donderdag 21 december 2017

21 december 2017

Dag van:
Mannen.... ik snap ze soms echt niet.. nou ja vooral de mijne dus niet...
'Wamp maak jij mij morgenochtend om half acht wakker...' zegt hij gisteravond...
Tja en...... gehoorzaam en zorgzaam... hoe je het maar noemen wil, als ik ben, zet ik mijn wekker op 5 voor half acht....
Welterusten lieverd...
Volgende ochtend...
Wekker... slaperig....katerig.... toch maar Willem wakker schudden.... ik moest je wakker maken om half 8....
'Ja maar ik heb mijn wekker zelf maar om 8 uur gezet... dacht dat jij al eerder weg moest....'
Grrrrrr... had geluisterd gister dan had je gehoord dat ik niks op school kan doen omdat mijn klas vol staat.....het lamineerapparaat kapot is, er kerst activiteiten zijn...en ik dus thuis voor school aan de gang ga...
Ik draai me maar weer om en Willem dus ook...
Een half uur later hoor ik...  'oh jee da's niet goed' .... Babs heeft overgegeven....
Weer later hoor ik 'oh wat erg... ik kom er aan'..... hoofdrol speelster kerst musical uitgevallen om trieste redenen...
En nog weer later..... waar is die blouse die ik voor kerst aan wil....en... hoe moet dat met die medicijnen voor die honden...
Om dan toch te horen waar ik al op lag te wachten 'Wampieeeeeee'....
Meneer praat eerst in zichzelf en dan in de herhaling tegen mij....
Dus ik geef snel en in één keer antwoord op alle vragen/ opmerkingen...
Niet erg dat Babs heeft overgegeven, dat hoort bij ontstoken amandelen zei Henk (want ik luister namelijk wel gniffel gniffel)
Wat erg voor de hoofdrolspeelster en heb je wel een vervangster?
Je blouse hangt in de inloopkast....
Ik doe de medicijnen wel....
Hij kijkt niet eens verbaast dat ik alle antwoorden geef en gaat verder met fluiten inpakken en zich klaarmaken voor de dag...
Enfin... al met al vroeg wakker voor niks dus....
Maar goed... dan heb je wat aan je dag...
Vandaag werk ik thuis... dus begin ik met adressenlijst bijwerken....mailtjes beantwoorden... telefoontjes plegen naar ouders.... vakoverstijgende lesuren noteren voor het rooster... start verslagen schrijven... en ik ben zo en paar uur verder...
Dan toch ook maar even het huis aan kant.....NEEEEEEEEEEE Babs de onbesuisde onbenul rent de gehele emmer sop omver... ja zo krijg ik de vloer wel schoon...HELP!!!!
Was ik maar gewoon voor school aan  het werk gebleven...wat ik dus ook maar weer gauw veilig doe als ik het water opgedweild heb...
Willem komt tussendoor thuis.... ook nog naar het Syrische gezin geweest dat op punt van vertrek naar zus/ tante in Berlijn stond.... en wil nog één keer oefenen met de fluit want uit de generale repetitie in de kerk bleek dat de alt fluit niet boven het gezang uitkwam dus nu maar met de sopraan proberen...
Dat betekent dat al mijn werk opgeslagen moet worden want meneer moet op zijn school intranet...
Vermoeiend dit... maar ik krijg er natuurlijk wel een prachtig fluit concert voor terug!
Van.... dan wordt het voor Willem rennen vliegen haasten hollen vallen en weer opstaan want koffers meiden moeten gehaald worden bij hun moeder (de meiden zijn de hele 1e  kerst week hier)... gauw hier brengen.... alle fluiten inladen.... eten met collega's.... naar de kerk..... schitterende musical opvoeren, fluitconcert en kerkdienst.... eten op school..... opruimen.... naar de fusie school en daar eindejaar borrel....kan wel later dan 23.00 worden Wampie, zegt hij nog in het voorbijgaan...
Die komt straks uitgeteld thuis wedden ....
Van.....dan zie je als moeder en oma, via Instagram fotootjes en Whatsapp berichtjes, je kinderen en kleinkinderen druk zijn met eten maken voor de kerstmaaltijd op school (al dan niet 's morgens of 's avonds...) en je denkt 'nu is het jullie tijd, daar ben ik mooi van af'......
#stokjedoorgegeven
Krijg je een appje van de jongste stiefdochter....'morgen kerst ontbijt op school' .....mag ik pannenkoeken bakken....
#ikkomernooitvanaf #daargaanweweer #heimelijktochwelweerleuk
Babeth is eerder thuis dan papa en zet pannenkoekenmeel en melk en slagroom (slagroom?????) op het aanrecht...
Heb je ook een bord en bestek voor mij vraagt ze zachtjes en ietwat bescheiden... en aluminium folie?
Dat laatste heb ik net opgemaakt toen ik mijn haar verfde dus dat moet ik halen...
Papa Willem vliegt binnen.... niet eens tijd voor een Babeth kus... roept op de terugweg 'kan je voor mij 2 grote zakken chips meenemen met die kleine zakjes erin'...
Euh... ik snap wat je bedoelt... en doei en veel succes en mooi kerstfeest... en zo....maar hij
is al weg....
Van.... dan nu eerst maar boodschappen doen....
Nee... dan nu eerst maar even de honden eruit en de tv voor Babeth aandoen... ai documentaire over de ramp in Faro 25 jaar geleden.... die wilden Willem en ik graag zien...
Nou ben ik aardig technisch maar al die knopjes op de drie afstandsbedieningen, daar kan ik dus slecht mee omgaan (sowieso het feit dat we 3 afstandsbedieningen nodig hebben)
Ik kijk misses Bean wel zoals ik daar ongecontroleerd maar wel uiterst voorzichtig en zorgvuldig, gekke bekken trekkend, een paar knoppen indruk en mijn gehele gezicht en vlaag van opluchting vertoont als blijkt dat er niks mis ging....Babeth ligt in een deuk....
Maar.... het lukt!!!!!! Ik heb de docu op opnemen gezet en bevestigt....
Nu kan ik dan eindelijk, notabene met opgeheven hoofd en borst fier vooruit, boodschappen gaan doen..... ik heb het geflikt....
Wat eten we vandaag.... niks dus.... want ik zie sloffen liggen en aangezien die van mij na het omvallen der emmer, tot op de laatste vezel aan toe doorweekt zijn, komen nieuwe sloffen a raison van €4,95 goed te pas....ik neem de Aqua kleur zodat ze me altijd zullen herinneren aan de reden van aanschaf...
Nú eten scoren.... Babeth heeft de keuken nodig... voor de honden moet ik ook nog rijst in kippenbouillon koken, dus het moet iets makkelijks worden...geen paella want Hanna is niet dol op vis....Griekse schotel dan maar.... en oh ja.... aluminium folie en vershoud folie... doe maar  2 aluminium folie rollen (bij thuiskomst blijk ik dus 2 vershoud folie rollen gepakt te hebben grrrr)...
Nu nog wat leuks om de schaal pannenkoeken op te vrolijken... leuke kerst lekkernijen...
Ik warm thuis de Griekse schotel op en in de tussentijd begin ik aan de badkamer en douche...
Gisteren heb ik een agressief goedje gekocht die zeker de aanslag van de muren zal krijgen..
Ik lees de achterkant.... niet inademen staat er.... en 10 minuten laten inwerken...
Nou haalt je dat de koekoek want als je begint met het sprayen van de muren... op 3.5 cm afstand volgens diezelfde achterkant... dan vraag ik me af hoe ik dat niet moet inademen... en de douche cabine is van dusdanige afmeting dat ik ook niet zolang mijn adem in kan houden...
Binnen de minuut staat ik dus happend naar lucht en met stralen tranen die als een waterval van mijn wangen sijpelen, in de cabine....
Wát een ramp dit....
Maar voor mijn ogen gebeurd wel het wonder....
Want echt de voegen zijn wit in een tel....
Ik kan het echter niet helemaal afmaken want ik stik werkelijk bijna van de lucht die mij benomen wordt....
Dan maar even 10 minuten laten inwerken en daarna nog een poging voor de rest wagen..
En zo geschiedde.... bij de 2e ronde echter weer tranende ogen en een akelig gevoel in mijn longen (En die zijn toch wel wat gewend zou je zeggen)
 Maar jongens wat een blinkende douche cabine.... behalve dan... ja sorry hoor... beetje smerig en openhartig verhaal.... behalve dan het snot van mijn lieftallige medebewoner...
Willem heeft de gewoonte om zijn neus te snuiten als hij doucht...
Een normaal mens snuit dan in een tissue aldaar aanwezig of snuit in het ergste geval naar beneden en spoelt de neus uitwerpselen snel door het putje.... maar zoals alles uitbundig bij Willem gaat, zo uitbundig snuit en niest hij ook.... en dus zit er wel eens wat op de wand tegels....
En nou tast het schoonmaak goedje mij aan... én de tegels en voegen.. en eventueel aanwezige schimmels... maar dus NIET Willems snot...
Gatver ... en dat mag hij er dus fijn zelf afhalen vanavond of morgen...
Van... zo terug naar de Griekse schotel... meiden eeeeeeeten!!!!!
En dan die vraag van Hanna als ze aan haar bord eten begint ' Wampie zit er vis in?
Ik sta nog in de keuken (altijd anderen eerst en dan ik) en kijk in de pan...
Warempel... stukjes vis.. en om die reden heb ik die heerlijke paella nog wel laten liggen....
Grieken zijn toch van het vlees.....?
Ja Han... er zit vis in... maar het is kabeljauw hoor ... net als de vis van kibbeling...(Ik doe maar een  goedbedoelde gok om bestwil)
Als dé Griekse joghurt (tja ik heb vandaag iets met Griekenland blijkbaar) erin zit, begint Babeth aan de pannenkoeken en maak ik de schaal op...
Van....neeeeeeeeeeee hè... ik ben de chips vergeten... terug naar de winkel...
Ga nou alleen voor chips dan.... nee want natuurlijk moeten die leuke kerst servetjes mee.. en een extra blik hondenvoer...
Vooruit dan maar....
Babeth is al een heel eind gevorderd als ik thuis kom....
De servetjes  worden goedgekeurd en terwijl Babeth bakt en ik wacht tot de rijst voor de honden is afgekoeld, maar even babbelen met Hanna over haar komende wintersport vakantie met vriendje.... die er notabene zelf al zit maar dan met vrienden...
Van.... Babeth is klaar... douchen maar...
Help... meiden venijn... Hanna  wil eerst.....
Babeth is wijs en gaat er verder niet op in..
Hanna eerst dus..
Pffft gelukkig.... géén ruzie...
Van..... kijken naar het Knoop Gala... zonder Knoop geen kerst voor mij...
Het is weer ontroerend mooi....
Een meisje met een zelf geschreven en gecomponeerd liedje met de titel ' oorlog in mijn  koppie' ....
Och och och wat schitterend.... en dan de man met Down op zijn blokfluit..... de lichamelijk gehandicapte jongen met aangepast drumstel... en ga maar door...
Van... kwart over 10.... de honden slaan aan.... huh???
Willem komt al thuis... wat krijgen we nou?
Ik ben kapot zegt hij... ofwel in minder overdreven Nederlands...gewoon gesloopt en moe....
Hij strompelt naar boven om zijn nette kleren voor een jogging pak te verruilen.... stuit nog op een Hanna die papa's matras wíl hebben want de hare is volgens haar zeggen niet goed... matrassen verruilen dus... (arme Willem met zijn zwakke rug)..... komt beneden... wil de afstandsbediening die ik in beheer had... ploft  in zijn stoel... zapt naar darten.... en zoef hij is in slaap....
Zelfs als ik hem adviseer naar boven te gaan om daar  te slapen, hoort hij me niet eens... en reageert niet meer...
Had ik vanmorgen niet iets gezegd over wedden en uitgeteld zijn..... nou dat dus...ik geloof dat ik de jackpot gewonnen heb....
Van.... al merkt hij het niet meer... ik denk dat ik het goede voorbeeld maar ga geven...
In bed nog even appen met een collega.... samen de dood van de oud leerling gisteren delen... we hebben samen al heel wat dood gedeeld.... en daarna elkaar welterusten wensen dat heeft ook wel weer wat....











Geen opmerkingen:

Een reactie posten