woensdag 6 december 2017

6 december 2017

Dag van:
Oké..........
Weer gaan Nederlands leren van Frans Duits...
Dit hoor ik toch goed op het journaal hè....
Ik hoor het goed....
Misschien komt het omdat ik net wakker ben maar ik moet daar even over nadenken geloof ik..
Direct daarna en nieuws item over school directies die geld oppotten, de rekentoets die weer afgeschaft gaat worden en er moeten minder lesuren komen....
12 december onderwijsstaking...
Volgens mij is onderwijs in beweging...
We hebben ook teveel en te lang over ons heen laten lopen denk ik
Het is wel weer een ochtendje 'met je neus op de feiten' zal ik maar zeggen...
Over tot de orde van de dag... het begint een sleur te worden... en als ik ergens niet tegen kan is het sleur...
 Ik merk ook dat ik kriegel en geïrriteerd begin te raken...
Echt eruit kan ook niet met zo'n kleine pup die ook nog eens zo ondeugend als wat is...
Babs was druk... met de nadruk op was want die kleine nieuwe vrolijke opdonder zorgt niet alleen voor rust voor Bikkel maar brengt ook evenwicht in Babs leven waardoor het een lieve rustige hond wordt (die ineens ook niks met stuk bijt) met meer Zwitserse witte herder bloed en karakter dan van de Duitse Herder wat er toch ook doorheen zit...
Blitz is een echte Duitse Herder zoal van vaders als moeders kant...
Ze wijkt niet van je zijde en houdt de boel bij elkaar... nu al...
Ontzettend vrolijk is deze in tegenstelling tot de inmiddels chagrijnige oude Bikkel die ook van 'Duitschen bloed' is....
Ach Bikkel....  hij loopt af en toe zo scheef dat hij omvalt maar hij geeft nog geen krimp en achter een kat aan wil hij nog steeds....
Wanneer neem je zo'n beslissing dat het genoeg is geweest vragen Willem en ik ons steeds af....
Maar goed... Blitz dus... enthousiast... lief... gezellig en vooral onmundig vrolijk en grappig....en eigenzinnig.... wat ik niet wil dat er geschied dat doe ik dus ook gewoon lekker niet is haar motto...
Corrigeer me maar als je durft... ik luister toch niet... nou oké... na 10x keer dan... en dan voor eventjes...
En wij hebben nog te vaak de slappe lach (met name ik dus) om dit ongeleide projectiel in het gareel te krijgen...
Dit is geen hond... dit is een aap die blaft.....
Dát samen met Babs die liever een varken was geweest en het liefst door de modder rolt met haar lange haren, vraag ik me af waarom wij eigenlijk geen kinderboerderij beginnen hier..
Maar goed....
Voorlopig houdt Blitz  me dus wel thuis en daar, hoe leuk ik haar ook vind, baal ik dan wel weer enorm van...
Ik ben een mens van weg kunnen wanneer ik wil
Dat kon net weer met Babs maar met Blitz erbij ben ik weer terug bij af...
 Van.... en ik wil er zo graag even uit.... dagje weg naar vriendin in Zeeland.... met Annet de hort op omdat ik dat vanaf zaterdag 3 weken niet kan omdat ze dan in Srilanka zit.... gewoon even heerlijk in mijn eentje wandelen of met de meiden van de kliek wat leuks doen....
Eigenlijk staat dat dus gelijk aan even wat anders dan thuis zitten..... juist  inspiratie opdoen.... blik verruimen....
Maar goed...t is even niet anders....
Van.... vandaag moet ik wel voor de tussen controle naar de audiciën...
Nu maar hopen dat Willem niet te lang blijft hangen op school....
Wel dus....Blitz dan maar in de bench op hoop van zegen dat dat goed gaat...
Mevrouwtje heeft er namelijk een handje/ pootje van te gaan blaffen....
Veel waakser dan Babs is ze....
En maar hopen dat Willem dan toch echt een beetje rekening houdt met het feit dat ik weg móet....
Van.... de apparaatjes worden bijgesteld... techniek staat voor niks tegenwoordig... apparaatje om mijn nek en bijstellen maar...
Het werkt!
Gauw boodschappen doen en naar huis voor het geval dat Blitz toch nog alleen zit...
Het valt mee... alleen Bikkel vind ik thuis, wat inhoud dat Willem met de andere twee is gaan wandelen....
Gelukkig!!
Op tv wordt aangekondigd dat Stef Bos vanavond te zien is over het programma over hersenen.... iets met geld ophalen denk ik... onder de aandacht brengen ook..
Dát wordt dan boven kijken want oh jee Feyenoord vanavond...
 Mooie discussie op tv bij DWDD over tolerantie...
Willem en ik discussiëren mee... er lijkt in de wereld iets nodig te zijn dat boven alle partijen staat, wat mensen verbindt..
Neem zo'n Nouri.. de jonge voetballer van Ajax die een herseninfarct krijgt...de Marokkaanse populatie en Ajaxieden zij aan zij voor het huis van de ouders van Nouri.... geen ruzie geen haat, geen niks behalve het gedeelde verdriet...
Neem Eberhard van der Laan... het applaus voor zijn huis door een gevarieerde delegatie Amsterdammers...
Het kan dus wel.... als er iets is dat boven de partijen staat....
Vroeger zochten mensen troost bij een macht hoger dan zijzelf... boven zichzelf... tegenwoordig is die macht geen troostende factor maar veroorzaken de mensen haat met de macht als middel....
Alsof die macht een partij is....
Nee die wordt partij gemaakt....
Áls extreem rechts een vuist maakt om buitenlanders UIT Nederland te krijgen/ houden waarom maken andere partijen dan geen vuist om ze er juist IN te houden/ krijgen, vraagt en jongeman...
IK begrijp wel waarom hij dit vraagt maar tegelijkertijd denk ik... lieve jongen, dat doem ze niet omdat het de normaalste zaak van de wereld zou moeten zijn dat je elkaar helpt en tolerant bent en hoe harder jouw vuist VOOR zal zeggen, des te harder gat hun vuist dat tegenin omdat ze dan iets hebben waar ze nog eens zo hard tegenaan kunnen boksen...
Zo werkt dat helaas....
 Van... Feyenoord begint.... en al snel is het raak..0-1 Napoli... de stemming daalt...
IK zit net boven of ik hoor een oer kreet waar Tarzan jaloers op had kunnen zijn..Feyenoord scoort...
Wat is groter dan dat ene woord, galmt het de trap op... arme Blitz... zo kent zij haar bad nog niet...
Ik zet mijn tvtje boven aan.... inzamelingsactie voor de hersen stichting dus en Stef Bos zingt erin ..... dat wil ik niet missen..
Zomaar wat losse kreten:
Ik hoor een meisje met niet aangeboren hersenletsel... door een ongeluk... in één klap je leven overhoop en nooit meer zoals het ooit was of zal zijn... dromen en toekomst dromen bijstellen.. flexibele mens... andere dromen om aan vast te houden..
Een jongetje met prikkel verwerking problemen... autisme.... en muziek die wonderen verricht
Dementie .... herseninfarcten en muziek.....
Stef Bos zingt: mijn hoofd is een huis met kamers en gangen... mooi!
Stef Bos zingt: ik begin van voren af aan... prachtig
Opnieuw geboren  worden en weten dat je leven nooit meer zo zal zijn als het was...
Door mijn werk weet ik dat een beperking ook een verrijking is of kan zijn... maar ik heb makkelijk praten
Behalve dan dat ik ooit een TIA heb gehad en nu nog steeds een doof gevoel in 3 vingers van mijn linkerhand heb hoefde ik nooit opnieuw alles te leren...
Maar daarom weet ik wel dat je bewuster gaat leven... en weet ik ook hoe snel je dat soms ook weer vergeet...
De vanzelfsprekendheid van dingen in het leven...
Verbroken verbindingen.... onze herinneringen zijn ons mooiste bezit....
Ik schrik van de lege zoekende ogen van een demente man...
Zoekend ja... dat is het juiste woord... zoekend naar die verbindingen die verbroken zijn... zoekende naar dat mooiste bezit, die herinneringen...
Zoekende naar je verloren zelf...
Stef Bos zingt: Verdwalen in verwarring... bekenden worden onbekenden... een landschap verdwijnt.... wat een woordkunstenaar is hij toch!
Tijdens het lied 'de taal van mijn hart' , schreeuwt beneden de stem van het Feyenoord hart...2-1
Hersenen hebben een compensatie vermogen... ze passen zich aan....
Als je het ene van je automatische piloot niet meer kan dan kan het op zoek gaan naar wat anders....
Wát zijn wij toch een wonderlijke machine....
Bellen naar het nummer hoef ik niet.. ik ben al donateur!
Mooie uitzending waarbij de kracht in de eenvoud zat
.. eenvoud over het meest gecompliceerde deel van ons lichaam notabene
Van....Feyenoord heeft gewonnen dus ik kom na afloop beneden een blije Willem tegen...
Hij fluit nog wat mee met de radio ...
Morgen... een nieuwe dag.... morgen zet ik die eerste stap....
Het zal me benieuwen...






Geen opmerkingen:

Een reactie posten