vrijdag 22 december 2017

22 december 2017

Dag van:
Ik hoor niks beneden.... niks nada noppes..... stilte....
Ach ja dat is waar, laatste schooldag.... school ochtend eigenlijk alleen maar, voor de kerstvakantie.... dan neemt Willem de honden mee....
Meteen maar even op de klok kijken...
Kwart over 9... dan zijn de meiden dus ook al weg....
Yes, ... echt rust....
Die rust zal echter niet lang duren vermoed ik als ik het appje van schoonzoon lees, die vraagt of ze de kleinkinderen vanmiddag kunnen droppen ivm kerstinkopen....en ik dus uiteraard 'Ja hoor' antwoord....
Daar komt poes ook aan....samen knuffelend de ochtend beginnen... gezellig....
Van..... oh wat zit ik in de relax modus... rustig aankleden... rustig naar beneden.... Serious Request aanzetten... medicijnen/ koffie.... kijken naar de gezelligheid op het plein in Apeldoorn bij het glazen huis.... rustig even vegen (goed alternatief voor stofzuigen) ..... de natte mop erover... Babeth al thuis.... kerst ontbijt was gezellig.....pannenkoeken héérlijk....
Voeten omhoog Babeth... ik mop....
Telefoontje teamleider... nog even achter een ouder aanbellen... geregeld....
Breiwerkje.....BAM ☆☆☆☆☆ voordeur open.... herrie in de hut... twee kleinkinderen, dochter en schoonzoon.....
Omaaaaaaa.......ómá ..OMAAAA!!!
Mama en papa gaan en daar zit oma...
Mag ik op de computer... heb je wat lekkers.... ik heb een leuk ideetje oma, mogen we appelflappen bakken.... mag ik wat drinken...oma ik verveel me.... ómá waar zijn de hondjes?...
Eerst maar eens die appelflappen.... vindt Willem straks ook vast lekker...
Ze snijden appel... althans Isa snijdt en Britt verstopt ze in het bladerdeeg... oma is de oven
aan het voorverwarmen.... op 200 graden oma.....
Van....hee de nieuwe ondergrondse afvalcontainer wordt voor het eerst geleegd.... dat gaan we eens bekijken....
Wat een tijd investering zeg.... ze zijn al even bezig als ik toch eens op de klok de tijd opneem....9 minuten duurt het hele ritueel... en dan moeten ze nog wegrijden... ze hadden in die tijd alle grijze bakken uit onze straat al leeg kunnen hebben...
En dit noemen ze vooruitgang?
Oké... mij ontgaat de logica maar ik ben ook geen vuilnis planner natuurlijk...
BAM ☆☆☆☆☆ voordeur open... Willem en 2 hondjes...
Britt springt van het aanrecht... haar leven is weer compleet...
Willem schiet bij thuiskomst direct ook al in de relax modus... vakantie...
Isa staat naast me... laat maar oma... ik heb Britt (refererend aan de spring in t veld acties) wel in de hand hoor... maar ze moet even ontladen #$%%$#.....
Isa staat nog steeds naast me... goh oma ik ben groter dan jij.....grrrrrr.....aaaah wees maar gerust oma... ik blijf je klein-kind....@$%$##
Dé appelflappen smaken trouwens heerlijk..... en de keuken is picobello opgeruimd achtergelaten....
Britt staat inmiddels voor de tuindeuren waar ze van mij niet door mag, van de fuut en de aalscholver te genieten.... de natuur is zóó mooi hè oom... en jij woont er middenin
Ik glimlach en denk... ja klein aapje en daar ben ik elke dag dankbaar voor...
Oma mag ik ook zakgeld van jou... dan kan ik ook zo'n huis als jij kopen.... en dan hangt deze oma maar weer een opvoedkundig verhaal op van... goed je best doen op school... goede baan.... centjes verdienen... oma spaart elke maand netjes voor jou op de bank.....
Maar dé bank moet je niet  altijd vertrouwen hoor oom..... zegt kleine wijsneus....#%%$@
Van... gelukkig gaat Willem weer gekkigheid uithalen... hij en Britt...t zijn en blijven partners in crime....
Willem stopt zijn vinger in zijn neus.... terugkerend grapje altijd bij elk kind.... en vraagt... waar is mijn vinger, heb jij m ook gezien... ik had er net nog tien....
En Britt antwoord.... in je snot.....♡♡
Op dit antwoord had Willem duidelijk niet gerekend en hij checkt voor de zekerheid zijn vinger toch maar even...
Dan gaat Britt dammen op de computer, wint 8 keer en gaat maar en ander spelletje spelen, en Isa mobielt druk met haar vriendinnen..
Rust....
Hanna komt thuis en heeft een leuke kerstmarkt gehad...
Dochter en schoonzoon komen thuis en zijn niet geslaagd voor de kerstinkopen...
Innig afscheid van alle vier... en tot eerste kerstdag hè .. oh ja.. en kunnen ze 28, 29 ern 30 december komen logeren....? (Grinnik)
Zeker goed bevallen deze middag zonder kinderen...
Willem haalt Chinees.... Babeth gaat 2 nachten bij een vriendin logeren...we kijken the Voice.... en de dag is omgevlogen....
De kerst vakantie heeft een aanvang genomen....
Overal op sociale media verschenen vandaag óf gekke kerstgezichtjes op snapchat, of kerstwensen en" gif" bestandjes op Facebook, linked-in, Twitter, en Messenger...
Nu bekijk ik ook pas Willems kerstpakket als ik langs de keukentafel loop..... wat een prachtige kaart zit daarbij.... en wat een prachtige tekst heeft het bestuur als wens....
"Each Belongs not because he or the can do or cannot do something but because he or the Is - J. Hansen
Een prachtige zin van deze onderwijs filosoof.......die natuurlijk niet alleen van toepassing is op kinderen maar op ons allemaal.....
Teveel wordt er vaak gekeken naar wat je kan of niet kan... wat je goed of niet goed doet... waar je goed in bent of juist niet.....te weinig wordt gekeken naar wie je werkelijk bent want.... daarom hoor je er ook bij.... en daarom zou je gewaardeerd moeten worden....niet alleen in het onderwijs maar overal en altijd...
En  vanuit wie je bént kunnen wonderen verricht worden en verrassingen ontstaan....
Ik neem deze zin mee de kerstdagen in...en nu mijn bed.....
Morgen de grote kerstboodschappendag.... zet je maar schrap....!






















Geen opmerkingen:

Een reactie posten