zaterdag 2 december 2017

2 december 2017

Dag van:
Vandaag is Babeth jarig.... we maken een mooie collage en vieren op afstand met haar mee!
 Kleine meisjes worden groot....2 en een half jaar was ze toen ze in min leven kwam en nu alweer 15.....van luiers tot maandverband....van speelgoed piano naar mobieltje....
 Willem vindt het uiteraard lastig er met zijn neus op een scheiding gedrukt te worden vandaag, maar weer bellen Babeth en zingen Lang zal ze leven uit volle borst samen...
Van.... na de mislukte poging en jojo je maken als surprise, zal ik vandaag toch echt wat anders moeten bedenken....
Ik kijk eens naar de rommel papier en karton die verspreid door kamer en keuken liggen...
En dan heb ik een idee...
Gelukkig heeft degene die ik getrokken heb, naast kwaliteiten ook vele valkuilen en tussen de rommel zie ik iets wat ik prima kan gebruiken om die valkuil zichtbaar te maken...
Aan de slag dus maar...
Ik gebruik de binnenkant van de rol sinterklaas papier... perfect karton is dat om te beplakken...
Ik gebruik de verpakking waar de Sinterkliek kalenders in zaten.... trouwens ook een stunt... zee hebben er geen 5 maar 10 gestuurd....
Ik print.....??...... zeg ik niet uit en plak ze op...
Cadeau zit weggewerkt in de kalender verpakking....
Wow het lijkt er echt op...
Willem is inmiddels klaar met zijn gedicht en maakt zijn surprise zodat ik aan het dichten kan slaan.....
Jaaaaaaaa heb ik weer... en bedankt hè Willem.... printer inkt op....
Fijn... eerst nieuwe halen dus...
Dan komt in ieder geval wel het moment dat we samen tevreden onze resultaten bekijken...
Tenminste.... Willem niet alles want ik wil mijn lootje toch wel graag  een beetje geheim houden...
Grappig toch.... zo hoor ik ook van de kinderen... dat surprises zoveel over een persoon kunnen vertellen...
We hebben daarom dus ook niks gedeeld in onze Sint groepsapp maar kunnen niet wachten het te laten zien...
Van..... ik laat de troep de troep en vertrek richting winkelcentrum
Koud en mistig buiten... voorzichtig voor gladheid dus...
Het is....DRUUUUUUUK  op de weg richting winkelcentrum en bij het winkelcentrum zelf...
HÉÉL DRUK...
20 minuten rondjes rijden voor een parkeerplaats druk en geloof me Kronenburg winkelcentrum is groot.... ooit de grootste van Nederland... maar dat record is inmiddels alweer overtroffen want natuurlijk geldt ook voor winkelcentra: groot groter grootst!
Ik rij en ik rij en ik rij nog meer en....jaaaaa.... en heel smal plekje tussen auto en pilaar
Hoe ik straks eruit moet rijden weet ik nog niet, dat zie ik straks wel..
Nu eerst de printer inkt halen..
Ik noem het type printer, man noemt het nummer inkt
Ik krijg gratis batterijen en printer papier en batterijhouder  mee
Man krijgt een vriendelijke glimlach.... maar mijn gedachte denkt..'had al die bonus cadeautjes maar gehouden een die inkt goedkoper gemaakt'...
Wat een waanzin al die extra's... lief maar onzin...lieve onzinnigheid dus of onzinnige liefde...
 Zo dat is binnen... nu nog wat Sint versiering... de stiekeme poorten moeten zich wel welkom voelen natuurlijk..
Ik stap de roltrap op....en hoe ik erop kom, kom ik erop maar.....oooooooh my waar heb ik nou toch de auto neer gezet????
Door al dat rondjes rijden weet ik het niet meer...
Lichte paniek overvalt me...
Ik ga de roltrap weer af...
Even rustig nadenken....
Door welke ingang ben ik hier gekomen (er zijn er 5)
Van.... ja de ingang bij de toko... maar dan????
In mijn hoofd zit alle de route die ik altijd loop omdat daar altijd plek is...
. behalve dus met Sint of Kerst....
Dé parkeergarage is Verder el te groot om te gaan ronddolen...
Nog weer even nadenken.... ik reed zo een zo en toen zo... en ik liep zo naar de ingang...
Ik kijk om het hoekje naar rechts.... ja volgens mij daar ergens....
Oooo op wat een geluk... ik zie hem in de verte staan...
Jemig... dat was even schrikken...
Nu weer terug en goed onthouden waar ik stond....
De versieringen zijn zo gehaald... maar die rij.....help....
Gelukkig raken en aantal lotgenoten en ik aan de praat ...
De man met de roze eenhoorn sloffen, de vrouw die geen Sinterklaas viert, de gezellige opa en oma en ik...
We hebben de keuze uit twee rijen en zijn er lacherig allemaal van overtuigd dat we de verkeerde kiezen...
We zijn het allemaal met elkaar eens dat je nooit moet gaan winkelen in het weekend voor Sinterklaas... maar we bevestigen allemaal dat we volgend jaar toch weer zo stom zijn..
De eenhoorn man en ik staan tegelijk aan de desbetreffende kassa's en de stellen na ons ook..
We hadden vandaag allemaal de goede rij.... en nog een gezellige sta tijd ook...
Oké...AH xl tijd....boodschappen dus...
Ik hang over mijn karretje.... ik kan nergens bij... wel is alles super tof am en bij gevuld maar het is gewoon druk...XXXXL mensen in een XL AH... ruimte genoeg zou je zeggen maar ai ai
Tergend langzaam loop ik alle schappen af om alsjeblieft mast niks te vergeten...
Dit jaar een kar die met gezonde dingen bevat dan al dat snoepgoed...
Goeie zet oma...
Ik neem de laatste van de 20 kassa's...
Dat is het dan weer wel rustig....
Ja duh... mensen willen  geen eind terug lopen.....
Van... wat een zegen dat ik weet wat de auto staat... gniffel
 Het is inmiddels al donker buiten...
Oh jee zal je Willem straks horen dat hij al honger heeft...
En ja hoor..
Ik zet de laatste tas binnen en... wat eten we... ik heb honger... ga je koken...
NEE Willem... ik ga eerst zitten....!!!!!
Heb je inkt?
Ja Willem ik heb inkt (en de lieflijke bonus artikelen)
Ga je nu koken?
Zucht... als ik het nu niet doe heb ik aanhoudend die vraag dus loop ik naar de keuken..
En hoe had je dat doosje nou ik gedachten waar dat cadeau in moet?
Willem ik kan niet en koken en knutselen tegelijk...
Doe jij die inkt straks want ik weet niet hoe dat moet?
Ja Willem straks na koken en na knutselen..
Wát doet die hond daar?
Dé snoeren opeten Willem...
Ga erheen dan!
Nee Willem deze is voor jou....
Hebben de honden al eten?
Nee Willem straks!
Gek hè dat ik nu lekker in bad lig en daarna ga denken aan knutselen en inkt vervangen...
Van.... in bad wordt heel wat heen en weer geappt in de sinterklaas groep...
Hoe laat zullen we er zijn.... moeten weer nog wat m meenemen... in Haarlem zijn cadeautjes niet aangekomen met de post (ik had er al over gehoord op het journaal dat het zo'n ramp was)... dus zij moeten morgen eerst nog wat halen... we doen geen stamppotten met maar Indiase curry en veel kippenpoten... ha ha ha waart een gedoe...
Ik ga maar gauw dat bad uit,  nog genoeg te doen...
Willem helpen met zijn doosje onder de surprise, inkt vervangen, uitprinten, Sinterklaas opdrachten maken, Matrozen Pietendiploma's maken, enveloppen vouwen, kijk poes nou liggen tussen de rommel....materiaal verzamelen...
Maar dat laatste doe ik morgen wel... en huis aan kant ook... ik ben op.... mijn bed lonkt....
Ik heb heel veel zin in morgen maar nu even niet....
Ooooooh niet vergeten de batterij van de camera op te laden
Ooooooh en niet vergeten de sinterklaasliedjes medley op te zoeken....
Oeps ook de yurl is er bij ingeschoten vandaag... morgen maar doen...
Geen zin meer om mijn haar te föhnen.... ik zie wel hoe ik morgen wakker word...
Geen puf meer....zzzzzzz....





Geen opmerkingen:

Een reactie posten