saamhorig dagje was...
En dan saamhorig in de zin dat er ook echt samen horen...
Het is dat moment dat we ook pas erachter komen dat we vandaag op de dag af precies een jaar samenwonen...
Een jaar geleden tekenden we ons samenlevingscontract en was de sleutel overdracht van Willems huis....
Een grote stap na tien jaar latten.... maar geen dag spijt gehad...








Geen opmerkingen:

Een reactie posten